Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ECU CODERING LUKT NIET

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
imacthomas
Berichten: 222
Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15

ECU CODERING LUKT NIET

Bericht door imacthomas »

Het volgende.

Ik heb bij mijn bus, Transporter T5 1.9TDI AXB 2003 (november chassis type 2004) een handmatige airco ingebouwd.

Nu werkt eigenlijk alles behalve de koelvin.
Deze slaat niet in op het moment dat de airco aanstaat.

Het probleem is dat ik op een of andere manier mijn ECU niet goed gecodeerd krijg.
De softcoding standaard is 0000031, dit wil zeggen zonder airco, enkele vin, voorwiel aandrijving en ABS

De softcoding zou moeten zijn 0100031, met airco(handmatig), enkele vin, voorwiel aandrijving en ABS
Op een of andere manier geeft ie aan als ik hem opnieuw codeer dat de code buiten bereik is.
Ik kan hem wel coderen op 0100131, met airco(handmatig), DUBBELE vin, voorwiel aandrijving en ABS alleen dan werkt de vin ook niet omdat er storingen in de ECU komen MBT druksensor, vin 1 en 2 kortsluiting naar aarde.

Deze storingen zijn het gevolg van een vin module voor een enkele vin.

Iemand een idee hoe ik mijn bus wel goed gecodeerd krijg zodat de vin normaal werkt?
ECU nummer 038 906 016A software versie weet ik niet uit mijn hoofd.
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: ECU CODERING LUKT NIET

Bericht door Christoffel »

Hoi,

Codering met 1 ventilator gaat je ook niet lukken. Deze codering bestaat voor jou motorcode niet.

Enige optie die je hebt is dubbele ventilator plaatsen met bijbehorende regelapparaat, of leven met de storing.

gr Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
imacthomas
Berichten: 222
Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15

Re: ECU CODERING LUKT NIET

Bericht door imacthomas »

Duidelijk.

Heb al veel verschillende antwoorden gehad maar hier kan ik iets mee, weer spullen zoeken dan maar. :toppie
Plaats reactie