Heb in 2013 mijn 3e vw met leer gekocht.
Na 30.000km al slijt plekken ( kaal )
Nu loopt deze zaak nog.
Maar nu is er eco leer aangeboden
Schijnt steviger te zijn dan wat erin zit zeggen ze.
Maar met de verkoop verkopen ze met leren interieur,
en eco leer lijkt op leer !!!!!!
Hoe zit dat ?
Iemand ervaring hiermee ?
Hoor het graag voordat het erin gaat.
Gr,
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
leer in T5 transporter
leer in T5 transporter
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Re: leer in T5 transporter
Mijn ervaring:
(Sommige?) Dealers doen met regelmaat het volgende: Bij een bestelling van een auto mét leder wordt dit niet als een fabrieksoptie besteld maar pas later door een willekeurig bekledingsbedrijf in Nederland achteraf geïnstalleerd. De dealer waar ik mijn bus heb besteld gaf aan dat Pon zelf ook een 'bekledingsdevisie' binnen de gelederen heeft maar dat de dealers het ook zelf uitbesteden aan autostoffeerders in de regio.
Daardoor kan de kwaliteitsnorm onderling verschillen lijkt mij. Immers, het proces is niet meer aan de (minimale) kwaliteitsnormen van Volkswagen onderhevig.
Mogelijk een verklaring voor jouw vroegtijdige slijtageprobleem? De dealer blijft ondanks de uitbesteding wel verantwoordelijk voor het geleverde (eind)product. Deze zal een eventuele garantieclaim door moeten schuiven naar de stoffeerder i.p.v. naar de Importeur.
(Sommige?) Dealers doen met regelmaat het volgende: Bij een bestelling van een auto mét leder wordt dit niet als een fabrieksoptie besteld maar pas later door een willekeurig bekledingsbedrijf in Nederland achteraf geïnstalleerd. De dealer waar ik mijn bus heb besteld gaf aan dat Pon zelf ook een 'bekledingsdevisie' binnen de gelederen heeft maar dat de dealers het ook zelf uitbesteden aan autostoffeerders in de regio.
Daardoor kan de kwaliteitsnorm onderling verschillen lijkt mij. Immers, het proces is niet meer aan de (minimale) kwaliteitsnormen van Volkswagen onderhevig.
Mogelijk een verklaring voor jouw vroegtijdige slijtageprobleem? De dealer blijft ondanks de uitbesteding wel verantwoordelijk voor het geleverde (eind)product. Deze zal een eventuele garantieclaim door moeten schuiven naar de stoffeerder i.p.v. naar de Importeur.
Re: leer in T5 transporter
Bedankt voor je reactie,
Het schijnt dat Pon een afspraak heeft met een bedrijf uit Amsterdam.
Alle VW waar leer in moet doen ze voor Pon.
Nu komen ze met eco leer als vervanger, terwijl op hun site staat dat het op leer lijkt.
Ik had toch leer gekocht bij aankoop van mijn bus.
Lijkt er dan op dat ik nu dus nog minder kwaliteit krijg.
Ik wacht het af, schijnt nu binnen te zijn dus moet afspraak maken.
Gr
Het schijnt dat Pon een afspraak heeft met een bedrijf uit Amsterdam.
Alle VW waar leer in moet doen ze voor Pon.
Nu komen ze met eco leer als vervanger, terwijl op hun site staat dat het op leer lijkt.
Ik had toch leer gekocht bij aankoop van mijn bus.
Lijkt er dan op dat ik nu dus nog minder kwaliteit krijg.
Ik wacht het af, schijnt nu binnen te zijn dus moet afspraak maken.
Gr
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Re: leer in T5 transporter
Transporter komen alleen met voorstoelen en stoffen bekleding vanuit Duitsland, Pon bouwt zelf in Leusden dubbele cabine in en ook lederen bekleding plaatsen gebeurd hier. Stoffen bekleding wordt van stoelen gesneden en weggegooid, en lederen bekleding wordt geplaatst. Het wordt dus niet uitbesteed aan een ander bedrijf. Een dealer is inderdaad wel vrij om Dubbele Cabine en leer inbouw elders te laten doen, waardoor er kwaliteitsverschil kan zijn.
Re: leer in T5 transporter
Transporter mogen dan met stoffen stoelen hier komen,
Pon laat toch echt wel leer inbouwen in Amsterdam, niet alleen in Leusden hoor.
Pon was aan het regelen dat het bedrijf eco leer ging bestellen voor mijn bus.
En was de tussenpersoon tussen bedrijf in Amsterdam en mij.
En niet mijn dealer.
Pon laat toch echt wel leer inbouwen in Amsterdam, niet alleen in Leusden hoor.
Pon was aan het regelen dat het bedrijf eco leer ging bestellen voor mijn bus.
En was de tussenpersoon tussen bedrijf in Amsterdam en mij.
En niet mijn dealer.
Gerrit354 schreef:Transporter komen alleen met voorstoelen en stoffen bekleding vanuit Duitsland, Pon bouwt zelf in Leusden dubbele cabine in en ook lederen bekleding plaatsen gebeurd hier. Stoffen bekleding wordt van stoelen gesneden en weggegooid, en lederen bekleding wordt geplaatst. Het wordt dus niet uitbesteed aan een ander bedrijf. Een dealer is inderdaad wel vrij om Dubbele Cabine en leer inbouw elders te laten doen, waardoor er kwaliteitsverschil kan zijn.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: leer in T5 transporter
Zonde van die bekleding, dat die eruit gesneden wordt!Gerrit354 schreef:Transporter komen alleen met voorstoelen en stoffen bekleding vanuit Duitsland, Pon bouwt zelf in Leusden dubbele cabine in en ook lederen bekleding plaatsen gebeurd hier. Stoffen bekleding wordt van stoelen gesneden en weggegooid, en lederen bekleding wordt geplaatst. Het wordt dus niet uitbesteed aan een ander bedrijf. Een dealer is inderdaad wel vrij om Dubbele Cabine en leer inbouw elders te laten doen, waardoor er kwaliteitsverschil kan zijn.
Maar hoe weet je dit?
Re: leer in T5 transporter
Ik vermoed dat jij dan iets anders heb dan het standaard zwarte leer?alfagek schreef:Transporter mogen dan met stoffen stoelen hier komen,
Pon laat toch echt wel leer inbouwen in Amsterdam, niet alleen in Leusden hoor.
Pon was aan het regelen dat het bedrijf eco leer ging bestellen voor mijn bus.
En was de tussenpersoon tussen bedrijf in Amsterdam en mij.
En niet mijn dealer.
Re: leer in T5 transporter
Heb het met mijn eigen ogen gezien tijdens tour over Pon terrein eind vorig jaar. Wij verbaasden ons allen over dit weggooien, uitleg was dat het goedkoper was om weg te gooien, dan alles heel houden en weer in plasticje stoppen voor verkoop.Multivan Generation schreef:Zonde van die bekleding, dat die eruit gesneden wordt!Gerrit354 schreef:Transporter komen alleen met voorstoelen en stoffen bekleding vanuit Duitsland, Pon bouwt zelf in Leusden dubbele cabine in en ook lederen bekleding plaatsen gebeurd hier. Stoffen bekleding wordt van stoelen gesneden en weggegooid, en lederen bekleding wordt geplaatst. Het wordt dus niet uitbesteed aan een ander bedrijf. Een dealer is inderdaad wel vrij om Dubbele Cabine en leer inbouw elders te laten doen, waardoor er kwaliteitsverschil kan zijn.
Maar hoe weet je dit?