Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dakrails en sidebars

vragen over de T5
Plaats reactie
Hastelloy
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2014, 08:52

dakrails en sidebars

Bericht door Hastelloy »

beste forumleden,
sinds kort ben ik fiere eigenaar van een donkergrijze caravelle T5 (pre facelift) LWB en ben zo via google op dit forum beland. ik zag in een discussie over bmw velgen enkele foto's staan van jullie transporters/carevelle die me deden watertanden... ik zou men bus ook graag uitrusten met dakrails en sidebars, maar vindt op google door het bos de bomen niet.

zijn er tips/goede adresjes welke goed zijn of te mijden zijn? zelf installeren of gemakkelijkste via installateur? de dakrail zouden normaal voor het esthetische zijn (of indien ook bruikbaar, graag) de sidebars moeten natuurlijk ook praktisch zijn. ik zie veel chrome, is (mat)zwart te verkrijgen of te overwegen? graag adressen in Belgie of buurt van eindhoven/tilburg. voor webshops maakt het natuurlijk niet uit...

alvast bedankt en tot forums!
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: dakrails en sidebars

Bericht door Marcel.S »

ik heb rvs side bars , da's praktisch

je hebt ze ook met steps en zo, gewoon wat je mooi vind .
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
_alain_
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 mei 2012, 18:49

Re: dakrails en sidebars

Bericht door _alain_ »

Ik heb mijn sidebars als optie genomen toen ik 'm bestelde,
nadien laten poederlakken in zwart.

Heel het thema is grijs/zwart :yes
Geen chroom voor mij, teveel poetswerk.

Afbeelding
Hastelloy
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2014, 08:52

Re: dakrails en sidebars

Bericht door Hastelloy »

waaraan zijn die sidebars dan bevestigd? wat ik op internet tegenkwam lopen helemaal door onder de bodem naar de andere kant?! is dit normaal! knaape combinatie trouwens!
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: dakrails en sidebars

Bericht door Marcel.S »

ja lopen door , anders heb je er niet veel aan
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
Mart s
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 okt 2012, 17:26

Re: dakrails en sidebars

Bericht door Mart s »

Probeer een s vgv inox in Breda ,heb ik ze ook vandaan .

Groeten Mart s
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: dakrails en sidebars

Bericht door Marcel.S »

ook 2e hands zijn ze te koop, sommigen zijn er minder van gecharmeerd :toppie
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Hastelloy
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2014, 08:52

Re: dakrails en sidebars

Bericht door Hastelloy »

Ah vgv inox ziet er wel ok uit en niet ver van hier, ik spring er wel eens binnen!
Bedankt! :jumpklap
kdo
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 mar 2007, 10:02

Re: dakrails en sidebars

Bericht door kdo »

Kleine verduidelijking in het bomen bos verhaal:

Sidebars heb je in verschillende soorten en maten.

Functionele Sidebars zijn vaak van RVS geborsteld materiaal gemaakt. Voorzien van een gegalvaniseerd stalen of RVS subframe onder de auto door (duurdere versies) of alleen lossen steunen (goedkopere versies).
Prijs en kwaliteitsverschil zit hem in gebruikte materialen, coatings, afwerkingsniveau en eventuele goedkeuringscertificaten voor de diverse markten (TUV/ ABE).

Design Sidebars heb je van: gepolijst RVS, verchroomd RVS, zwart gecoat staal en bijvoorbeeld ook aluminium. Deze zitten vaak met alleen een steunen set aan de carrosserie vast. Steunen zijn er in verschillende soorten en maten en let goed op de oppervlakte behandeling.

Voor dakrails heb je grofweg de keuze uit aluminium en RVS.

In het algemeen: het glimt allemaal als je de doos open doet maar of het allemaal nog glimt over een jaar..... das de vraag.

Vaak betaal je wel wat meer voor kwaliteitsmerken zoals Cobra en Antec, Equinox of spullen van Venpro. Kwaliteit is echter wel vaak goed en passingsproblemen zijn er eigenlijk niet.

Van de handelaren op marktplaats met onduidelijke spullen met slechte handleidingen zonder garantie zou ik een eind weg blijven.

enkele goede adressen:

http://www.trendyauto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.venpro.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devwgarage.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoop dat je er wat mee kunt.


Let in ieder geval op:

- garantietermijn;
- dat bij montage je krik punten niet gebruikt worden of geblokkeerd worden door de steunen (sommige kunstenaars in de markt kunnen er wat van);
- kwaliteit van het product en het merk wat er achter staat.

Mocht je je bus voor korte tijd willen verfraaien dan zou ik me met alle bovenstaande info niet druk maken, een jaar blijft alles wel mooi :yes
Hastelloy
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2014, 08:52

Re: dakrails en sidebars

Bericht door Hastelloy »

bedankt voor de heldere info!
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: dakrails en sidebars

Bericht door fiddler »

Mart s schreef:Probeer een s vgv inox in Breda ,heb ik ze ook vandaan . Groeten Mart s
Sidebars: Ik ook, ben zeer tevreden ... aardige snelle service op afspraak en niet duur. ga voor de 1.8 pijp dikte, 1,6 komt veel voor maar is minder sterk, en mij is verteld dat niet met elkaar verbonden sidebars (via dwarsbalken) minder carrosserie schade veroorzaken omdat bij een serieuze klap door die dwarsbalk de hele carrosserie uit z'n verband gedrukt wordt. -F
kdo
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 mar 2007, 10:02

Re: dakrails en sidebars

Bericht door kdo »

Dat klopt, zeker bij een grote impact. Maar daar zijn ze ook niet voor bedoeld in 1e instantie. Functionele sidebars zijn gemaakt om bij aanrijdingen met straatmeubilair schade te voorkomen aan het voertuig.

Let wel als je sidebars hebt met alleen een steunen set dan scheurt het je bodemplaat gewoon uit. Ook niet fijn.

En 1.8 of 1.6 zegt niet zoveel als je het type materiaal er niet bij vermeld.....
Plaats reactie