Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND
Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND
Ziet er netjes uit ! ! kan niet wachten om aan me eigen bus te werken
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND
Mooi project, de spullen goed beveiligd straks achterin. Alleen nog een Bearlock erin, anders nemen ze je hele bus mee.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND
maakt het toch af zon spoilertje.
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Uitdagingen zijn er wel.
Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND
laatst de achter veren vervangen..
ik kan niet ontdekken wat de kleur codes betekenen...
die met 4 stippen is aan de uiteinden dikker , en halverweg iets dunner.
ik had 3 gele , heb ze gewisseld voor 4 gele stippen..
links is iets omhoog gegaan.
rechts niet.
rechts is bij mij de zware kant....
ik kan niet ontdekken wat de kleur codes betekenen...
die met 4 stippen is aan de uiteinden dikker , en halverweg iets dunner.
ik had 3 gele , heb ze gewisseld voor 4 gele stippen..
links is iets omhoog gegaan.
rechts niet.
rechts is bij mij de zware kant....
Laatst gewijzigd door jordydereus op 24 jul 2015, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND
ben een weekje vrij...
dus besloten om de gloeispiralen te vervangen...
PFFFFFF , wat een werk...
T5 is veel meer werk , dan een T4.
heb veel gezocht op Internet wat ze bedoelen met in de servicestand zetten..
maar kan geen foto's vinden..
dus zelf maar aan het proberen gegaan .
erg krap allemaal in het vooronder...
dus besloten om de gloeispiralen te vervangen...
PFFFFFF , wat een werk...
T5 is veel meer werk , dan een T4.
heb veel gezocht op Internet wat ze bedoelen met in de servicestand zetten..
maar kan geen foto's vinden..
dus zelf maar aan het proberen gegaan .
erg krap allemaal in het vooronder...
Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND
onder de kop gelukkig erg schoon
geen schade aan de nokkenas , of stoterbekers...
2 gloeispiralen waren defect.
inlaat poorten schoongemaakt..
geen schade aan de nokkenas , of stoterbekers...
2 gloeispiralen waren defect.
inlaat poorten schoongemaakt..
Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND
Zo kan je wel goed bij de flexkoppeling van de dynamo!!!
Die zal ik ook maar gelijk preventief vervangen
Die zal ik ook maar gelijk preventief vervangen
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND
Als je van een 1,9 TD 4 cilinder T4 naar een T5 met 5 cilinder TDI gaat, dan kan ik me voorstellen dat het veel meer werk is..
Ook de toegankelijkheid is een issue.
Service stand: kijk in topic van jacobsentertainment in T5 projecten
Ook de toegankelijkheid is een issue.
Service stand: kijk in topic van jacobsentertainment in T5 projecten
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND
Is geen slecht idee hoor , nu je het front toch naar voor hebt staan , kun je er beter bij ( bij die flexkoppeling).jordydereus schreef:waarom ?
Hoeveel km heeft je T5 gelopen ?
Ik dacht dat het rubber koppelingetje om de 120d of 150d moest vervangen worden , weet het niet meer zo uit men hoofd.
Koppeling kost ook niet veel , het is vooral het werk wat het duur maakt . En dat werk heb je nu al grotendeels gedaan ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND
Inderdaad kost de flexkoppeling rond de 30 euri,dan kan ie zeker weer meer dan 100000km mee.
Ik ben er pas achtergekomen dat er ook een advies is van VW om de slipkoppelingen van zowel dynamo als aircopomp om de 180000
km te vervangen,ook daar kun je nu goed bij maar hangt idd af van je kilometerstand.
Bij mij bleek na lang speuren deze slipkoppeling het probleem te zijn van steeds stuk gaande airco.
Zowel een lokale garage met veel vw ervaring heeft mij hier niet op gewezen,ook een aircospecialist!!!! in Twente heeft mij
niet op dit cruciale onderdeel kunnen attenderen,heeft wel 3 keer airco pomp en 2 keer flexkoppeling ,vernieuwd.
Moest hier helaas wel 4x 400km voor rijden.
Ook heb ik bij onze regionale dealer navraag gedaan,maar ook hier nooit iemand geweest die het over de slipkoppeling had??
Ben er eigenlijk op gekomen na lang nadenken en een toevallig gesprek met iemand die een aantal jaren busjes had onderhouden bijn een M.A.N. dealer
Mijn busje heeft 220000 km gelopen dus zal ook een soortgelijke operatie moeten doen ivm dynamo.
(nog steeds geen werk aan T5 smiley)
Ik ben er pas achtergekomen dat er ook een advies is van VW om de slipkoppelingen van zowel dynamo als aircopomp om de 180000
km te vervangen,ook daar kun je nu goed bij maar hangt idd af van je kilometerstand.
Bij mij bleek na lang speuren deze slipkoppeling het probleem te zijn van steeds stuk gaande airco.
Zowel een lokale garage met veel vw ervaring heeft mij hier niet op gewezen,ook een aircospecialist!!!! in Twente heeft mij
niet op dit cruciale onderdeel kunnen attenderen,heeft wel 3 keer airco pomp en 2 keer flexkoppeling ,vernieuwd.
Moest hier helaas wel 4x 400km voor rijden.
Ook heb ik bij onze regionale dealer navraag gedaan,maar ook hier nooit iemand geweest die het over de slipkoppeling had??
Ben er eigenlijk op gekomen na lang nadenken en een toevallig gesprek met iemand die een aantal jaren busjes had onderhouden bijn een M.A.N. dealer
Mijn busje heeft 220000 km gelopen dus zal ook een soortgelijke operatie moeten doen ivm dynamo.
(nog steeds geen werk aan T5 smiley)