Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dode accu en CV slot wil niet handmatig open

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bazaki Gerjan 613
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:24
Locatie: Klijndijk

dode accu en CV slot wil niet handmatig open

Bericht door Bazaki Gerjan 613 »

Probleempje.....
Heb net T5 uit 2005.......staat nu letterlijk maand bij huis, vanwege nog groot komend onderhoud maand en zit nu met lege/dode accu, heb alleen toegang via de klep, bestuurders kant weigert met de sleutel, heb hem aantal weken geleden kunnen opladen via 12V achterin, maar lukt nu niet meer.....2,20V geeft die aan.

Wie heeft er oplossing om de motorkap open te krijgen ? (uiteraard PB-tje)
En dus de accu verwisselen en dan kan die eindelijk naar de garage.......

m.vr.gr.Gerjan

@admin ### Hier mag wel slotje op, of reacties bij boven gaande plaatsen, boven gaande topic is idem dito, alleen andere titel, omdat ik hem per ongeluk in T5 projecten had gezet....... ###
Laatst gewijzigd door Bazaki Gerjan 613 op 17 aug 2015, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
:T44EVER ---> :T54LIFE
VW T4 Caravelle, 1999, 2,5 TDI, 102 pk ---> VW T5 Caravelle 2005, 2,5 TDI, 130 pk
:campingT4 ---> :T5cruisin
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: dode accu en CV slot wil niet handmatig open

Bericht door matje86 »

gewoon ff het tussenschot los halen :bifun :bifun :bifun :werkaanT4
ik heb het anders om gehad , ben met warm weer aan het laden, zijn klaar jas met sleutels lag natuurlijk in de laadruimte(ff uitgedaan wegens warmte) sta nog na te praten met de juffrouw en doe ongemerkt de achterklep dicht :bonk sjhit hoe kom ik er nu weer bij ,
nou gewoon door het raam uit de dc te halen en daardoor naar achter te kruipen en de jas er uit te vissen :adhd

koste natuurlijk wel wat zweet druppels
maar wel de goedkoopste oplossing :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: dode accu en CV slot wil niet handmatig open

Bericht door heemskerk »

Wanneer je een dubbelcabine met gelijmde ruit heb kom je er niet zo makkelijk mee weg om deze te verwijderen of het schot 'even' weg te nemen.

Heb je mogelijk een continue-plus op de stekkerdoos van de trekhaak zitten? Schoot mij het idee door het hoofd om bijvoorbeeld gedurende een etmaal een gematigde (!) 12V plus hierop aan te sluiten in de vorm van een druppellading? Massa zit daar ook in. Wanneer ik mijn druppellader hier bekijk zitten daar ook maar 0,75² kabeltjes aan?
Gebruikersavatar
Bazaki Gerjan 613
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:24
Locatie: Klijndijk

Re: dode accu en CV slot wil niet handmatig open

Bericht door Bazaki Gerjan 613 »

Druppel laden al gedaan, maar met max 13,5 V, ook paralel op 2e goede volle accu, ga even proberen met wat meer Voltage erop, om maar even boven de 5V te komen......zodat dan de lader hem over kan nemen.

Tussenwand zit er goed strak in en het raam zit inderdaad gelijmd en zit goed vast, zit geen rubber in om raam er even uit te halen en er weer in te zetten helaas.

Bedankt voor het meedenken alvast.......
:T44EVER ---> :T54LIFE
VW T4 Caravelle, 1999, 2,5 TDI, 102 pk ---> VW T5 Caravelle 2005, 2,5 TDI, 130 pk
:campingT4 ---> :T5cruisin
Plaats reactie