Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Android of TomTom roaming navigatie kosten

vragen over de T5
Plaats reactie
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Android of TomTom roaming navigatie kosten

Bericht door fiddler »

Vraag: heeft iemand een globaal idee wat het extra data verbruik is, en de eventueel bijkomende telefoon kosten zijn, als je een TomTom of Android navigatie systeem via je GSM binnen Nederland, maar ook in de omringende Europese landen, gebruikt? Dank, -F
Gebruikersavatar
Witteklim
Berichten: 160
Lid geworden op: 20 jun 2014, 14:14
Locatie: kessel-lo

Re: Android of TomTom roaming navigatie kosten

Bericht door Witteklim »

goeiemorgen fiddler ,
als je tom tom op je gsm gebruikt werkt dit zoals een losse gps .
dus geen bijkomende kosten met je smartphone .
je gebruikt dan je smartphone gewoon zoals een gps.
je moet dan wel de tom tom app installeren en de kaarten aankopen .
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Android of TomTom roaming navigatie kosten

Bericht door Oviivo »

Of je koopt een Windows Phone, daar zit "gratis" offline navigatie op (Here) :toppie

http://www.windowsphone.com/nl-nl/store ... 018fcea606
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Lambiek
Berichten: 404
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Android of TomTom roaming navigatie kosten

Bericht door Lambiek »

Ik denk dat hij de "moderne" versie tomtom go voor je Android toestel bedoeld ???

Kaarten natuurlijk thuis downloaden, maar dat begrijp je.
Mijn Verbruikt , ca 20mb per maand, met hd traffic / flits

Werkt perfect en zeer relaxed !
weet je tenminste waar je toe bent onderweg. Of wat je tegemoet komt.
wat er gebeurt is, en precies de eventuele vertraging, of de snellere optie

Gebruik ik altijd ook in buitenland.
Bijlagen
2015-06-16 16.14.39-800x800.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Android of TomTom roaming navigatie kosten

Bericht door Multivan Generation »

Ik gebruik Sygic zonder dataverbinding en werkt prettig.
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Android of TomTom roaming navigatie kosten

Bericht door fiddler »

jan2009 schreef:Als je een tomtom go 5000 kiest zit daar eem simkaart in gebakken en die geeft je wereldwijd traffic informatie zonder bijkomende kosten . En lifetime updates.

Dank voor alle tips; .... ik heb nu een go live 1005, en ben perjaar 50 euro kwijt aan het abonnement met flitsers & live traffic; ben eigenlijk best tevreden ondanks de kaart- en vooral de max snelheden- fouten. Heb sindsdien maar een keer een snelheids boete gehad vanwege dat wissel gedoe van max snelheden van onze overheid bij Bodegraven richting Gouda ... iedereen reed plm 115 op de linker baan, en kikke ook ... maar het 120 bord scheen ergens op 100 gegaan te zijn, en de tomtom gaf effe geen seintje LOL; kassa ...

NB Het nadeel van die 1005 go live is dat de processor zo traag is, dat ie bij een ingewikkeld kruispunt te laat is met de juiste afslag, speciaal bij complexe rotondes: oeps, gemiste afslag, dus terug .... Heb me laten vertellen dat dezelfde processor nog steeds in de duurdere tomtoms zit ??. E.a. dat ik een beetje aan het zoeken ben naar iets vervangends dat beter werkt zonder erg veel duurder uit te zijn. - F
Vossius
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:53

Re: Android of TomTom roaming navigatie kosten

Bericht door Vossius »

Ik heb zelf ook de 1005 van TomTom en wil niet anders meer, heb hem wel geüpgraded voor Camper en Caravan, zodat hij een nog betere berekening qua tijd maakt en alle campings weer geeft. Geen last dat hij te laat is met melden van afslagen enz, ik rij misschien te langzaam :toppie . Doet het zelfs tot achter de Oeral.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Android of TomTom roaming navigatie kosten

Bericht door heemskerk »

Vossius schreef:Ik heb zelf ook de 1005 van TomTom en wil niet anders meer, heb hem wel geüpgraded voor Camper en Caravan, zodat hij een nog betere berekening qua tijd maakt en alle campings weer geeft. Geen last dat hij te laat is met melden van afslagen enz, ik rij misschien te langzaam :toppie . Doet het zelfs tot achter de Oeral.

Da's een eindje met de caravan of camper: Xорошо навигация!
Vossius
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:53

Re: Android of TomTom roaming navigatie kosten

Bericht door Vossius »

Net zo ver als vliegen :nuts , maar om bij het Baikal meer te komen had ik er 8000 kilometer op zitten en was ik ruim een week verder, maar niet de weg hoeven te vragen :yes . Toets is rode plein en je wordt er gebracht enz. Ik kan niet meer zonder om ontspannen te :driveT4 . Alleen jammer dat op deze nog geen file melding in rusland werkt, nu 35 kilometer file gereden op de 2de ringweg (van de 4) om Moskou :groteogen
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: Android of TomTom roaming navigatie kosten

Bericht door Stekeltje »

Een paar jaar geleden heb ik ook googles maps op mijn Android gebruikt voor een kleine week Zuid-Duitsland en ik heb standaard 1 Gb (roaming) abonnement van Vodafone totaal 4 Gb per maand bij gebruik in Nederland (zakelijk red-abo. Ik moest € 40,00 bijleggen. Ik werd daar niet vrolijk van.
Plaats reactie