Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

============Gestolen=============

vragen over de T5
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Stekeltje »

Omdat het mijn vakgebied is (ik bouw al 29 jaar autoalarmen in en al 14 jaar track en trace systemen (ruim 1500 systemen)) wil ik wel wat verduidelijken. Er zijn hierboven toch een paar opmerkingen waar ik meen op te moeten reageren omdat ze niet volledig of niet correct zijn
Een track en tracesysteem is relatief makkelijk te storen maar je hebt een jammer nodig. Het zwakke punt is inderdaad het GSM signaal. Als je dat blokkeert kan het systeem zijn info niet kwijt, de dief in kwestie kan dan grappig genoeg ook niet bellen. De truc is dat de beroepscrimineel de auto steelt, jammer in de auto legt en de auto naar een onopvallende plek rijdt. Accu los haalt en 3 dagen laat staan. (een beetje systeem heeft namelijk een back-up accu) Ze kunnen uiteraard ook in de tussentijd het systeem uitbouwen en saboteren maar vaak nemen ze de tijd om meerdere voertuigen te stelen en daarna rustig de systemen te zoeken. Een vast ingebouwd systeem is voor een beroeps relatief simpel te vinden, Ik moet wel eens legaal een systeem uitbouwen wat door een ander ingebouwd is en langer dan 30 minuten heb ik niet nodig maar ik heb ze er geregeld binnen 5 minuten netjes uit (ze moeten namelijk ook weer ingebouwd worden) Voor de meeste autos zijn vaste plekken omdat je vandaag de dag niet overal een voeding kan afpakken. Tegenwoordig zijn er dus systemen die blijven werken zonder boordspanning maar op een eigen accu tot 7 jaar aan toe. Die kun je op de meest onmogelijke plekken weg bouwen en zijn niet groter dan een pakje sigaretten. Behalve op Gps werken ze ook op radiosignalen (radiobaken) en zijn moeilijk te jammen als je de juiste frequentie niet hebt. Het komt er op neer dat ze die systemen altijd terugvinden. Dit gebeurt met speciale ontvangers en juist opgeleid personeel. Het is niet waar dat verzekeraars geen auto's uit het oostblok halen, dat doen ze namelijk wel. Ze huren daarvoor recherchebureaus in die veel betere contacten hebben dan de politie die terughalen van auto's gewoon geen zak interesseert. (zeer lage prioriteit) Voor een paar duizend Euro heb je een auto gewoon weer in Nederland staan, ook al staat die in Roemenië. Dat is voor een verzekeraar uiteraard interessant. De papierwinkel regelen die recherchebureaus ook voor ze. Een poosje geleden stond er een gestolen 3 maanden oude Cayenne in Bagdad. Die hebben ze maar laten staan volgens mijn laatste informatie maar anders gaan ze zeker.
Als je de lokale bromsnorren wat geld geeft lopen ze echt wel wat harder voor je, een klant van me was een of ander dure bouwmachine (paar miljoen waard) kwijt die op een haventerrein in Qatar stond. Door hier en daar met wat Dollars te strooien was hij gauw gevonden. Zo werkt het gewoon in die landen.
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: ============Gestolen=============

Bericht door VWT4 »

Roel schreef:Ik heb de bearlock inderdaad zelf in laten bouwen (nadat iemand anders mijn vorige bus ook mooi vond) dit is ingebouwd bij camper centrum in Amersfoort. Dus geen vorige eigenaar

Ik hoorde nu van de verzekering dat het vaker gebeurd dat auto's met bearlock meegenomen worden.
Wat het zwakke punt is zou ik ook niet weten, dan zou je er één moeten zien doe nog niet ingebouwd is.
Dat hij op slot zat is sowieso een zekerheid anders krijg je de sleutel er niet uit.

Ik zou ook niet weten wat je meer kan doen om een auto te beveiligen..... ik had persoonlijk het meeste vertrouwen in een "mechanische" beveiliging (een alarm gaat er tenslotte vanaf zodra ze het cilinderslot open maken)

Op dit moment weet ik ook niet zeker of ik wel weer een bus ga aanschaffen, ik word er na 2 diefstallen wel een beetje simpel van.
Weer 30 dagen wachten (en dus geen auto) weer genaaid worden door een verzekeraar.
En over 4 weken zouden we op vakantie gaan met de caravan, nu kan ik wel een auto/bus huren maar die kosten zijn ook voor mijzelf.
En natuurlijk straks weer touwtrekken over de dagwaarde......
Al met al is het gewoon zwaar klote!
Sterkte met alles. Het is een zeer negatieve ervaring die een lange nasleep kan hebben. Ik word meteen alweer onpasselijk als ik dit lees. Na jaren keihard werken word je zo van alles langzamerhand afgenomen.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4457
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Henk-1 »

Stekeltje schreef:Omdat het mijn vakgebied is (ik bouw al 29 jaar autoalarmen in en al 14 jaar track en trace systemen (ruim 1500 systemen)) wil ik wel wat verduidelijken. Er zijn hierboven toch een paar opmerkingen waar ik meen op te moeten reageren omdat ze niet volledig of niet correct zijn
Een track en tracesysteem is relatief makkelijk te storen maar je hebt een jammer nodig. Het zwakke punt is inderdaad het GSM signaal. Als je dat blokkeert kan het systeem zijn info niet kwijt, de dief in kwestie kan dan grappig genoeg ook niet bellen. De truc is dat de beroepscrimineel de auto steelt, jammer in de auto legt en de auto naar een onopvallende plek rijdt. Accu los haalt en 3 dagen laat staan. (een beetje systeem heeft namelijk een back-up accu) Ze kunnen uiteraard ook in de tussentijd het systeem uitbouwen en saboteren maar vaak nemen ze de tijd om meerdere voertuigen te stelen en daarna rustig de systemen te zoeken. Een vast ingebouwd systeem is voor een beroeps relatief simpel te vinden, Ik moet wel eens legaal een systeem uitbouwen wat door een ander ingebouwd is en langer dan 30 minuten heb ik niet nodig maar ik heb ze er geregeld binnen 5 minuten netjes uit (ze moeten namelijk ook weer ingebouwd worden) Voor de meeste autos zijn vaste plekken omdat je vandaag de dag niet overal een voeding kan afpakken. Tegenwoordig zijn er dus systemen die blijven werken zonder boordspanning maar op een eigen accu tot 7 jaar aan toe. Die kun je op de meest onmogelijke plekken weg bouwen en zijn niet groter dan een pakje sigaretten. Behalve op Gps werken ze ook op radiosignalen (radiobaken) en zijn moeilijk te jammen als je de juiste frequentie niet hebt. Het komt er op neer dat ze die systemen altijd terugvinden. Dit gebeurt met speciale ontvangers en juist opgeleid personeel. Het is niet waar dat verzekeraars geen auto's uit het oostblok halen, dat doen ze namelijk wel. Ze huren daarvoor recherchebureaus in die veel betere contacten hebben dan de politie die terughalen van auto's gewoon geen zak interesseert. (zeer lage prioriteit) Voor een paar duizend Euro heb je een auto gewoon weer in Nederland staan, ook al staat die in Roemenië. Dat is voor een verzekeraar uiteraard interessant. De papierwinkel regelen die recherchebureaus ook voor ze. Een poosje geleden stond er een gestolen 3 maanden oude Cayenne in Bagdad. Die hebben ze maar laten staan volgens mijn laatste informatie maar anders gaan ze zeker.
Als je de lokale bromsnorren wat geld geeft lopen ze echt wel wat harder voor je, een klant van me was een of ander dure bouwmachine (paar miljoen waard) kwijt die op een haventerrein in Qatar stond. Door hier en daar met wat Dollars te strooien was hij gauw gevonden. Zo werkt het gewoon in die landen.
Met veel interesse je topic gelezen :groteogen
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Ruud
Berichten: 651
Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:56
Locatie: maasbracht

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Ruud »

Stekeltje schreef:
Van de week heb ik aan boord dit topic gelezen
In verband met diefstal met autoambulance zat ik te denken aan sensors om hoogte te meten
ik kwam op het idee toen ik een sluis invoer,die gebruiken hun om het waterpeil af te lezen
misschien is het mogelijk om zoiets in te bouwen en als de bus bij een bepaalde hoogte vanaf de grond en hele luide claxon af te te laten gaan
Dat bestaat al 25 jaar en heet een hellingshoeksensor, een beetje alarm heeft het standaard
hoi
ik weet wat je bedoelt,maar dit werkt anders het gaat om de afstand en niet de hoek
gr.ruud
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Roel »

Ondertussen van de verzekering gehoord wat de dagwaarde was (na "handje klap" er nog €2000,- bijgekregen)
En we hebben besloten dat het geen bus meer gaat worden, ik heb hem voor mijn werk niet echt nodig.
We zijn uiteindelijk bij een Vw Sharan uitgekomen.(toch een beetje een busje :knipoog ) makkelijk met de 3 jongens die we hebben en hij kan ook met gemak onze caravan trekken.
Ik heb er voor gekozen om er één uit Duitsland te halen (meer optie's en aan het einde van de rit een stuk goedkoper)
de terugweg van de vakantie pikken we hem op.
Het is een 2.0 Tdi (170pk) highline met standkachel, leer, stoelverwarming, panoramadak, 7 sits uitvoering, handgeschakeld 6 versn., bi xenon, adaptieve vering, etc........... Hier een paar foto's.
(en nu maar hopen dat ze deze wel laten staan :nuts )
Laatst gewijzigd door Roel op 13 jul 2015, 13:19, 2 keer totaal gewijzigd.
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2713
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Erdem50 »

Dat is zeker geen straf die Sharan! Geniet ervan!
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ziet er goed uit! Zet er wel een goed alarm in he :wjw :yes :nuts :T4politie
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4457
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Henk-1 »

Roel veel plezier met je nieuwe auto :ikrij :toppie
Ziet er goed uit .
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Multivan Generation »

Mooie auto,
en ik hoop voor je dat de BPM afdracht geen pijn gaat doen.

Veel plezier er van :toppie
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: ============Gestolen=============

Bericht door Roel »

Dank jullie allen,
Nu alleen kijken hoe we deze gaan beveiligen :nuts alarm, bearlock, loze eobd stekker, verborgen knopje met brandstofpomp onderbreking. (denk dat ik alles maar doe)
Bpm afdracht valt gelukkig mee, incl. alle kosten (rest bpm, tijdelijk kenteken, invoerkosten, tuv keuring, taxatie etc.) scheelt het gewoon €4000,- met een gelijkwaardige Sharan in Nederland.
Maar ik denk toch dat ik mijn bus af en toe wel ga missen :huilen
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Plaats reactie