Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

probleem Thule Omnistor 5102 op VW T5

vragen over de T5
Plaats reactie
jan4motion
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2011, 15:23

probleem Thule Omnistor 5102 op VW T5

Bericht door jan4motion »

Hoi,

Wij hebben een basic T5-campertje, zonder keukenblok, dus we zijn genoodzaakt om buiten te leven/eten/koken.

Sinds vorig jaar staat er een Thule Omnistor 5102 luifel op gemonteerd (na het plaatsen van multivan-dakrails), maar door de montage op het dak ontstaat een grote opening waardoor het regenwater tussen bus en luifelcassette naar beneden loopt. Dit is erg irritant omdat de schuifdeur altijd dichtmoet bij regen. Wellicht is iemand hier bekend met het probleem? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Bij Thule vind ik geen kant en klare oplossing in de vorm van een afdichtingsrubber oid.

http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... -dupl_5102

mvg, Jan.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1495
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: probleem Thule Omnistor 5102 op VW T5

Bericht door bvddobb »

Ik denk dat je dit zoekt, Jan:

Afbeelding
jan4motion
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2011, 15:23

Re: probleem Thule Omnistor 5102 op VW T5

Bericht door jan4motion »

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Op de 4de foto in de link (dak rode T5) kun je de opening zien, vooral bij de uiteinden is de opening groot, voorbij de montagebeugels. Fietsband is een goeie tip, ga ik proberen :toppie

De sealing rubber van Thule had ik eerder gezien maar ik betwijfel of die voor de 5102 geschikt is.. Luifel op de foto lijkt gemonteerd op de zijwand, onze luifel zit vast op het dak. Ik zie ook geen railtje op de cassette van de 5102 waar het rubber kan ingeschoven worden.

mvg, Jan.
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: probleem Thule Omnistor 5102 op VW T5

Bericht door Thé Vier »

Is dit niet iets voor je. Op maat maken tussen de steunen. zat bij mijn vorige Cali ook.
Plaats reactie