Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

============Gestolen=============

vragen over de T5
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: ============Gestolen=============

Bericht door LAYCA »

Mooi KLOTE :gif

Je zou haast denken dat ze de voortrein opgetakeld hebben met een parkeerbeleid takelwagen.

Sterkte

Ineke & Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Roel »

Gps is inderdaad ook leuk, maar de verzekering zegt al dat zij hem niet gaan halen als de auto in Roemenië, Bulgarije,Oekraïne etc. staat.... nu weet ik niet of jij dat zelf wel gaat doen?
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: ============Gestolen=============

Bericht door heemskerk »

bluebird schreef:Heb geen bearlock maar gps tracking, heb ik meer vertrouwen in.

Ik wil je niet van je stuk brengen maar daar zijn jammers voor om het GPS-signaal weg te drukken zodat deze niet (meer) gedetecteerd wordt. Bestaan al jaren en zijn naar wat ik er van begrepen heb al gemeengoed in het dievengilde.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4457
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Henk-1 »

heemskerk schreef:
bluebird schreef:Heb geen bearlock maar gps tracking, heb ik meer vertrouwen in.

Ik wil je niet van je stuk brengen maar daar zijn jammers voor om het GPS-signaal weg te drukken zodat deze niet (meer) gedetecteerd wordt. Bestaan al jaren en zijn naar wat ik er van begrepen heb al gemeengoed in het dievengilde.
Zat ook te denken aan een GPS tracking systeem van Conrad , doe ik dus maar niet.
https://www.conrad.nl/nl/renkforce-gx-1 ... 68681.html
Neem ook geen bearlock (je maakt de boeven het wel moeilijker).
Ga mijn T5 extra verzekeren, dat is de beste optie (denk ik).
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: ============Gestolen=============

Bericht door robertTREBOR »

GPS tracking is alleen leuk als je bus nog in NL staat na diefstal.
Rijden ze ermee naar Polen of Rusland dan is er geen politieagent te vinden die met je mee gaat om hem terug te halen.
En de poolse of russische politie intresseert het al helemaal nix.
Het is om moedeloos van te worden al deze diefstallen.
Ik denk nog steeds dat een neppe OBD stekker monteren een van de beste optie's is,
de diefstal gaat altijd gepaard met een laptop om de startonderbreker te kunnen passeren.
Op alle filmpjes over diefstal zie je ze met een laptop op de voorstoel en een kabel naar je OBD de motor starten.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Roel »

Het probleem is dat ik nu ook steeds de vraag krijg of de auto laatst nog bij de dealer is geweest.
Het schijnt dat bij sommige dealers ook sleutels nagemaakt worden, en in het geval van een loze eobd stekker moet je dit ook melden bij je dealer mochten ze hem willen uitlezen. met het gevolg dat er dan ook meerdere mensen er vanaf weten.

Als ik achteraf terug denk, had ik een maand geleden dat ik 's morgens mijn auto open wilde klikken hij al van het slot was.
Ik dacht toen dat misschien mijn batterij leeg was (dat hij had geweigerd) dit terwijl ik altijd luister of de deuren op het slot springen.
Eigenlijk heb ik een vaste routine als ik uitstap: auto uit, pin bearlock erin, sleutel bearlock aan mijn gewone sleutel doen, uitstappen, en deuren op slot doen.

Dus vanaf dat moment ben ik goed op gaan letten of hij wel op slot zat, en dit was het geval.... achteraf denk ik dat ze misschien al een soort van "vooronderzoek" hebben gedaan.
maar ja achteraf ga je van alles in je hoofd halen, zo ben ik ook in Februari een week in Engeland geweest, en is de auto bij zo'n parkeerservice geweest op Schiphol.

Uiteindelijk kan je het ze inderdaad alleen maar moeilijk maken, en als het te moeilijk word komen ze gewoon je huis in om de sleutels te halen :politie
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Pascal-141 »

heemskerk schreef:
bluebird schreef:Heb geen bearlock maar gps tracking, heb ik meer vertrouwen in.

Ik wil je niet van je stuk brengen maar daar zijn jammers voor om het GPS-signaal weg te drukken zodat deze niet (meer) gedetecteerd wordt. Bestaan al jaren en zijn naar wat ik er van begrepen heb al gemeengoed in het dievengilde.

Mijn tracking systeem werkt tweevoudig : met GPS en via GSM signaal . Het tracking systeem is tevens ook voorzien van een noodknop (bij bvb carjacking , of wanneer ze bvb snachts inbreken als je achterin ligt te slapen ... ).

Hebben ze een GPS jammer , dan heb ik nog steeds het GSM signaal .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Pascal-141 »

Roel schreef:Het probleem is dat ik nu ook steeds de vraag krijg of de auto laatst nog bij de dealer is geweest.
Het schijnt dat bij sommige dealers ook sleutels nagemaakt worden, en in het geval van een loze eobd stekker moet je dit ook melden bij je dealer mochten ze hem willen uitlezen. met het gevolg dat er dan ook meerdere mensen er vanaf weten.

Als ik achteraf terug denk, had ik een maand geleden dat ik 's morgens mijn auto open wilde klikken hij al van het slot was.
Ik dacht toen dat misschien mijn batterij leeg was (dat hij had geweigerd) dit terwijl ik altijd luister of de deuren op het slot springen.
Eigenlijk heb ik een vaste routine als ik uitstap: auto uit, pin bearlock erin, sleutel bearlock aan mijn gewone sleutel doen, uitstappen, en deuren op slot doen.

Dus vanaf dat moment ben ik goed op gaan letten of hij wel op slot zat, en dit was het geval.... achteraf denk ik dat ze misschien al een soort van "vooronderzoek" hebben gedaan.
maar ja achteraf ga je van alles in je hoofd halen, zo ben ik ook in Februari een week in Engeland geweest, en is de auto bij zo'n parkeerservice geweest op Schiphol.

Uiteindelijk kan je het ze inderdaad alleen maar moeilijk maken, en als het te moeilijk word komen ze gewoon je huis in om de sleutels te halen :politie
Dat was inderdaad waarschijnlijk al een "vooronderzoek" . Dat heb ik al vaker gehoord dat ze op zo'n manier werken .

En ook het verhaal van bij de dealer , heb ik ook al gehoord , en heeft hier ook al in de krant gestaan . (Dat er dan een medewerker bij de dealer niet zuiver op de graat bleek , en die via OBD en via het dealer-computersysteem de nodige data verzameld , sleutels liet bijmaken ,en dan zo de klaargemaakte "paketten" (sleutel en geprogrammeerde chip) verkocht aan de mannen met de lange vingers .
Ik kom al lang nooit meer bij de dealer , ik regel het meeste zelf , en indien nodig heb ik een (betrouwbare)vriend die een garage heeft die het nodige kan doen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: ============Gestolen=============

Bericht door heemskerk »

Pascal-141 schreef:
heemskerk schreef:
bluebird schreef:Heb geen bearlock maar gps tracking, heb ik meer vertrouwen in.

Ik wil je niet van je stuk brengen maar daar zijn jammers voor om het GPS-signaal weg te drukken zodat deze niet (meer) gedetecteerd wordt. Bestaan al jaren en zijn naar wat ik er van begrepen heb al gemeengoed in het dievengilde.

Mijn tracking systeem werkt tweevoudig : met GPS en via GSM signaal . Het tracking systeem is tevens ook voorzien van een noodknop (bij bvb carjacking , of wanneer ze bvb snachts inbreken als je achterin ligt te slapen ... ).

Hebben ze een GPS jammer , dan heb ik nog steeds het GSM signaal .

Da's juist nóg meer het probleem; het gaat juist om een GSM-jammer...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: ============Gestolen=============

Bericht door heemskerk »

Het niet op slot (meer) staan kan natuurlijk ook een 'broekzak' ontgrendeling zijn geweest. Ik kan mij zo voorstellen dat die parkeerservice een viraal, gevoelig punt is, ik bedoel, een soort insidejob net als met de employé bij de douane welke de druglading faciliteert..

Was er laatst een bericht in het nieuws van een parkingservice welke op grote schaal (zonder toestemming uiteraard) veel kilometers maakte met in beheer gegeven auto's. Een van de gedupeerden had de kilometerstand genoteerd en kwam er zodoende achter. Nader onderzoek gaf aan dat er meerdere benadeelden een (snelheidsovertreding)boete hadden ontvangen in de periode dat de auto in de stalling van deze parkeerservice had moeten staan. Was geen incident maar een structurele misstand binnen deze organisatie. Ik kan mij zo voorstellen dat wanneer bus én sleutel afgegeven worden er álle tijd (indien al nodig) en mogelijkheden zijn tot het doen van voorbereiden op een succesvolle rip: Sleutel is uitleesbaar (iedere respectabele sleutelboer heeft een kopieermogelijkheid van het transpondersignaal), chassisnummer op gemak te noteren en verifiëren en eventueel (wanneer al nodig) de Bearlocksleutel na te (laten) maken. Ook n.a.w. gegevens zullen bekend zijn door het invullen van het 'beheercontract'. Ik neem aan dat je zowel de autosleutel alsook de Beurlocksleutel hebt afgegeven aan parkeerbeheer bij Schiphol?
Laatst gewijzigd door heemskerk op 24 jun 2015, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Pascal-141 »



Mijn tracking systeem werkt tweevoudig : met GPS en via GSM signaal . Het tracking systeem is tevens ook voorzien van een noodknop (bij bvb carjacking , of wanneer ze bvb snachts inbreken als je achterin ligt te slapen ... ).

Hebben ze een GPS jammer , dan heb ik nog steeds het GSM signaal .

Da's juist nóg meer het probleem; het gaat juist om een GSM-jammer...[/quote]

Als het gsm signaal gejammed word , dan is er toch nog het gps deel ? Ik vermoed dat dat volledig apart is , want er zitten ook 2 antennes op ?
Ik heb van die materie zelf niet zoveel verstand , dus ik vermoed het maar , dat de 2 systemen apart kunnen signaal zenden ... ik kan die beide trouwens ook apart aan/uit zetten
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: ============Gestolen=============

Bericht door heemskerk »

Pascal-141 schreef:


Mijn tracking systeem werkt tweevoudig : met GPS en via GSM signaal . Het tracking systeem is tevens ook voorzien van een noodknop (bij bvb carjacking , of wanneer ze bvb snachts inbreken als je achterin ligt te slapen ... ).

Hebben ze een GPS jammer , dan heb ik nog steeds het GSM signaal .

Da's juist nóg meer het probleem; het gaat juist om een GSM-jammer...
.[/quote]Als het gsm signaal gejammed word , dan is er toch nog het gps deel ? Ik vermoed dat dat volledig apart is , want er zitten ook 2 antennes op ?
Ik heb van die materie zelf niet zoveel verstand , dus ik vermoed het maar , dat de 2 systemen apart kunnen signaal zenden ... ik kan die beide trouwens ook apart aan/uit zetten[/quote]

Ja, het een heeft andere frequentiebandbreedte dan de ander, beide te jammen. Ik kan mij zo voorstellen dat deze beroepsgroep beide in de koffer heeft..
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 315
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: ============Gestolen=============

Bericht door eindgebruiker »

Je tracking systeem ontvangt GPS-signalen (van de GPS-satelieten) en ontvangt en verstuurt GSM-signalen (van en naar de GSM-masten). Versturen gebeurt dus alleen over GSM. Als je dat blokkeert werkt het systeem niet meer.
Ruud
Berichten: 651
Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:56
Locatie: maasbracht

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Ruud »

hoi
Van de week heb ik aan boord dit topic gelezen
In verband met diefstal met autoambulance zat ik te denken aan sensors om hoogte te meten
ik kwam op het idee toen ik een sluis invoer,die gebruiken hun om het waterpeil af te lezen
misschien is het mogelijk om zoiets in te bouwen en als de bus bij een bepaalde hoogte vanaf de grond en hele luide claxon af te te laten gaan
ik had op mijn andere schip zoiets met een vlotterschakelaar om te zorgen dat mijn ballasttank niet overliep naar de machinekamer
gr.ruud
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Stekeltje »

Van de week heb ik aan boord dit topic gelezen
In verband met diefstal met autoambulance zat ik te denken aan sensors om hoogte te meten
ik kwam op het idee toen ik een sluis invoer,die gebruiken hun om het waterpeil af te lezen
misschien is het mogelijk om zoiets in te bouwen en als de bus bij een bepaalde hoogte vanaf de grond en hele luide claxon af te te laten gaan
Dat bestaat al 25 jaar en heet een hellingshoeksensor, een beetje alarm heeft het standaard
Plaats reactie