Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

er zijn van die dagen

vragen over de T4
Plaats reactie
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

er zijn van die dagen

Bericht door koensch »

..... dat ik m'n airco mis.....

vroeger (tot 2008) had ik een auto (geen t4) met een airco, een hele "vette", woestijn-proof om zo te zeggen. Na inbouw reed ik 1:11.5 ipv 1:13. Kostte heel veel meer brandstof (ook als het uitstond), en er waren moment dat ik dat er heel erg blij mee was.

nu een busje zonder airco, wel over gedacht een airo te laten plaatsen, maar er vanafgezien, die paar weken in het jaar dat er erg blij mee bent en het hele jaar door het extra brandstof verbruik. En met zo'n hoge km stand (+5 ton) denk je snel "dat is de moeite en de kosten niet meer waard"

nu mis ik het echt wel....... maar ik moet het er mee doen. komende week op vakantie naar Frankrijk.......
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: er zijn van die dagen

Bericht door LAYCA »

Zit er bij mij ook niet in.
En inderdaad gebruik ik de airco van mijn gewone wagen haast niet.
Dus kost mij weinig moeite, dan maar zonder :toppie

Groetjes Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: er zijn van die dagen

Bericht door frank884 »

koensch schreef:..... dat ik m'n airco mis.....

vroeger (tot 2008) had ik een auto (geen t4) met een airco, een hele "vette", woestijn-proof om zo te zeggen. Na inbouw reed ik 1:11.5 ipv 1:13. Kostte heel veel meer brandstof (ook als het uitstond), en er waren moment dat ik dat er heel erg blij mee was.

nu een busje zonder airco, wel over gedacht een airo te laten plaatsen, maar er vanafgezien, die paar weken in het jaar dat er erg blij mee bent en het hele jaar door het extra brandstof verbruik. En met zo'n hoge km stand (+5 ton) denk je snel "dat is de moeite en de kosten niet meer waard"

nu mis ik het echt wel....... maar ik moet het er mee doen. komende week op vakantie naar Frankrijk.......
Als de Airco uitstaat. neemt die de pomp niet mee (magneetkoppeling) en kost dat ook geen extra brandstof
Ik heb wel Airco in mijn T4 (was een eis toen in in 2006 van de 1.9TD T4 ---> 2.5 TDI wisselde)
je merkt echt wel als je hem aanzet dat die vermogen pakt. gebruik die ook in de winter als de ramen beslaan.
ook heeft die best een flinke capaciteit... daar ik een Dubbele Cabine (½ ruimte) heb en het spul berekend is voor de volledige ruimte
het is idd te duur om die nu nog om te bouwen, en zo simpel is het ook niet.
prettige vakantie en hopelijk wordt het niet extreem heet
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: er zijn van die dagen

Bericht door Burp »

Zolang je ARKO hebt kun je ook een aardig eind vooruit :)
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: er zijn van die dagen

Bericht door Tinus »

Bij aanschaf van mijn 2de T4 camper was het bij mij ook een must dat er een airco in zat.
Heerlijk is het als je rijd en het is lekker koel..
En inderdaad bij het wasemvrij maken van de ramen is prima bijkomstigheid.
Dan maar wat extra brandstofkosten.

Ik zou m niet willen missen. :winter
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 341
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: er zijn van die dagen

Bericht door Martens-Tvier »

Sorry hoor, maar als je een mooie T4 2,5 TDI California koopt, dan wil je ook een beetje comfortabel rijden....
Wij zouden de AC en CC in ieder geval niet meer willen missen; ook al is ons busje maar "voor erbij".
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: er zijn van die dagen

Bericht door mdw »

Wij hebben ook ARKO, voldoet ruimschoots :toppie

Alleen een cc heb ik laten inbouwen om toch een beetje comfort te verkrijgen :ikrij
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: er zijn van die dagen

Bericht door Egbert&Manon »

Lekker naar Siberie, daar heb je geen airco nodig

http://englishrussia.com/2015/07/06/rus ... ore-159972
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: er zijn van die dagen

Bericht door matje86 »

ik heb gewoon een afzuiger op mijn dak gezet, werkt prima de warme lucht is er zo uit :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Vossius
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:53

Re: er zijn van die dagen

Bericht door Vossius »

In april nog in Siberië :winter geweest met m'n :driveT4 en deels klopt het dat je 's nachts de kachel nodig heb, maar ik heb op het dak geslapen, maar overdag was ik blij dat ik er verleden jaar een airco in heb laten plaatsen. Was erg warm, ook voor de Siberiers. (de warmste winter in 100 jaar) :toppie
Bijlagen
daktent.jpg
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: er zijn van die dagen

Bericht door kikker »

De mijne is achteraf ingebouwd. Ik miste me climate control van me vorige auto. climate control was teveel werk dus een airco geworden. Heeft best wat moeite en uitzoekwerk gekost voor die werkte. Maar ben er blij mee. Ik gebruik hem zomers en 's winters
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Mark M
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 dec 2011, 14:26
Locatie: Den Haag

Re: er zijn van die dagen

Bericht door Mark M »

In ons vorige Westy-busje zat geen airco, zodat we tijdens de vakantie in een warm land (want dat wil je) elke paar uur een half of heel uur moesten uitpuffen. In ons 'nieuwe' busje zijn we super tevreden met de airco. We zetten hem alleen aan als we hem nodig hebben en soms spelen we wat met de instellingen. We zijn nu net weer terug uit dat land met die extreem grote soepstengels (baguettes) en we hadden de ene dag 34 graden en de volgende dag 17 graden (net als in NL). Maar zonder een airco willen we echt niet meer. Ik kan me voorstellen dat als je er geen hebt, je allerhande redenen gaat bedenken waarom je geen airco wilt, etcetera. Daar is ieder vrij in natuurlijk, ik spreek alleen voor mezelf.
Keep it cool!
Plaats reactie