Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diesellucht in cabine

vragen over de T5
Plaats reactie
arborist
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015, 14:07
Locatie: Groningen
Contacteer:

Diesellucht in cabine

Bericht door arborist »

Wanneer ik de motor stationair laat draaien of een stukje achteruit rij dan ruikt de hele cabine naar verbrande diesel. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
http://www.denheld.org - bosbouw - boomverzorging - kappen - snoeien - aanplant - bomen kappen zonder grappen - T5 2.5 TDI 4Motion
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Diesellucht in cabine

Bericht door Crowbie »

Dit is een heel bekend verhaal bij een T5. Ik heb dit probleem met mijn 2008 Transporter ook, moet het nog even nakijken!!

NR 1
Misschien is je spruitstuk (kan pakking zijn!) Even met een plantenspuit met dreft erin spuiten bij je spruitstuk en turbo komen er bellen dan moet de pakking vervangen, of je spruitstuk is lek. Met mijn oude T5 was de pakking niet goed meer.

NR 2 kan zijn je Webasto standkachel uitlaat pijpje zijn, die is van fabrieks-af te kort gemaakt, uitlaat pijpje verlengen +/- 45 centimeter en het probleem is opgelost. Laat even weten wat het is. :zwaai

NR 3 je roetfilter zit verstopt. (vaak rookt je bus dan ook heel erg!!)
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Diesellucht in cabine

Bericht door Fred loodrecht »

ik heb 2 x een spruitstuk pakking lekkage gehad , en nu lekt de uitlaat op een reparatie klem , ik ruik het ook als ik stilsta.
die va de standkachel is ook een goede tip, waar verleng ik dat uitlaatje mee ?
Fred
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Diesellucht in cabine

Bericht door Geert G »

This toch een AXD motor uit 2005?
Uitlaatspruitstuk gescheurd?

Of is het al een BNZ motor?
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
arborist
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015, 14:07
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Diesellucht in cabine

Bericht door arborist »

Heb de oorzaak nog niet gevonden, breng m volgende week ff naar de garage voor ook nog wat andere dingetjes..
http://www.denheld.org - bosbouw - boomverzorging - kappen - snoeien - aanplant - bomen kappen zonder grappen - T5 2.5 TDI 4Motion
henkt
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jan 2007, 13:08
Locatie: limburg/noord

Re: Diesellucht in cabine

Bericht door henkt »

Hoi, bij mij was de pakking kapot van het spruitstuk, nu geen last meer van.
gr.henk
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Diesellucht in cabine

Bericht door heemskerk »

Standkachel zal het wel niet zijn; 't is zomer... :winter
arborist
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015, 14:07
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Diesellucht in cabine

Bericht door arborist »

Standkachel heb ik niet. @ Geert G ik heb een 2,5 TDI 4motioni uit 2005, 131PK. weet niet welke motorcode hierbij hoort.
http://www.denheld.org - bosbouw - boomverzorging - kappen - snoeien - aanplant - bomen kappen zonder grappen - T5 2.5 TDI 4Motion
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Diesellucht in cabine

Bericht door heemskerk »

arborist schreef:Standkachel heb ik niet. @ Geert G ik heb een 2,5 TDI 4motioni uit 2005, 131PK. weet niet welke motorcode hierbij hoort.
Bijverwarmer kan ook natuurlijk, al zal de oorzaak daar hoogstwaarschijnlijk niet te vinden zijn. Meestal het uitlaatspruitstuk inderdaad.

Motorcode: AXD. Juist bij de AXD/AXE zijn de uitlaatspruitstukken nog wel eens lek door scheuren in het materiaal. Gebruik de zoekfunctie maar eens op uitlaatspruitstuk T5.
arborist
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015, 14:07
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Diesellucht in cabine

Bericht door arborist »

Ben er achter wat het is en het blijkt idd het spruitstuk te zijn.
http://www.denheld.org - bosbouw - boomverzorging - kappen - snoeien - aanplant - bomen kappen zonder grappen - T5 2.5 TDI 4Motion
Gebruikersavatar
vVo
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 feb 2015, 19:44

Re: Diesellucht in cabine

Bericht door vVo »

En hoe ben je er nu achter gekomen dat het dat was?? Ik bedoel zeepsop spuiten daar heb je volgens mij niet echt ruimte voor om dat te doen.
Dirk
arborist
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015, 14:07
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Diesellucht in cabine

Bericht door arborist »

Naar de garage gebracht, had meerdere dingen.. motorkap open flink op het gast trappen en toen kon hij zien dat er daar ergens uitlaatgassen vandaan kwamen. Morgen komt er een nieuw spruitstuk van darkside developments in, vorige week bij vagnetics besteld in de hoop dat ie in 2 dagen in huis zou zijn, maar hij was niet meer op voorraad. Moest ie als nog uit de UK komen :(
http://www.denheld.org - bosbouw - boomverzorging - kappen - snoeien - aanplant - bomen kappen zonder grappen - T5 2.5 TDI 4Motion
Plaats reactie