Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

automatisch verlichting aan

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: automatisch verlichting aan

Bericht door robertTREBOR »

het is bij de T5 idd een veel voorkomend euvel dat het chroom gewoon van de reflector afbrand door de hitte van de halogeen lamp

zeker in de zomer wanneer het stuk warmer is met het zonnetje er ook nog eens in schijnend.

zal idd wel lekker heet worden daarbinnen, eitje bakken op je koplampglas !!

ik heb powerleds ipv mijn stadslicht lampjes, die zet ik aan overdag , geeft enorm intens wit/blauw fel licht , gebruikt amper

stroom en geeft totaal geen warmte, en ziet er ook nog een zeer trendy uit :-)
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: automatisch verlichting aan

Bericht door olle griese »

erik 924 schreef:Ben blij dat deze daglichtschakeling is uitgeschakeld na het doorknippen van twee draden..Was een optie maar de koplamp reflektoren branden in... bij stilstand worden de koplampen in de zomer veel te warm en de refectoren worden zwart en verbranden min of meer..
Kwaliteit van de spiegels/reflectoren zijn waarschijnlijk niet geschikt voor deze functie...
Ik rij er al vanaf 2004 mee en nog nooit wat ingebrand gehad.
Kan ook bijna niet want er staat geen 12 volt op en de lampen branden niet voluit.
marzmarz
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 dec 2014, 14:26

Re: automatisch verlichting aan

Bericht door marzmarz »

Rogier663 schreef:Oke, ik dacht dat ze AUTOmatisch aan gaan bij contact aan (want dat is wat ik wil) en niet wanneer het donker wordt of wanneer je een tunnel in rijdt. Als het alleen werkt met een apparte lichtsensor is het voor mij geen optie.

Rogier
Rogier,

Ik lees je post. Ik ben ook van plan om op mijn T5 california 2008 de licht schakelaar te vervangen door een schakelaar met "auto" functie. Ik heb reeds email contact met een verkoper uit China die de volgende Plug & play oplossing biedt

http://m.ebay.com/itm/261438125830

De verkoper vertelt dat er een licht sensor bij zit die het dimlicht automatisch schakelt.

Heb jij nog wellicht een andere plug and play oplossing gevonden?
Marijn
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: automatisch verlichting aan

Bericht door Oviivo »

marzmarz schreef:
Rogier663 schreef:Oke, ik dacht dat ze AUTOmatisch aan gaan bij contact aan (want dat is wat ik wil) en niet wanneer het donker wordt of wanneer je een tunnel in rijdt. Als het alleen werkt met een apparte lichtsensor is het voor mij geen optie.

Rogier
Rogier,

Ik lees je post. Ik ben ook van plan om op mijn T5 california 2008 de licht schakelaar te vervangen door een schakelaar met "auto" functie. Ik heb reeds email contact met een verkoper uit China die de volgende Plug & play oplossing biedt

http://m.ebay.com/itm/261438125830

De verkoper vertelt dat er een licht sensor bij zit die het dimlicht automatisch schakelt.

Heb jij nog wellicht een andere plug and play oplossing gevonden?
Marijn
Dat ziet er interessant uit! Ik heb nu mijn mistlampen vervangen door LED dagrijlampen en die via de TFL draad van de bestaande schakelaar geschakeld.
Afbeelding

Daarna een chromen schakelaar geplaatst, maar zonder auto stand, gewoon voor de mooi :lach
Juist die auto stand is wel interessant als ook comming en leaving home, maar niet zeker dat dat werkt, lees ik ...

Ga jij bestellen? Ik neig naar het gewoon te proberen!
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Re: automatisch verlichting aan

Bericht door dyselinck »

Ik heb het besteld!

Het.........................................................................werkt! :yes

tis echt gaaf dingetje hoor, je kan de tijd instellen, tunnel modus..

het enige wat bij mij ( nog niet ) werkt is dat de grote lichten gebruikt worden ipv de mistlampen, maar daar kijk ik morgen verder naar!
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: automatisch verlichting aan

Bericht door Oviivo »

Aha gevonden. Het werkt dus bij een GP, maar had je al CH en LH functie in je wagen? Ik niet, namelijk. Juist die functies vind ik interessant.

Tot dat het werkt!
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Re: automatisch verlichting aan

Bericht door dyselinck »

Oviivo schreef:Aha gevonden. Het werkt dus bij een GP, maar had je al CH en LH functie in je wagen? Ik niet, namelijk. Juist die functies vind ik interessant.

Tot dat het werkt!
Neen oviivo, ik was er toevallig al een paar dagen mee bezig geweest om het werkend te krijgen op mijn GP. Maar het lukte alsmaar niet.

Ik was dan beginnen zoeken naar een lichtsensor en zo'n schakelaar apart, maar dit doosje doet het allemaal zelf en het werkt netjes!
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: automatisch verlichting aan

Bericht door Multivan Generation »

Zou je die lichtsensor ook nog in gevoeligheid kunnen afstellen?
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Re: automatisch verlichting aan

Bericht door dyselinck »

kan je ja :)

stel dat het schemert en de schakelaar vind het nog niet donker genoeg maar jij wel, dan moet je binnen de 2 seconden naar dimlichten gaan en terug naar auto, dan onthoud hij die voorkeur :)

zelfste voor groot licht
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: automatisch verlichting aan

Bericht door didrickydo »

Bij mijn bus (t5 2007)

Gaat het licht al aan bij het contact aan zetten .
De lichtschakelaat staat dan op uit. De wijzers geven dan ook licht maar de tellerplaten zijn uit. Deze gaan dan mee als je de lichtschakelaar op aan zet.
PatM
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2019, 09:46

Re: automatisch verlichting aan

Bericht door PatM »

Ik had ook gewone schakelaar,en heb deze vervangen door een automatisch met sensor ,gekocht op Ebay ,en ben er blij mee,als ik mijn deuren open wanneer het donker is ,met afstandsbediening gaan mijn lichten aan,als ik mijn sleutel in het contact steek gaan ze uit,na het starten gaan ze weer aan.Is ook handig voor het binnen rijden van een tunnel.De schakelaar is gemakkelijk te plaatsen en de sensor ook ,Juist zien als jullie ook een schakelaar willen aanschaffen deze met de juiste fiche is.

Heb veel zelf veranderd aan mijn VW T5 ,zal binnen kort enkel foto's plaatsen

Groetjes Patrick
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: automatisch verlichting aan

Bericht door MarcoBT4 »

Ik heb die schakelaar bij wish gekocht met sensor, werkt perfect, moet wel dagrijverlichting draad door knippen zoals op forum word beschreven
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Plaats reactie