Ik ben voor het eerst begonnen met het wegwerken van roest aan de buitenkant van mijn T4 (2.5TDI 1998, zelf ombouw naar camper :)).
Nu ben ik bij rustbusters langsgeweest en heb daar een kopje koffie gedronken en Rustyco roestomvormer, motip 2K primer en naden kit gekocht.
Zojuist ben ik begonnen met de ergste plek op mijn bus, de naad aan de zijkant tussen de 2 platen.
Inmiddels is duidelijk dat er al ooit een reparatie is gedaan, er komt namelijk wat plamuur tevoorschijn.
Nu komt er alleen ook een brede kier aan de onderkant van de 2 platen te voorschijn. Het lijkt alsof hij boven netjes tegen elkaar zit, maar naar onder toe steeds verder uit elkaar loopt.
Het plaatwerk is niet rot (ik ben nog niet helemaal klaar met roest verwijderen, maar het is zeker niet doorgerot) maar lijkt wel te wijken aan de onderkant, hier groeit de afstand tussen de twee panelen naar iets van 3mm.
Zijn deze 2 panelen normaal aan elkaar gelast? of gekit? hij zit nu namelijk alleen onder aan de balk en dan pas weer ergens rond raamhoogte aan elkaar, daartussen loopt nu een redelijke kier.
Wat te doen? Kitten, laten lassen, of plamuren?
Tips zijn meer dan welkom!
Totaal

Bovenkant

Onderkant