Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gesjoemel bij VW

vragen over de T4
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door edwinh »

helemaal niks.
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
PieterT4
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 aug 2015, 15:50

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door PieterT4 »

speelt vanaf 2009 toch? Dus ik denk ook dat het geen verschil gaat maken.
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door Jor »

Dat denk ik ook,maar ook welke fabrikant volgt nu.
Want het is natuurlijk het topje van de ijsberg
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door Multivan Generation »

gaat over 2.0 TDI motoren.
T5 GP rijders tel uit je winst :knipoog

Pascal had gelijk bij zijn bedenkingen tegen het downsizen :lach

Ach, alle merken hebben afwijkingen tussen laboratorium verbruik en actueel verbruik, in meerdere of mindere mate.
Mijn lease-Ford haalde 4,2 liter/100 km terwijl hij 3,7 zou moeten kunnen halen.
Nu mijn 308 sw zit iets dichter bij de specs zoals in de boekjes.

Er is al langer een beweging gaande in Europa die stelt dat de EU-genormde meetmethode niet in overeenstemming is met de echte werkelijkheid.
Zie het verbruik van de plug-in hybrides in testomstandigheden en in "real-world".

Dit bij VW kan gerust een "foutje" zijn van de motorcomputer leverancier, die een verkeerde software versie er op gezet heeft. :knipoog

zo wie zo is het gedrag van een motorcomputer en de kenvelden hierin, afhankelijk van meerdere parameters zoals bijvoorbeeld gaspedaalstand, luchtdruk, inspuitdruk, LMM-waarde etc etc.
Bij sommige huidig op de markt zijnde auto's zit er een soort van "dempings-factor" in de respons op het gaspedaal, om lagere verbruikscijfers te behalen..

Ach, we zullen wel zien wat de uitkomst wordt,
en wellicht een mogelijkheid om goedkoper VW aandelen te kunnen kopen :knipoog
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door Gobert »

We hebben hier te maken met fraude.
Iemand zal het boetebedrag uiteindelijk moeten betalen.
Dat zijn niet de VW managers, dat zijn niet de aandeelhouders. Dat zal het reguliere personeel en de consument zijn.
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door Jor »

tja,pure fraude en misleiding bewust gepleegd door fabrikanten met overheden die er niet bovenop zaten.
Zo zal het wel de geschiedenis in gaan,en wij gaan het voelen.
Het is al jaren bekend en er werd niets aangedaan,goede set daar van die yanks nundevrest nog!
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door Multivan Generation »

Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door frank884 »

Komt die Amerikanen wel goed uit, even een stok in de spaken van de VW groep
hun auto industrie kan al jaren niet het nivo van de europese en japanse merken (toyota) aan
qua verbruik en bijv een DSG bak daar zijn ze nog ver van verwijderd.

die test cijfers dat weet iedereen kijk naar die downsize motoren en de plug in hybryde's dat lijkt nog niet op de echte cijfers.
wordt hoog tijd dat er cijfers komen van normale practijk testen.
ik zie heel vaak in bijv de autoweek dat verschil.. dat bijv een Mazda met een normale 2.0 liter sky active motor dan in de practijk zuiniger is dan een uitgemergelde 1.2 (renault) downsize motor in een qashqai.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door Jor »

Ik weet niet of ik het jammer vindt dat VW de eerste is die de klos is hebben ze wel de meeste tijd om te breien.
Dat al begonnen is.
Het is me wat zeg,in snel tempo zullen waarschijnlijk andere merken volgen en andere industrie takken! :peace
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door Marcel.S »

nu in de showroom voor 50% van de prijs
met extra inruil korting voor je oude volkswagen van voor 2009

Afbeelding

:driveT5
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door matje86 »

welke amerikaan begon met die grappen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door Jos M »

'Sjoemelsoftware' VW weet wanneer auto op rollenbank staat
GISTEREN, 19:04BINNENLAND, ECONOMIE
VOLKSWAGEN-TOPMAN MARTIN WINTERKORN | EPA
"Dit is niet het werk van een technicus die dit op een achternamiddag bedacht heeft zonder de baas in te lichten", zegt autojournalist Wim Oude Weernink over het uitlaatgassenschandaal bij Volkswagen. Hij is ervan overtuigd dat de top van de autofabrikant wist van het gesjoemel met uitstoot-testen.

Dat autofabrikanten testen voor de uitstoot van CO2 en stikstof beïnvloeden, was al bekend. Ze plakken roosters af en pompen de banden extra hard op. Soms worden zelfs banden zonder profiel gebruikt waardoor de auto zuiniger uit de test komt dan dat hij in dagelijks gebruik is. Vooralsnog is dat toegestaan in Europa, maar nieuwe regels moeten voorkomen dat dit in de toekomst zo blijft.

Verboden software

Maar Volkswagen ging in de Verenigde Staten nog een stap verder. Volgens Jos Dings, directeur van de Brusselse milieuorganisatie Transport & Environment, kan de speciale 'sjoemelsoftware' in de auto's een testsituatie herkennen. Zo staan de auto's bij een test op een rollenbank. Dus als er gas wordt gegeven draaien de wielen wel, maar gaat de auto niet vooruit. Software kan dat registeren en concluderen dat het waarschijnlijk om een test gaat.

Ook is het opvallend als er langere tijd gas wordt gegeven, zonder dat het stuur beweegt. Dat is een tweede indicatie dat het om een test gaat. En de auto kan, omdat de tests over het algemeen binnen zijn, geen contact maken met de satelliet van het GPS-systeem. Dan is er nog een vierde element waar de software naar kijkt: de auto's moeten worden getest bij een temperatuur tussen de 20 en 30 graden.

Als de software eenmaal door heeft dat het om een test gaat, zorgt die ervoor dat de auto zo schoon mogelijk rijdt. En dat is verboden, zegt Dings. Volkswagen leidde op die manier milieu-inspecteurs om de tuin bij het testen van de uitstoot van zo'n 11 miljoen auto's. Het is volgens deskundigen vrijwel onmogelijk om te controleren of dergelijke software in een auto actief is.

Je kan zeggen wat je wilt, maar eigenlijk wel een slim stukje software :werkaanT4
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door koensch »

ik zit zelf in de software ontwikkeling en weet maar al te goed dat op de grens van wat haalbaar is je met alle parameters rekening houdt en ceatief om gaat met alles wat mogelijk is.

het kader is de wet. zolang dit gedrag niet bij wet verboden is, is er niks aan de hand. "sjoemelsoftware" is term bedacht door sjoemeljournalisten die alles uit de kast halen om de voorpagina te vullen.

dat VW wat heeft uit te leggen is duidelijk..... maar of er sprake is van wetsovertreding is maar de vraag.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door MrMillion »

Dit is simpelweg consumenten en overheden misleiden. Dat doen alle fabrikanten in Europa, met name de Fransen zijn er goed in. Wij vinden het 'niet leuk' maar zolang de bijtelling laag is deert het ons niet zoveel. Jammer voor VW, maar Amerikanen houden niet van dit soort geintjes, en al helemaal niet van buitenlanders.

En tuurlijk komt het de VS goed uit. Ze zijn erg gesteld op hun eigen producten. Of het nu allemaal even fantastisch spul is laat ik in het midden. Maar zij denken wat meer om hun eigen economie en daar geef ik ze geen ongelijk in.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: gesjoemel bij VW

Bericht door Jeroen T5 204 »

In het 8 uur journaal zojuist JD Engineering uit Lochem

http://www.npo.nl/nos-journaal/23-09-2015/POW_00942125

:yes :wjw
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie