Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 slecht starten bij kou

vragen over de T5
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: T5 slecht starten bij kou

Bericht door Fred loodrecht »

hahah maar ik heb het over diesel bij de motor olie Jos.


olie bij de brandstof is andersom toch?
Fred
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: T5 slecht starten bij kou

Bericht door Fred loodrecht »

Tandem pomp vernieuwd , helaas blijft hij af en toe slecht starten , weet iemand hoe je kan checken of het aan de cilinderkop ligt ? ovale verstuiver gaten?
Fred
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: T5 slecht starten bij kou

Bericht door jacobsentertainment476 »

Fred loodrecht schreef:Tandem pomp vernieuwd , helaas blijft hij af en toe slecht starten , weet iemand hoe je kan checken of het aan de cilinderkop ligt ? ovale verstuiver gaten?
Neem ze er eens uit zou ik zeggen :bonk
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
pantaleimon
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2014, 14:54
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: T5 slecht starten bij kou

Bericht door pantaleimon »

kijk als je de motor toch open maakt ook even naar de nokkenas,bij de mijne zaten er op twee nokken piepkleine braampjes
na vervangen van de nokkenas(en alle bijbehorende rommel)start hij weer goed :gekte
de verstuivergaten waren goed

groeten
Frank
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: T5 slecht starten bij kou

Bericht door Fred loodrecht »

Nou ter afsluiting, ik kocht de auto, in dat half jaar daarvoor was reeds een verstuiver, turbo en aandrijf as vervangen. Nu , na het vervangen van een accu, pakking uitlaatspruitstuk en tandempomp zijn ze erachter dat er een nieuwe cilinderkop (uitgesleten verstuivergaten)op moet. Dit zijn ze nu aan het doen, en omdat ik een garantieverzekering had afgesloten kost het me allemaal niks.Desondanks als je alles even optelt wat er allemaal vernieuwt is afgelopen 8 maanden kom je op een 10.000 euro. Best veel voor een t5 transporter met 160.000 km met al het " nieuwe " type motor. We zullen zien hoe alles verloopt en of alles nu opgelost is , ik kan er als het goed is weer even tegen aan. Bedankt voor de reacties !
Fred
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: T5 slecht starten bij kou

Bericht door rick_k »

De 2.5 liter in de T5 is een probleem blok.
Zo jammer, want in de T4 was het een gouwe.

Maar goed, ik ken ook een paar jongens met een 2.5 TDI 130 pk die eigenlijk motorisch nog nooit wat gehad hebben.

Toch als je normaal doet met de motor kan het redelijk lang goed gaan. Je weet nooit hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan. Lage km standen helpen overigens niet mee aan minder slijtage, veel meer koude starts en koude ritjes. Zeker bij een moderne diesel niet handig.

mvg Rick
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: T5 slecht starten bij kou

Bericht door Stekeltje »

Met een nieuwe/gereviseerde cylinderkop los je m.i. alleen tijdelijk het probleem op omdat de oorzaak niet aangepakt is. Het kantelen van die verstuivers die op termijn de schade veroorzaakt gaat gewoon verder, mochten er bussen ingemaakt zijn zal iets anders (lees verstuivers) gaan slijten. Zou het niet mogelijk zijn om die verstuivers degelijker vast te zetten, extra boutje bij voorbeeld?
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: T5 slecht starten bij kou

Bericht door robertTREBOR »

intressant;.................


http://www.carrec-technocenter.nl/nieuw ... ermotoren/


Zie aan het eind va dit artikel dat de trillende verstuiver GEEN schade meer kan aanrichtten in de schacht vanwege de hardheid

van de stalen schacht t.o.v. de zachtte aluminium schacht. Sinds 2009 gemonteerd deze verbuste cijlinderkop zonder herhaling

van het probleem.

Ook ik viel hiermee in het prijzen circus van vw na ca 125.000 km ..............................
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: T5 slecht starten bij kou

Bericht door Stekeltje »

"
Zie aan het eind va dit artikel dat de trillende verstuiver GEEN schade meer kan aanrichtten in de schacht vanwege de hardheid"
Dat geloof ik onmiddellijk maar het contact tussen schacht en verstuiver blijft dus dan moet er wat anders gaan slijten, zo zit de praktijk helaas in elkaar en dat lijken me de verstuivers maar misschien zie ik het verkeerd en heb ik niet zo goed opgelet op school. En of dat minder duur is? Daarom was ik op zoek naar een oplossing die de oorzaak aanpakt, namelijk het kantelen van die verstuivers.
Plaats reactie