Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 ook verkeerde software

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door Gerard 136 »

matje86 schreef:kijken jullie maar uit! :T4politie als jullie op een testbank staan dan zijn jullie zuinig
Even voor de duidelijkheid: mijn motor is dus volkomen origineel matje! Niet getuned, met alle filters intact en dus ook zonder sjoemelsoftware!
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door matje86 »

sjoemelsoftware zit dus gewoon in je boordcomputer,en het sjoemel gedeelte werkt dus alleen als je motor draait en er div tijd niet aan je stuur wordt gedraait (de zo genaamde TEST fase)
voor de rest werkt je software uitstekend zo te lezen dus veel plezier met je bus :driveT5
zoals Pascal al schreef bouwjaren na 2009
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door heemskerk »

matje86 schreef:sjoemelsoftware zit dus gewoon in je boordcomputer,en het sjoemel gedeelte werkt dus alleen als je motor draait en er div tijd niet aan je stuur wordt gedraait (de zo genaamde TEST fase)
voor de rest werkt je software uitstekend zo te lezen dus veel plezier met je bus :driveT5
zoals Pascal al schreef bouwjaren na 2009

Gerard heeft 'm opgezocht op de VW site Duitsland Matje. Daar is (net als bij mijn T5 GP) geen melding van manipulerende software gedeponeerd voor zijn uitvoering.

Overigens; Ik vermoed dat de besproken optimalisatiesoftware (zoals VW dat zo wonderschoon omschrijft) in de ECU zit en niet in de boardcomputer?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door Multivan Generation »

heemskerk schreef:Overigens; Ik vermoed dat de besproken optimalisatiesoftware (zoals VW dat zo wonderschoon omschrijft) in de ECU zit en niet in de boardcomputer?

+1
asacharow
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 jan 2010, 08:06

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door asacharow »

Bedankt Oviivo!
asacharow
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 jan 2010, 08:06

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door asacharow »

Uhh, ECU is toch hetzelfde als boordcomputer?
Groet Annette
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door matje86 »

asacharow schreef:Uhh, ECU is toch hetzelfde als boordcomputer?
Groet Annette
ecu is een gedeelte van de boordcomputer :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door Multivan Generation »

kom er maar in...Heemskerk :knipoog
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door dyselinck »

Vandaag dit mailtje gekregen ( betreft VWT5 van 2010, ik dacht de eerste reeks na het oud model)

Beste klant,



De Volkswagen-groep heeft recent verklaard dat hij op zijn voertuigen met een dieselmotor van het type EA 189, EU5-norm, software heeft geïnstalleerd die toelaat om de reële uitstoot van stikstofoxides te beperken wanneer de wagens getest worden.



De Volkswagen-groep heeft nauwgezet bepaald om welke voertuigen het gaat. Op basis van de meegedeelde chassisnummers bevestigen wij u dat uw voertuig niet is uitgerust met deze software.



Wij betreuren oprecht de bezorgdheid die deze situatie bij u heeft veroorzaakt. Weet dat noch onze concessiehouders noch wijzelf op de hoogte waren van deze onregelmatigheden, die regelrecht ingaan tegen onze ethische principes en waarden. Al onze medewerkers en die van onze concessies zullen er alles aan doen om uw vertrouwen en uw loyauteit terug te winnen en te blijven verdienen.



Met vriendelijke groeten,



Het Customer Care-team
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door heemskerk »

Multivan Generation schreef:kom er maar in...Heemskerk :knipoog

Hahaha! Nee Peter, ik ben goed- :winter vandaag.. Jij mag :toppie
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door Oviivo »

Oviivo schreef:
asacharow schreef:Beste mensen, door die toestand met foute software van VW vraag ik mij af of mijn T5 multivan uit 2006 dit ook heeft?
Of zou dit niet het geval zijn....
Met groet Annette
Je kunt het zelf controleren op http://info.volkswagen.de

Volgende week ook op een NL website.
http://info.volkswagen.com/nl

:wjw
Geachte Volkswagen-klant,

Wij kunnen bevestigen dat uw auto geen software heeft die zorgt voor afwijkingen tijdens tests op een rollentestbank.

Het spijt ons zeer dat uw vertrouwen in het merk Volkswagen op deze manier op de proef wordt gesteld.

Wij blijven al onze klanten voortdurend informeren. Mocht u aanvullende vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op via de contactfunctie op deze website.

Met vriendelijke groet,

Volkswagen
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door Multivan Generation »

Een ECU is een motorcomputer(Engine Control Unit),
het hart van de motoraansturing en zorgt onder andere voor het berekenen van de hoeveelheid brandstof die ingespoten moet worden, aan de hand van verschillende parameters.
Het aansturen van het regeneratieproces voor het roetfilter aan de hand van lamdasensor waarden en druk sensoren etc etc.
Cruisecontrol wordt ook door motorcomputer geregeld.

Een ECU is dus een fysiek kastje meestal te vinden in de motorruimte.

Een boordcomputer is een weergave schermpje van enkele meetwaarden uit de motorcomputer (ECU) en meestal te vinden in de tellerunit.
Deze boordcomputer kan verschillende meetwaarden zoals actueel brandstofverbruik, dus data vanuit de ECU weergeven en verschillende zaken kunnen meestal via een stuurkolom schakelaar geselecteerd worden.
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door Geert G »

ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
m_cruiser
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2013, 16:05

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door m_cruiser »

Bij mijn Multivan staat bij motorcode *CAA??????* :nuts
Ze wisten dat het geheim moest blijven met al die vraagtekens?????
Ik heb nog geen brief ontvangen...
Ik las hierboven van het voertuig niet aan te bieden
Niet ingaan op de terugroep zal wettelijk niet kunnen vrees ik en ook je wagen verkopen zonder rechtzetting zal moeilijk zijn...
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: T5 ook verkeerde software

Bericht door Marco B. »

Heb al contact gehad met pon mijn bus van jullie gekocht en betaald ik bepaal is de stelling. Wil geen software update. Heb antwoord gehad je kan checken op site vw of je auto erbij zit middels chassisnummer. de oer ea189 motor 2.5 nog niet. Waarom wil ik het niet egr dicht roetfilter weg gechip tuned kortom dat gaat dan verloren. Juridisch is er ook geen probleem ik betaal 25% bijtelling hoogste tarief dat is het enige waar ze je op kunnen pakken als je bijvoorbeeld 14% betaald dan naheffing naar 25%. En het hoogste tarief is dacht ik volgend jaar 25% > (groter) dan 106 Gr/km. De mijn is altijd groter geweest kilo mag ook zeg maar is ook groter als 106
Aldus advocaat. volgens mijn zijn alle diesel bussen vw 25%. Bijtelling. De APK is bepalend voor uitstoot test aldus technische verkeersinspectie die
Mijn vw heeft onderzocht in grote controle gekeurd is voor hun de kous af. Echter pon begreep mijn bezorgdheid en zijden dus ook of de software update een verplicht karakter gaat krijgen konden ze niets over zeggen afhankelijk wat overheid wil vingers crost zeg maar anders moet er eea terug gemonteerd worden heb het gelukkig bewaard. Maar dan zijn er wel hoop ziek weg tunning.
Plaats reactie