Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

van t4 naar t5

vragen over de T5
Plaats reactie
jantjev8
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2015, 10:03

van t4 naar t5

Bericht door jantjev8 »

Goedendag allemaal
Ik heb mijn t4 kunne inruielen voor een t5
deze bus is van de eerste eigenaar en is van 20 8 2007 hij heeft mij een uitdraai gegeven van de reparaties die
de bus al heeft gehad en ik schrok nogal
echt alles is vervangen na; koppeling massavkiegwiel cilinderkop kachelmotor egr etc etc mijn vraag is is het verstandig om deze bus te kopen....
ik kijk uit naar jullie reacties alvast bedankt
Vreindelijke groet jan
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: van t4 naar t5

Bericht door matje86 »

:T44EVER naar :T54LIFE tis maar net hoelang die leeft he die t5
ik heb deze t4 aangeschaft voor 2600 euro
in de tussenliggende tijd voor 5000 euro dingen vernieuwd (ombouw naar kampeerwagen-distributiriem-waterpomp-uitlaat-accu- startmotor- cc-lmm-slangen- n75 klep-remschijven voor en achter- banden zomer en winter- remleiding- achterbinnenbumper)niet mee gerekend de af gereden linker spiegels :bonk
kost de t4 dus 3000 euro per jaar tot nu toe(alles is nu weer zogoed als nieuw, dus kan weer 120000 km rijden zonder al te veel kosten(nu 300000km er op zitten)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
jantjev8
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2015, 10:03

Re: van t4 naar t5

Bericht door jantjev8 »

oke maar deze bus heeft maar 137000 km gelopen dus ik dacht is wel veel reparatie voor zo weinig km
mijn t4 heeft 3 ton gelopen nooit wat mee gehad op de distributieriem na dan
bedankt voor je reactie
jovdt
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:01

Re: van t4 naar t5

Bericht door jovdt »

Wat reeds vervangen is kan niet direct meer stuk.....Hopelijk is het ergste voorbij.De vraag is wat kost hij nog en hoe zit het met de rest van de bus,remmen ,banden enz... Die keuze ga je moeten maken. Veel succes.
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: van t4 naar t5

Bericht door freek »

Begrijp je zorgen. Een simpel antwoord is niet te geven. Wij rijden sinds 2006 een T4 tdi uit 2003 en die staat nu op 450.000km. Nooit vreemde kosten gehad. Wel moet een keer het 2massavliegwiel worden vervangen; deze begint wel erg veel lawaai te maken. Maar ja, mag het na bijna 5 ton? En de eerst 200.000 km 3x de koppelingsplaten laten vervangen; daarna nooit meer.
Nu hebben we sinds 3 maanden een T5 tdi Multivan uit 2004 (174pk) die we in duitsland hebben gekocht. Gevonden via mobile.de. In duitsland staan honderden T5's te koop, dus je vindt er altijd wel een naar jouw smaak. Onze T5 heeft 250000km gelopen, maar ik kreeg er een heel pak rekeningen bij. Alles is wel zo ongeveer al kapot geweest met als dieptepunt een compleet nieuwe motor bij 150000km met 2 massavliegwiel + koppeling. Dus ons idee is ook: er is al zoveel vervangen, het zal voorlopig wel meevallen. Maar feit is dat je zeker ook op mobile.de verdacht veel T5's ziet waar al een keer een motor, cilinderkop, spruitstuk, turbo, waterpomp etc zijn vervangen. En dat is niet toevallig: de 5 cilinder pompverstuiver motoren zijn zeker gevoeliger dan de oude T4 5 cilinders. De motor in onze T5 heeft er nu dus 100.000 in zitten. Hopelijk gaat hij dus nog even mee. Maar er zijn dus zat voorbeelden dat bij plm 150.000 km de ellende begon. Feit is wel dat wij de T5 tdi veel lekkerder vinden rijden dan de T4 tdi.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
jantjev8
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2015, 10:03

Re: van t4 naar t5

Bericht door jantjev8 »

ha allemaal bedankt voor jullie reactie ik koop hem wel heb hem nodig voor mijn werk dus hopelijk een goeie keus nogmaals bedankt
jantjev8
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2015, 10:03

Re: van t4 naar t5

Bericht door jantjev8 »

ps de nieuwe t5 is een 1.9 tdi 75 kw
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: van t4 naar t5

Bericht door harry t5 191 »

Ik heb een t 5 4cil tdi van 2006 (getuned) helemaal probleemloos!
Succes met de nieuwe aankoop.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: van t4 naar t5

Bericht door HMMaat »

ff inhaken op dit topic , kan er zelf wel een aanmaken maar vraag is hetzelfde..
de wijsneus met blauwe i moet er uit ivm mileu/eisen en parkeervergunning.. helaas want de bus is top maar gaat wel de verkoop in..
zal nog wel een verkoop/topic komen.. heb hem hier vandaan..

las hier dat de 1.9 tdi een betrouwbare 4 cilinder motor heeft met prettige rij eigenschappen , klopt dat? we hoeven niks te trekken ( voorlopig) , over een aantal jaaar misschien een eriba caravannetje...

hoeven geen scheurijzer. maar willen een prettige betrouwbare motor/auto
we hebben nu auto's op het oog uit minimaal half 2007 , t5 of t5gp maakt niet uit , wat ik mij afvroeg is of de 2.0 tdi zoals bij de t5gp ook een goede motor is ?

andere vraag.. een gekke... , is de voorbumper makkelijk te wisselen? ik heb een mooie bus gezien maar de vrouw.. die hem zakelijk gaat rijden vind de witte meegespoten bumper niet mooi , die zou liever een standaard zwarte hebben...
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: van t4 naar t5

Bericht door Stekeltje »

een gekke... , is de voorbumper makkelijk te wisselen? ik heb een mooie bus gezien maar de vrouw.. die hem zakelijk gaat rijden vind de witte meegespoten bumper niet mooi , die zou liever een standaard zwarte hebben...
Met een beetje mazzel meldt zich iemand die wel wil ruilen, 99,9% van de wereldbevolking wil een meegespoten bumper. Achter moet wellicht ook vervangen worden? Overigens is die zwarte bumper niet glad maar gerimpeld.
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: van t4 naar t5

Bericht door HMMaat »

na wat op haar ingepraat te hebben en meningen van anderen ook gehoord te hebben komt ze tot een ander inzicht geloof ik..
maar eens kijken of die prijs vast is die gevraagd word voor de ene bus en een proefrit maken , en wachten tot ik wat hoor over de prijs van de andere..

ene is echter 102 pk , de ander 86 ..
ene 2008 ander november 2007..

neig naar de 102 pk uit 2008 , mede omdat die ook airco en cruise control heeft.. en mar 117.000 km.. hij is echter aan de dure kant voor ons met zijn 13.000 ex btw.. is hij dit waard volgens jullie?
prijs van de bus uit 2007 moet ik nog horen..

hoe zit het met chippen van beide bussen? aan of af te raden?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33873
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: van t4 naar t5

Bericht door Multivan Generation »

chippen,
bij allebei de bussen aan te raden met hetzelfde eindvermogen en koppel tot gevolg..
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: van t4 naar t5

Bericht door HMMaat »

mocht het niet een vd bussen worden die we nu op het oog hebben , wat is de ervaring met de 2.0 tdi motoren?
zijn dit nieuwere (betere) motoren ?

linkjes vd bussen die we op het oog hebben
http://www.europe-vans.com/Occasions_9140835

http://www.kleywegbedrijfswagens.nl/Veh ... nguageid=2
Plaats reactie