Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu vragen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RichardK
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:00
Contacteer:

Accu vragen

Bericht door RichardK »

Ik heb wat accu vragen ik ben een leek met stroom vandaar... HenkK is "momenteel" bezig om onze regelunit die onder de koelkast zit te reviseren indien mogelijk.. Dit hoor ik bij wijze van vandaag of morgen wel.. Intussen tijd resten mij nog een aantal vragen. Ik heb inmiddels
Een nieuwe 105ah semitractie accu geplaatst. Deze wordt op het moment dus alleen bijgeladen door de dynamo tijdens het rijden... Dit totdat onze regelunit gereviseerd is.
image.jpg
1. Ik heb in het achterste kastje van onze california een "zwart doosje" zitten waarbij een groen ledje oplicht op het moment dat de bus loopt (zie bijgevoegde foto) wat is dit voor ding en wat doet het!?

2. Is het moeilijk en mogelijk om de start accu ook in het laad circuit op te nemen, als hij aan de paal staat!?

3. Klopt het dat tijdens het rijden de spanning weergegeven op het display boven de spiegel oploopt tot een plus minus 13,7 en dat je dan verder niks in het display ziet behalve dit getal!? Dit als alles voor de rest uit staat natuurlijk.

4. Hoe vol moet een accu ongeveer zijn na een rit van zeg 250km kan het kloppen dat dit 12,9 is als de koelkast tijdens deze rit heeft aangestaan!?
Life's What You Make it...
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: Accu vragen

Bericht door Stekeltje »

Als jouw Frans een stuk beter is als die van mij staat hier het nodige aan info: http://www.randoequipement.com/accessoi ... -csb-2.htm
Gebruikersavatar
RichardK
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:00
Contacteer:

Re: Accu vragen

Bericht door RichardK »

geloof dat ik het ongeveer wel begrijp dit "kastje" laad ook de spanning voor de auto accu als de huishoud accu is bijgeladen tot een bepaald voltage. In dit geval schakelt hij automatisch over.. om de auto accu bij te laden. Ik ga er dan vanuit dat het zo ook aangesloten zit... Wellicht heeft een vorige eigenaar ook twee huishoud accu's gehad en zit het anders aangesloten. In deze is meten weten. Maar ik zou niet weten hoe :nuts
Life's What You Make it...
Gebruikersavatar
RichardK
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:00
Contacteer:

Re: Accu vragen

Bericht door RichardK »

Begrijp wat je bedoelt zal de auto eens op contact zetten om te kijken of hij dan vanaf de huishoud accu de auto accu aanvult
Life's What You Make it...
Gebruikersavatar
RichardK
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:00
Contacteer:

Re: Accu vragen

Bericht door RichardK »

Oké helder bedankt voor de info tot zover. HenkK heeft het gedeelte wat ik hier voor nodig ben voor revisie. Ik zal dus moeten wachten todat ik deze unit weer terug heb..
Life's What You Make it...
Plaats reactie