Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Naknipperend olielampje.
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50
Naknipperend olielampje.
Op advies v een medeforumlid hier een nieuwe topicvraag: hoe krijg ik een naknipperend olielampje
(Oliepeil te laag)uit het systeem?
Eea komt voort uit een blok met carterwissel een tijd geleden.
is hiervoor een methode zonder grote investeringen?
M vr gr johannes.
(Oliepeil te laag)uit het systeem?
Eea komt voort uit een blok met carterwissel een tijd geleden.
is hiervoor een methode zonder grote investeringen?
M vr gr johannes.
- Pascal-141
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Naknipperend olielampje.
ja er is een oplossing : sensor vervangen in het carter (oliepeilsensor kost +/-50eur) Is heel makkelijk te vervangen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Naknipperend olielampje.
Ik heb hetzelfde probleem. Weet je toevallig het bestelnummer Pascal? Ik neem aan dat je dan ook vastzit aan het verversen van de olie of loopt deze er niet uit als je de sensor vervangt?
Groeten
Jasper
Groeten
Jasper
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50
Re: Naknipperend olielampje.
Valt deze melding : die waarschijnlijk in het geheugen zit
Niet gewoon tr resetten?
M vr gr johannes.
Niet gewoon tr resetten?
M vr gr johannes.
- Pascal-141
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Naknipperend olielampje.
inderdaadjan2009 schreef:Dan zal je toch eerst de oorzaak weg moeten nemen.
Anders blijf je resetten.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Naknipperend olielampje.
Heeft dat ding nog meer waarschuwings functies?
Ik heb ,m pas vervangen maar zonder resultaat....
Ik heb ,m pas vervangen maar zonder resultaat....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Pascal-141
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Naknipperend olielampje.
Ja , je moet de olie aflaten om de sensor te vervangen . Dat kan je gewoon uitstellen tot de volgende oliewissel , en dan meteen de sensor mee vervangen.J vd Pal schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Weet je toevallig het bestelnummer Pascal? Ik neem aan dat je dan ook vastzit aan het verversen van de olie of loopt deze er niet uit als je de sensor vervangt?
Groeten
Jasper
Ik denk dat dit het nr is : 1J0 907 660 B
Maar je vind die oliepeilsensoren ook op Ebay , daar kosten ze amper 15 a 20eur + verzendkost (en met levenslange garantie)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50
Re: Naknipperend olielampje.
Maar dat ie dat bij elke startbeurt doet wil toch niet zeggen dat de sensor defect is? Ik lees in het bij de auto bijgeleverde boek dat de melding word opgeslagen.
Maar als de sensor stuk is komt het elke keer terug dat is duidelijk.
Maar als de sensor stuk is komt het elke keer terug dat is duidelijk.
- Pascal-141
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Naknipperend olielampje.
OF er zit te weinig olie in ,Emissieloos schreef:Maar dat ie dat bij elke startbeurt doet wil toch niet zeggen dat de sensor defect is? Ik lees in het bij de auto bijgeleverde boek dat de melding word opgeslagen.
Maar als de sensor stuk is komt het elke keer terug dat is duidelijk.
OF de sensor is defect
als er steeds genoeg olie in zat , en je kreeg toch een melding , dan is je sensor kaduuk...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: Naknipperend olielampje.
bij mij was dit ooit ook defect. zelf vernieuwd, makkelijk met olie wissel- maar ontdekte ook dat de bedrading niet lekker meer was. Zit tegen de carterpan aan geklemd. door warmte enz wordt de bedraading poreus .
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50
Re: Naknipperend olielampje.
Bedankt voor de tip!
Ik zal dit meteen ook controleren als ik er naar kijk.
Gr johannes.
Ik zal dit meteen ook controleren als ik er naar kijk.
Gr johannes.
Re: Naknipperend olielampje.
Bedrading + slechte massa's, dat wordt inderdaad vaak vergeten
Kabelbreuk of slechte massa is net zo vaak de oorzaak van een storing, als een defect eclectisch onderdeel.
Oorzaken: veroudering, chemische inwerking van bijvoorbeeld grote temperatuursverschillen, olie, koelvloeistof, zout/pekel of door mechanische belasting.
Dus toch iets om rekening mee te houden.
Kabelbreuk of slechte massa is net zo vaak de oorzaak van een storing, als een defect eclectisch onderdeel.
Oorzaken: veroudering, chemische inwerking van bijvoorbeeld grote temperatuursverschillen, olie, koelvloeistof, zout/pekel of door mechanische belasting.
Dus toch iets om rekening mee te houden.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- Multivan Generation
- Berichten: 33851
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Naknipperend olielampje.
Ik zou ook eerst de bekabeling ter hoogte van het motorcarter naar achter controleren..
Ik weet even niet, wat er gebeurd als je de stekkerpins zou overbruggen, of de melding dan zou moeten verdwijnen ja of nee,
en of dat je schade zou kunnen aanrichten.
Als er een nieuwe sensor in geplaatst is, dan zou de melding van zelf moeten verdwijnen, na even er mee gereden te hebben,
dus het is niet meteen zo, dat contact aan na vervangen, dat dan de melding ook weg is..
Gebeurt dit niet, dan eventueel even helpen door de melding software matig weg te gooien.
Volgens mij doet die sensor trouwens meer.
Olieniveau als eerste maar volgens mij geeft hij ook de temperatuur door (maar dat weet ik niet zeker!)
Ik dacht dat er origineel Hella werd gebruikt.
Succes.
Ik weet even niet, wat er gebeurd als je de stekkerpins zou overbruggen, of de melding dan zou moeten verdwijnen ja of nee,
en of dat je schade zou kunnen aanrichten.
Als er een nieuwe sensor in geplaatst is, dan zou de melding van zelf moeten verdwijnen, na even er mee gereden te hebben,
dus het is niet meteen zo, dat contact aan na vervangen, dat dan de melding ook weg is..
Gebeurt dit niet, dan eventueel even helpen door de melding software matig weg te gooien.
Volgens mij doet die sensor trouwens meer.
Olieniveau als eerste maar volgens mij geeft hij ook de temperatuur door (maar dat weet ik niet zeker!)
Ik dacht dat er origineel Hella werd gebruikt.
Succes.
Re: Naknipperend olielampje.
Hoi ers.
Ik had de sensor vervangen omdat ik vermoedde dat mijn olielekkage door de sensor veroorzaakt werd. Wat dus niet zo was.
Op Ebay.de een nieuwe besteld voor ca 25,- € maar deze gaf spontaan een geluidsignaal en mijn lampje bleef branden. E mail gestuurd naar leverancier en deze gaf te kennen deze fehle niemals vorgekommen.
Maar kreeg keurig inclusief de verzendkosten het bedrag weer retour gestort.
Sinds dinsdag zit mijn oude sensor er weer in en ben nu weer in Schwartzwald
Ik had de sensor vervangen omdat ik vermoedde dat mijn olielekkage door de sensor veroorzaakt werd. Wat dus niet zo was.
Op Ebay.de een nieuwe besteld voor ca 25,- € maar deze gaf spontaan een geluidsignaal en mijn lampje bleef branden. E mail gestuurd naar leverancier en deze gaf te kennen deze fehle niemals vorgekommen.
Maar kreeg keurig inclusief de verzendkosten het bedrag weer retour gestort.
Sinds dinsdag zit mijn oude sensor er weer in en ben nu weer in Schwartzwald
No road ? Not a problem !
Re: Naknipperend olielampje.
Bij mij knippert het oliedruklampje 5x na het starten.
Dat heeft als waarschijnlijke oorzaak dat de verkeerde sensor is geplaatst.
Er bestaan 5 verschillende meetbereiken, inmiddels ben ik er aan gewend, regelmatig de peilstok hanteren is veiliger....
http://t4-wiki.de/wiki/Schalter_F1_(%C3%96ldruck)
Leo
Dat heeft als waarschijnlijke oorzaak dat de verkeerde sensor is geplaatst.
Er bestaan 5 verschillende meetbereiken, inmiddels ben ik er aan gewend, regelmatig de peilstok hanteren is veiliger....
http://t4-wiki.de/wiki/Schalter_F1_(%C3%96ldruck)
Leo
T4 2.5TDI automaat RIP