Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan 2003

vragen over de T5
Plaats reactie
Estivie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2010, 18:21

Multivan 2003

Bericht door Estivie »

Hi Weetjewellers,

Nadat ik 4 jaar met veel plezier met mijn T5 L2H1 DC heb gereden heb ik deze begin vorig jaar weg gedaan omdat de turbo stuk was & het vliegwiel & koppeling er ook bijna door zaten en ik deze kosten niet meer wilde doen (er stond toen 110k op de teller). Omdat ik mijn busje toch erg mis ben ik blijven rondkijken & heb ik nu heb ik een mooie Multivan gezien waar 160 000 km op staan die mij wel wat zegt. Er zit een jaar garantie op door de garage waar hij altijd is onderhouden dus dat lijkt me wel wat.

Zijn er zaken bij deze bus anders dan bij diegene die ik heb gehad (wat een 2007 model was). Deze motor is ook een 2.5 TDI maar is Euro3 terwijl de latere motoren Euro4 zijn?

Alle meningen/tips/advies welkom :)

Groeten

Estivie
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Multivan 2003

Bericht door jacobsentertainment476 »

En als ik aan mag nemen heb je hier vast al het een en ander gelezen over motor problemen, maar die komen voornamelijk bij bepaalde modellen voor. Welke motor code zit er in de bus ? want tot nu toe zijn eigenlijk de AXD en AXE de grootste zorgen kindjes in de T5, de BNZ en BPC zijn al wat beter. En dan hebben we het nog maar over de motoren, heb jij een 130pk of een 174pk een automaat of schakelbak.

Of je hebt gewoon een goeie uitgekozen want die zijn er ook.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Estivie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2010, 18:21

Re: Multivan 2003

Bericht door Estivie »

Ik heb jouw ervaringen al gelezen en die zijn niet echt fraai. Omdat ik met mijn bus (130pk, manuele bak) ook voor flinke kosten stond na 110k kilometer heb ik deze toen weggedaan. Welke motor er in de bus zit die ik nu op het oog heb weet ik niet precies (130pk, manuele bak, Euro 3). Volgens de garage is de wagen prima in orde & ze geven er een jaar garantie op, maar dat wil natuurlijk nog niets zeggen.

Dit is overigens de bus die ik op het oog heb: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as

Prijs lijkt me ook fors gezien het om een bus van 12 jaar oud gaat maar om eerlijk te zijn is het de eerste bus van die leeftijd die ik te koop zie in deze staat
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Multivan 2003

Bericht door Pascal-141 »

Estivie schreef:Ik heb jouw ervaringen al gelezen en die zijn niet echt fraai. Omdat ik met mijn bus (130pk, manuele bak) ook voor flinke kosten stond na 110k kilometer heb ik deze toen weggedaan. Welke motor er in de bus zit die ik nu op het oog heb weet ik niet precies (130pk, manuele bak, Euro 3). Volgens de garage is de wagen prima in orde & ze geven er een jaar garantie op, maar dat wil natuurlijk nog niets zeggen.

Dit is overigens de bus die ik op het oog heb: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as

Prijs lijkt me ook fors gezien het om een bus van 12 jaar oud gaat maar om eerlijk te zijn is het de eerste bus van die leeftijd die ik te koop zie in deze staat
Bouwjaar 2003 : is het oude type motor , dus een AXD .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie