Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

BTW Roetfilter

vragen over de T5
wetman
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:28
Locatie: Amsterdam

BTW Roetfilter

Bericht door wetman »

Avé forum - ik heb een beetje ranzigheid met mijn garage over dat roetfilter....ik vond het al zo aardig gesteld in de uitnodiging...ik citeer: 'Wij als *** Bedrijfswagen centrum gaan samen met oa de overheid een stapje verder in de zorg voor het milieu. U krijgt het roetfilter twv € 729,- inclusief BTW namelijk van ons cadeau!....met een uitroepteken...wat vriendelijk, zo is alle gedoe uit de wereld nietwaar?...

..het filter is bij mij gemonteerd en of ik even voor € 94 nog wat BTW wilde tekenen....ehhh...ik werd giftig en drukte ze het foldertje - op naam en adres gestuurd - onder de neus....niks mee te maken, de BTW moest worden betaald...ik weiger dit dus en ga een brief naar Pon sturen...pinnen met pon??...no way - wetman
T5 DC van januari 2004 - zwart metallic - nieuw gekocht - 130pk met bijna alle opties.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Ik zou haast zeggen,dat het naar oplichting ruikt,maar kan dus ook een folderfoutje zijn?

Buiten dat,waar is die Btw voor?

Het ding kost excl 612.61 E x19% = 116.40 += 729.E.

:bonk :bonk

Ik zou het ook niet betalen anyway. :politie

:muur :muur :muur

Sterkte!!
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Ik heb ook een roetfilter laten monteren. Volgens het foldertje was het gratis.
Ik heb tot nu toe nog geen nota ontvangen en ook niets betaald.
Gebruikersavatar
edd
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 aug 2007, 12:39
Locatie: stadskanaal

Bericht door edd »

krijgt iedereen een aanbieding thuis voor een roetfilter op een T5.
of gaat dat via een bepaalt bouwjaar ik heb het namelijk al vaker gehoord maar ik heb zelf nog niets ontvangen.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Ik zou er ook wel eentje onder willen; heb nog geen aanbieding van een gratis filter gehad.
jukejoint
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2007, 08:12

roetfilter

Bericht door jukejoint »

Kijk eens op deze site http://www.gratisroetfilter.nl of zou hier een addertje onder het gras zitten :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap
Multivan
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:39
Locatie: Delfzijl

Bericht door Multivan »

Ik heb een aantal weken terug bij de grootste dealer van Noord Nederland een roetfilter laten plaatsen. Het ministerie van VROM betaalde 500 euro en de rest werd betaald door de volkswagen organisatie. Ik heb dus ook geen rekening gekregen en heb ook geen rekening gehad voor het betalen van de BTW. Zelfs het plaatsen was gratis. Ik heb geen bericht gehad van de volkswagen organisatie. Ik kwam in gesprek met de werkplaatschef en vroeg hem over de voor en nadelen van de roetfilter. Hij bood toen aan eentje te bestelen en deze geheel gratis te plaatsen. Wat ik echter later van diverse kanten heb vernomen, is dat een retrofilter een levensduur heeft van ongeveer 70.000 kilometer. Daarna dient men hem te vervangen, je snapt het al voor ongeveer 800 euro. Ik weet natuurlijk niet of dit verhaal op waarheid berust, maar het lijkt mij goed hier eerst eens naar te informeren. Ik had dus nooit een filter laten plaatsen als ik dit eerder had geweten. We doen het voor het milieu, maar ik ben zuinig op mijn portemonnee. Wie weet of dit verhaal klopt

VANIAC ???????
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

hebben ze mij ook verteld
maar dan dat je 3 jaar garantie heb of 80000 duizend kilometer.
niet dat die 3 jaar mee gaat
floepie
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2007, 23:44

Bericht door floepie »

Haha, wat een onzin, hoe kunnen ze nou BTW heffen over iets dat gratis is?

19% BTW over 0 euro = 0 euro...

Riekt inderdaad naar oplichting.

Maar kreeg je wel je sleutel en ben je weggereden zonder te betalen? Dat zou ik zelf zeker doen. Zij willen wat van jou, dan zijn zij de eisende partij en moeten zij het voor laten komen. En ze mogen je auto niet 'gijselen'...
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Floepie is wakker :toppie
19% over nul euro = niks betalen :jumpklap

ff wat theorie , misschien heb ik ut verkeerd ??????????

Wanneer is een roetfilter vol , want dan is het juist niet meer gezond voor het mileu. Dan krijgt de motor niet meer genoeg lucht
Denk ook aan de roetkat als die vol zit, dan rijd de TDI motor niet meer mooi
Hij word dan met de dag traaaaaager
Betere verbranding is beter voor het milieu
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
edd
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 aug 2007, 12:39
Locatie: stadskanaal

Bericht door edd »

wat mij vooral verbaasd is dat de een wel een brief krijgt en de ander niet. Volgens mij zit er ook een stukje marketing achter.
willem1t5
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:41

roetfilter

Bericht door willem1t5 »

kobus, jij kwam toch ook uit almere.
van de plaatselijke dealer aldaar heb ik wel bericht gehad.
Louis
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:38

Bericht door Louis »

Voor de particuliere markt werkt de Volkswagen organisatie met een pakketprijs van € 500,00 inclusief BTW. Trek hier de subsidie vanaf en het roetfilter is gratis. Er zijn ook uitzonderingen, voor die auto's waarbij door de constructie niet alleen een roetfilter kan worden gemonteerd, maar ook de katalysator dient te worden vervangen. Je krijgt dan een zogenoemd combinatiefilter. Dit is uiteraard duurder.

Met betrekking tot de BTW. Over leveringen en diensten dient BTW te worden afgedragen. Het werkt dus als volgt: roetfilter monteren kost € 420,17 excl BTW, 19% BTW = 79,83 totaal € 500,00.

De subsidie ad € 500,00 is vrij van BTW , resulteert in een € 0,00 factuur.
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

roetfilter

Bericht door william 108 (T5) »

Ook ik heb een roetfilter laten monteren. Geen rekening gezien.Ook op "uitnodiging" van VW.

Voor Floepie: Als jij een rekening niet betaald bij een garage terwijl jij wel opdracht hebt gegeven, dan mag de garage jouw auto dus WEL vasthouden totdat je betaald hebt. Dat heet recht van retentie en is in het burgeijk wetboek geregeld.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

@ Willem 1T5

Bericht door Kobus »

Ik kom niet uit Almere; ik hobbel rond Rotjeknor. Overigens nog altijd geen uitnodiging van VW voor een roetfilter gehad. Waarschijnlijk sta ik in het bestand als betalende klant....
Plaats reactie