Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remdruk

vragen over de T4
Plaats reactie
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

remdruk

Bericht door ailko vos »

ik heb het volgende probleem. als de bus stistaat is de druk op her rempedaal hard. zodra ik de auto start en ik trap het pedaal in zak hij langzaam weg naar de bodem.laat je hem even los is de druk goed maar het pedaal zakt weer langzaam naaar beneden. als je ridt remt ie goed maar als je langer het pedaal vasthoud zakt ie weer . rem olie is op pijl en blijft ook op peil.wat kan dit zijn? het gaat om een 102 pk tdi van 2001
BartBeijer
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:11

Re: remdruk

Bericht door BartBeijer »

Wellicht lucht in het systeem, of een defecte hoofd remcilinder.
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: remdruk

Bericht door Hella »

Niet mee wachten GELIJK (LATEN) REPAREREN :politie
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: remdruk

Bericht door Pascal-141 »

ailko vos schreef:ik heb het volgende probleem. als de bus stistaat is de druk op her rempedaal hard. zodra ik de auto start en ik trap het pedaal in zak hij langzaam weg naar de bodem.laat je hem even los is de druk goed maar het pedaal zakt weer langzaam naaar beneden. als je ridt remt ie goed maar als je langer het pedaal vasthoud zakt ie weer . rem olie is op pijl en blijft ook op peil.wat kan dit zijn? het gaat om een 102 pk tdi van 2001
Het kan de hoofdrempomp zijn , maar de rembekrachtiger zou ook wel eens kapot kunnen zijn .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: remdruk

Bericht door edwinh »

hmmm, hoe zat dat ook alweer.volgens mij zoiets. Motor aan, op druk remmen, voet op de rem houden , motor uit dan moet hij opdruk blijven en niet omhoog komen, als ie dat wel doet is je rembooster stuk of een vacuum lek.
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: remdruk

Bericht door edwinh »

Check die slang vanaf de de vacuümpomp naar de booster eens goed desnoods met een spiegeltje hier kunnen gemene breukjes inzitten. Maar voor hetzelfde is de hoofdremcilinder inwendig stuk, die zijn niet zo duur en relatief makkelijk te vervangen.
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Plaats reactie