Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 start sinds vandaag niet meer.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
harrys
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 dec 2010, 15:59
Locatie: Houten

T5 start sinds vandaag niet meer.

Bericht door harrys »

Had ik eindelijk een wandeling georganiseerd, startte mijn VW T5 niet, helemaal niets.
Accu is goed, 12,3 V.
Startmotor geeft geen geluid, krijgt wellicht geen stroom.
Spanning accu wordt minder bij contact aan, dus dit lijkt goed.
Alarm boekje doorgebladerd ivm startblokkering die misschien blijft hangen - gaf geen oplossing.
Voorgloei op dashboard lijkt OK.

Opmerking: de laatste tijd heb ik wel last van de centrale vregrendeling vwb de bestuurderskant, dan weer wel dan weer niet.
Als ik dan met de sleutel de portier open of afsluit dan doet ie het weer ff, soms maar één keer.
Heeft dit ermee te maken>

Heeft iemand anders nog enig idee?
Bij voorbaat dank voor de reaktie!!
Fransoos
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:24
Locatie: Geleen

Re: T5 start sinds vandaag niet meer.

Bericht door Fransoos »

Startmotor defekt of de bendix? Bij handgeschakeld in de 2de versnelling zetten en dan de bus naar voren en naar achteren duwen, zo kreeg ik de bendix bij vroegere auto's wel los, dan nog eens proberen te starten, is te proberen. Doet hij het dan wel is de bendix slecht, blijft hij hangen.
Succes.
Gebruikersavatar
harrys
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 dec 2010, 15:59
Locatie: Houten

Re: T5 start sinds vandaag niet meer.

Bericht door harrys »

Fransoos schreef:Startmotor defekt of de bendix? Bij handgeschakeld in de 2de versnelling zetten en dan de bus naar voren en naar achteren duwen, zo kreeg ik de bendix bij vroegere auto's wel los, dan nog eens proberen te starten, is te proberen. Doet hij het dan wel is de bendix slecht, blijft hij hangen.
Succes.
Hoi, het betreft een automaat!
Fransoos
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:24
Locatie: Geleen

Re: T5 start sinds vandaag niet meer.

Bericht door Fransoos »

Tsja, dan gaat dat niet, kun je alleen nog proberen met een hamer op de startmotor te kloppen, moet je er wel bij kunnen, heeft hetzelfde effekt als heen en weer schudden in een versnelling.
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: T5 start sinds vandaag niet meer.

Bericht door Stekeltje »

Mijn eerste reactie bij gekke dingen is altijd, massa kabel van de accu er 1 minuut afhalen, Dan ben je in principe van gekke computerdingetjes af. Hoor je wel ergens een relais klikken als je start ? O ja en start hij met beide sleutels niet?
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 679
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: T5 start sinds vandaag niet meer.

Bericht door Olaf »

Misschien gekke opmerking, maar staat hij wel goed in 'P' ?

Groeten Olaf
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: T5 start sinds vandaag niet meer.

Bericht door Roel »

Een auto in de versnelling heen en weer duwen gaat nooit werken, de bendix zit namelijk in ruststand niet in je starterkrans.

Je kan gewoon proberen om het stekkertje van de starter te halen en het schuifje van starter doorverbinden met de dikke plus ernaast (die naar de accu gaat)
Als hij het dan nog niet doet is gewoon je starter kapot. Die kan ik dan wel leveren voor een weetjewel prijs :knipoog
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: T5 start sinds vandaag niet meer.

Bericht door JanP »

zoiets heb ik pas ook gehad.
Bleek een van de aansluitingen op de startmotor niet goed vastgedraaid te zijn.
Even natrekken en alles was weer 100%.
Succes ermee!
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Gebruikersavatar
harrys
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 dec 2010, 15:59
Locatie: Houten

Re: T5 start sinds vandaag niet meer.

Bericht door harrys »

Allemaal bedankt voor de reakties!!!!

Nadat ik de min-kabel los had gehaald en daarna alles goed aangedraaid, kon nog wel een slagje hebben, viel mij op dat het ledje van de alarminstallatie snel knipperde. Nadat een monteur van de garage is langsgeweest, doet ie het weer.
In eerste instantie met starthulp, geen sjoege!!
Op een gegeven moment heeft de monteur de handle van de automaat heen en weer gehaald, deze stond op bearlock. Het viel hem op dat het ledje snel bleef knipperen ook als het alarm er vanaf leek. Plotseling na wat gefrutsel met de afstandbediening en de handle kon de auto weer gestart worden.
Ergens is waarschijnlijk een schakelaar blijven hangen zodat de startblokkering aan bleef.
Na doormeten bleek de accu in goede staat.

Ik wacht wel ff af hoe het zich gedraagd, anders moet er naar de alarminstallatie gekeken worden.

btw onlangs heeft de auto 4 weken op stal gestaan ivm afwezigheid. Hierbij was de accu waarschijnlijk dusdanig leeggetrokken dat de auto toen ook niet wilde starten. Na enig gedoe kon toen ook de auto weer gestart worden. Ik heb nog geen idee waar het probleem zich exact voordoet.
Bij de volgende stallingperiodde de accu helemaal loskoppelen is het beste.

Groeten aan ieder, Harrys
Plaats reactie