Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

temperatuursensor ABL '96 1.9td

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OosT4Jef
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 jun 2013, 22:26
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

temperatuursensor ABL '96 1.9td

Bericht door OosT4Jef »

Beste Ww'ers,

Wie kan mij vertellen waar de temperatuursensor zit bij een 1.9td ABL uit '96?? Ik rijd nu 2 jaar met deze fijne bus, maar vanaf het begin vind ik de temperatuurmeter onnauwkeurig. Volgens de meter is ie al op temperatuur als een km of 4 à 5 gereden heb. Nu lijkt mij dat aan de snelle kant, maar dat durf ik als leek niet te zeggen. Onderstaande foto is genomen met temperaturen buiten tussen de 15 en 20 graden en de rest wijst zich vanzelf. Mijn vraag is of de meter te ver uitslaat of dat dit de standaard is voor een 1.9td ABL'tje...
dashboard.jpg
Alvast dank voor het meedenken en de reacties...zo doe ik ook weer kennis op. :ikrij
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: temperatuursensor ABL '96 1.9td

Bericht door Pascal-141 »

Aan de teller te zien heb je een 95er , geen 96er , die hebben immers al een digitale km teller.
Jouw type tellerunit had wel eens vaker last van slechte contacten in de print plaat achter de teller , waardoor de temperatuurmeter en tankmeter soms rare dingen doen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
OosT4Jef
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 jun 2013, 22:26
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: temperatuursensor ABL '96 1.9td

Bericht door OosT4Jef »

Pascal-141 schreef:Aan de teller te zien heb je een 95er , geen 96er , die hebben immers al een digitale km teller.
Jouw type tellerunit had wel eens vaker last van slechte contacten in de print plaat achter de teller , waardoor de temperatuurmeter en tankmeter soms rare dingen doen.
Bedankt voor je reactie, maar volgens de site van VWE.nl is deze bus van 21-06-1996.

Maar met betrekking tot de printplaat en slechte contacten....is dat te verhelpen op de een of andere manier?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: temperatuursensor ABL '96 1.9td

Bericht door Pascal-141 »

OosT4Jef schreef:
Pascal-141 schreef:Aan de teller te zien heb je een 95er , geen 96er , die hebben immers al een digitale km teller.
Jouw type tellerunit had wel eens vaker last van slechte contacten in de print plaat achter de teller , waardoor de temperatuurmeter en tankmeter soms rare dingen doen.
Bedankt voor je reactie, maar volgens de site van VWE.nl is deze bus van 21-06-1996.

Maar met betrekking tot de printplaat en slechte contacten....is dat te verhelpen op de een of andere manier?
Het zal wel een 95-er zijn die ergens (in een showroom of zo) blijven staan is en pas in 96 verkocht werd (gebeurd wel vaker) , want het is écht wel een 95-er , althans de tellerunit toch .
Heb je aanzuigroostertje (gleufjes) in je rechter spatbord vooraan ?
Heb je een achterbumper uit 1 stuk , of uit 3 stukken ?
Heb je een dikke of dunne voorbumper ?
Heb je trommelremmen achteraan of schijfremmen ?
Zijn de richtingaanwijzer hendel en ruitewisserhendel afgerond of hoekig ?
Kachelbediening met draaiknoppen of schuifknoppen ?

...om maar enkele verschillen te noemen...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie