Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

fiamma f45s luifel

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Witteklim
Berichten: 160
Lid geworden op: 20 jun 2014, 14:14
Locatie: kessel-lo

fiamma f45s luifel

Bericht door Witteklim »

hey iedereen ,
wij rijden met een T5 california van 2010 en gebruiken een luifel die je steeds in de rail moet schuiven en dan 3 palen onderzetten en opspannen.

we dachten nu een fiamma f45s te kopen omdat dit ons toch makkelijker lijkt om dagelijks op verlof op te zetten .

graag jullie ervaringen met deze luifel : gebruiksgemak ,windruis , is hij makkelijk te monteren en demonteren ( ik zou hem in de winterperiode er af halen ) ?
eventueel nog andere suggesties of opmerkingen ?

alvast bedankt ,
pascal
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: fiamma f45s luifel

Bericht door Oviivo »

Ik heb het OEM luifel, maar volgens mij is dat een Thule Omnistor?

viewtopic.php?f=13&t=41231&start=195#p355471

Dat luifel (de)monteer ik telkens voor het seizoen, windgeruis is niet merkbaar en gebruiksgemak is groot.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: fiamma f45s luifel

Bericht door ratlookcalifornia »

Ook ik heb de originele luifel er aan zitten ( gehele jaar) en merk geen nadelen, geen geruis en gefluit van de wind en het brandstofverbruik.......ach.....zullen we daar maar niet naar kijken met een T5 ;-) ....zal in ieder geval niet het grote verschil maken .....
Bedieningsgemak is perfect, slinger er aan en stukje uitdraaien, poten uitklappen en doordraaien. Kind kan de was doen en binnen een minuut ben je gereed.
Zou hem er wel af halen als je zuinig bent op je spullen, aangezien er vocht en vuil in kan komen met normaal gebruik ( maar ook bij het oprollen als je onder hars achtige bomen gestaan hebt,......de vuiltjes werken dan als stempels die bij iedere draai een nieuwe vetvlek neer drukken die er vaak niet meer uit wil....
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2719
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: fiamma f45s luifel

Bericht door Erdem50 »

Ik heb deze luifel recent aangeschaft voor mijn T4 in het zwart. Fijn ding welke goed zit en de/montabel is. Ding is binnen notime gereed voor gebruik. Geen last van windgeruis overigens.

Heb hem trouwens in Duitsland besteld, scheelde dik geld. Levertijd was 2 weken via campingshop Wagner.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: fiamma f45s luifel

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb bewust niet voor de F45s gekozen,
omwille dat ik hem te hoog en te zwaar vind.
Hierdoor wordt het zwaartepunt van de auto weer iets verhoogd.

Er zullen hordes mensen zijn die dat niet voelen of waarnemen.
Ik heb echter ook een omnistor 2000 luifel gehad en merkte wel degelijk verschil.
Ook is de F45S qua frontaal oppervlak iets groter dus meer "vliegplet oppervlak"

Ik heb voor een Fiamma F35pro besloten en die bevalt prima.
En geen slingertje nodig, dus hoef je ook niet ergens kwijt te raken.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2719
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: fiamma f45s luifel

Bericht door Erdem50 »

Ter aanvulling over de slinger, ding is origineel best lang dus heb hem flink ingekort en op m'n achterklep gemonteerd met de origineel erbij geleverde steuntjes.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2023
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: fiamma f45s luifel

Bericht door Mickel Moen »

Wij hebben de Fiamma 45Ti

Geweldig ding. Zeer tevreden over. Een van de eerste zaken die ik bij de ombouw van de bus geplaatst heb. Nog geen moment spijt van gehad. Op dat moment was deze luifel alleen nog maar in geanodiseerd aluminium en ik meen wit verkrijgbaar. Later daarom de luifel zwart gewrapt. Zie mijn blog: http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/10/luifel.html

Bij aankomst op de camping is het een van de eerste dingen die we doen. Dak omhoog, luifel uit en zijluifel(s) plaatsen. Geeft ons toch meer het tentgevoel, dan dat je je stoeltjes voor een auto plaatst. Slingertje heb ik aan de B-stijl bij de schuifdeur geplaatst.

Je kunt de luifel zeer makkelijk verwijderen. Twee boutjes losdraaien. De steunen blijven dan wel op de bus zitten. Daarom heb ik die voor de montage in de kleur van de bus gespoten.
Bedenk ook, dat de bus wel iets hoger wordt. Door de luifel kan die van mij net niet meer in een parkeergarage van 2.00 meter.

Afbeelding
Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Witteklim
Berichten: 160
Lid geworden op: 20 jun 2014, 14:14
Locatie: kessel-lo

Re: fiamma f45s luifel

Bericht door Witteklim »

iedereen bedankt voor de nodige info en uitleg .
heb de fiamma f 45 Ti besteld bij rodo campers in harderwijk aan 509 euro .
Plaats reactie