Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rara hoe is het mogelijk.....

vragen over de T5
Plaats reactie
peterkroon
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2007, 19:28
Locatie: Höör Zweden
Contacteer:

Rara hoe is het mogelijk.....

Bericht door peterkroon »

Vorig jaar een T5 uit 2006 verlengd gekocht, prima auto met o.a standverwarming en een extra blower in de laadruimte voor de `koude`winters.
Oorspronkelijk was dit een personen uitvoering met glaspanelen,via Matje ( mijn dank is groot ) een rek gekregen om dit als afscheiding tussen passagiers en laadruimte te monteren zodat we nog wel voordeel hadden van de extra blower achterin.
Ongeveer 3 weken terug waren we in Nederland en hebben bij Hans Bakker in Hem de EGR uit laten schrijven,tevens heeft hij een software aanpassing gedaan en wat een verschil...
Voor mijn gevoel zeker 15 pk erbij en een motor die trekt vanaf 1000 tpm en een duidelijk voel, en hoorbare turbo.
Exacte cijfers over het verbruik heb ik nog niet omdat de auto weinig thuis staat, mijn vrouw is er niet uit te slaan !
Omdat er maar één sleutel bij de auto zat bij aankoop heb ik een extra sleutel gekocht en daar gaat dit verhaaltje eigenlijk een beetje over.
Sleutel is geslepen en ingelezen maar toch was het iedere keer gedoe.. de ene keer werkte de afstandsbediening en alarm wel, de volgende 4 keren weer niet.
Rete irritant dus nu ben ik er toevallig achtergekomen dat als ik de radio altijd aan laat staan de sleutel ook altijd werkt!!!!!
Wie o wie heeft dit ook wel eens gehad en hoe is dit mogelijk ?
Iets verkeerd aangesloten ?
Anyway, als je hetzelfde probleem hebt zou je dit eens kunnen proberen.

Mvg Peter
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Rara hoe is het mogelijk.....

Bericht door heemskerk »

Doet het probleem zich voor met beide sleutels of alleen met de nieuwe? Wanneer je dat niet weet gebruik eerst voorlopig de originele ( de enige meegeleverde) en kijk of het euvel zich dan nog blijft manifesteren. Was het probleem er al vóórdat je de tweede sleutel in gebruik nam?

Is die tweede sleutel een originele of een imitatie van de sleutelboer? Is het een af-fabriek alarm of een after-marked met een solitaire startonderbreking (dus niet de startonderbreking van Volkswagen zelf). Bedoel je met 'de afstandsbediening' de originele vergrendelzapper van Volkswagen of een handzender van het (later) ingebouwde alarm?
peterkroon
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2007, 19:28
Locatie: Höör Zweden
Contacteer:

Re: Rara hoe is het mogelijk.....

Bericht door peterkroon »

Hallo,heemskerk,

Kon helaas geen voornaam vinden in je profiel.
De bijgemaakte sleutel is immitatie de andere is origineel.Beide sleutels reageren hetzelfde,als de ene niet werkt en auto op alarm zet doet de ander het ook niet en omgekeerd.
Wat betreft het alarm: geen idee of het af fabriek of later ingebouwd is.
En met afstandsbediening bedoel ik de ingebouwde in de sleutel dus geen los apparaat.

Snap jij er iets van ?

Mvg Peter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rara hoe is het mogelijk.....

Bericht door Multivan Generation »

peterkroon schreef:Sleutel is geslepen en ingelezen maar toch was het iedere keer gedoe..
Is alleen de nieuwe bijgemaakte sleutel ingeleerd of zijn bij de aanmeld/inleer actie beide sleutels direct na elkaar aangemeld/ingelezen?
peterkroon
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2007, 19:28
Locatie: Höör Zweden
Contacteer:

Re: Rara hoe is het mogelijk.....

Bericht door peterkroon »

Sorry voor het late antwoord maar alleen de nieuwe sleutel is ingelezen.
De andere ( originele ) sleutel werkte immers al?

Denk je te weten wat er aan de hand is ?

Mvg Peter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rara hoe is het mogelijk.....

Bericht door Multivan Generation »

In één en dezelfde inleeractie moeten ALLE sleutels direct na elkaar ingeleerd worden.

succes.

Groeten Peter
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Rara hoe is het mogelijk.....

Bericht door heemskerk »

peterkroon schreef:Sorry voor het late antwoord maar alleen de nieuwe sleutel is ingelezen.
De andere ( originele ) sleutel werkte immers al?

Denk je te weten wat er aan de hand is ?

Mvg Peter

Bingo!
Plaats reactie