Kachelbediening

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robinwijsneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 apr 2014, 15:24
Locatie: Scheveningen

Kachelbediening

Bericht door robinwijsneus »

Hi allemaal,
Ik ben er al een tijdje achter dat de plastickabelhouder (waar de klemmetjes achterhaken) achter de ventilatieopeningkeuzeknop achterop de kachelbediening is afgebroken. Gisteren had ik tijd om de eerste stap richting herstel te zetten en te kijken welk exact onderdeel ik nodig heb (schijnt achterop te staan). Het bedieningspaneel moet er dus uit.

Het uitbouwen van het kachelbedieningspaneel (T4 California '98, 2.5TDI met handbediende Airco) is niet gemakkelijk zo blijkt. Ik heb het afdekplaatje erafgewipt, de vier schroeven losgemaakt en dan zit het bedieningpaneel los. Echter, ik krijg het in zijn geheel er niet aan de voorkant uit en er ook niet via de achter/onderzijde uit. Ik wil niet forceren natuurlijk. Ik heb een draaiknopje voor de ventilatie achter op een witte module boven de drie grote knoppen, dat lijkt op een of andere manier los van de 3 grote draaiknoppenmodule te kunnen, weet iemand hoe? Heeft iemand hier ervaring mee? Foto bijgevoegd.

Alvast dank voor jullie reactie.

Groet,
Robin
Bijlagen
kachelbediening.JPG
kachelbediening.JPG (35.86 KiB) 637 keer bekeken
T4 2.5 TDI ACV California 1998 :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kachelbediening

Bericht door Multivan Generation »

Als je de middenconsole, de bak dus die onder het dashboard hangt even demonteerd, dan heb je alle zicht en werkruimte.

Zie hier op 2/3 van de pagina

Succes en groeten

Peter
Gebruikersavatar
robinwijsneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 apr 2014, 15:24
Locatie: Scheveningen

Re: Kachelbediening

Bericht door robinwijsneus »

Hi Peter,
Dank voor het bericht. Inderdaad de bak eronderuit gehaald, maar er zit weinig ruimte achter die schakelaar, dus krijg hem niet makkelijk in de positie dat ik hem er achteruit of via de voorkant er uit kan halen. Moet ik hem via het gat van de weggehaalde console er uit krijgen of via de voorkant?

Groet,
Robin
T4 2.5 TDI ACV California 1998 :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kachelbediening

Bericht door Multivan Generation »

Ik dacht dat je de mechanische bedieningsstangetjes los moest haken en dan kun je het naar voren toe verwijderen.
En om dat los te kunnen haken, kun je er mooi vanaf de onderzijde bij :knipoog

Bij Golf 3 kun je die knoppen zelf lostrekken, maar ik weet niet hoe dat bij de T4 zit.
Plaats reactie