Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motor valt stil tijdens rijden

vragen over de T4
Plaats reactie
willy
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:33

motor valt stil tijdens rijden

Bericht door willy »

Sinds een paar dagen gebeurt het dat de motor stilvalt tijdens het rijden. Verschillende keren op de snelweg gebeurt, maar in de meeste gevallen is het slechts een fractie van een seconde en kan ik direct weer verder rijden. Soms lukt dat niet en moet ik naar de kant om de auto opnieuw te starten en dan doet ie het weer. Het gebeurde gisteren 7 keer binnen een half uur en de volgende paar uren geen probleem.
Nu heb ik gelezen dat bij enkelen dat probleem ook speelde en er een nieuw relais 109 op is gezet. Sommigen verwezen naar het feit dat de oude types die zwartgekleurd zijn dat probleem kunnen hebben. Nu heb ik even gekeken en blijk ik een grijze te hebben, een gemodificeerde dus. Mijn vraag is: Kunnen die hetzelfde probleem geven en zo niet wat kan het dan zijn? Het gaat om een 2.5 tdi acv van 1999

mvg
Willy
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: motor valt stil tijdens rijden

Bericht door Pascal-141 »

Zou kunnen dat het grijze relais 109 ook wel eens faalt hoor , alles kan wel eens kapot gaan .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
willy
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:33

Re: motor valt stil tijdens rijden

Bericht door willy »

dan ga ik die toch maar vervangen....
mvg
Willy
willy
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:33

Re: motor valt stil tijdens rijden

Bericht door willy »

Het probleem lijkt opgelost. Na het plaatsen van een nieuw relais n 109 nog steeds dezelfde problemen. Even bij jb in dieverbrug langsgeweest. De monteur haalde de ecu eruit en vond wat roest op de plek waar een nieuwe chip zit ( auto is getuned/ gechipped). Vanwege verschil in legeringen zou roest kunnen ontstaan. Auto heeft tot nog toe geen probleem meer gegveven. Zeer tevreden over JB Autoservice

mvg
Willy
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: motor valt stil tijdens rijden

Bericht door edwinh »

willy schreef:Sinds een paar dagen gebeurt het dat de motor stilvalt tijdens het rijden. Verschillende keren op de snelweg gebeurt, maar in de meeste gevallen is het slechts een fractie van een seconde en kan ik direct weer verder rijden. Soms lukt dat niet en moet ik naar de kant om de auto opnieuw te starten en dan doet ie het weer. Het gebeurde gisteren 7 keer binnen een half uur en de volgende paar uren geen probleem.
Nu heb ik gelezen dat bij enkelen dat probleem ook speelde en er een nieuw relais 109 op is gezet. Sommigen verwezen naar het feit dat de oude types die zwartgekleurd zijn dat probleem kunnen hebben. Nu heb ik even gekeken en blijk ik een grijze te hebben, een gemodificeerde dus. Mijn vraag is: Kunnen die hetzelfde probleem geven en zo niet wat kan het dan zijn? Het gaat om een 2.5 tdi acv van 1999

mvg
Willy
toevallig donderdag nog eentje vervangen, deze bus had alleen problemen met starten. Overigens gaat het relais vaak zoemen als hij hapert.
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Plaats reactie