Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Taxatie via NKC

vragen over de T5
Plaats reactie
asacharow
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 jan 2010, 08:06

Taxatie via NKC

Bericht door asacharow »

Heeft iemand ervaring met taxatie via de NKC? Er komt een taxateur en die bepaalt de waarde van je auto. Kost 130 eur. Ik heb dat bij mijn vorige camper(T4California) gedaan. Was toen OK, bijna de aankoopwaarde van 3 jaar geleden..., geen premieverhoging. Graag jullie ervaringen, met vriendelijke groet, Annette
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Taxatie via NKC

Bericht door Beckontheroad »

Niet direct met de NKC, wel stond dit op het forum:
viewtopic.php?f=7&t=52051&p=371981&hili ... ur#p371981

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Taxatie via NKC

Bericht door J.F.A. »

asacharow schreef:Heeft iemand ervaring met taxatie via de NKC? Er komt een taxateur en die bepaalt de waarde van je auto. Kost 130 eur. Ik heb dat bij mijn vorige camper(T4California) gedaan. Was toen OK, bijna de aankoopwaarde van 3 jaar geleden..., geen premieverhoging. Graag jullie ervaringen, met vriendelijke groet, Annette
Hoi Annette.

Heb ik vorig jaar ook weer laten doen bij de NKC voor 130 euro's. Goed rapport van de Firma die het voor de NKC verzorgt,en de waarde staat in ieder geval weer vast voor drie jaar. En inderdaad gezien de aankoopprijs van onze Camper wel weer interessant om iets op papier te hebben waar je weer een tijd voordeel van kunt hebben. Stel je krijgt schade?wat niet te hopen is, maar je krijgt wel weer een leuk bedrag terug voor de Camper.

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Taxatie via NKC

Bericht door Multivan Generation »

Hoi,
misschien een stomme vraag hoor,
maar is de waarde die vermeld wordt in een taxatie rapport bindend voor een verzekering maatschappij?
Of kunnen/mogen ze dit ook naast zich neerleggen?

Groeten Peter
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Taxatie via NKC

Bericht door J.F.A. »

Multivan Generation schreef:Hoi,
misschien een stomme vraag hoor,
maar is de waarde die vermeld wordt in een taxatie rapport bindend voor een verzekering maatschappij?
Of kunnen/mogen ze dit ook naast zich neerleggen?

Groeten Peter
Hoi Peter

Bij de NKC is het zo dat zij de Taxateur inschakelen en het rapport wat dan bij de taxatie wordt afgegeven gaat naar de client en naar de NKC. deze vastgestelde waarde is volgens mij bindend voor beide partijen en geldig voor 3 jaar. Ook wordt er premie berekend over het getaxeerde bedrag. :zwaai

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Taxatie via NKC

Bericht door Beckontheroad »

Net contact gehad met Avero, die sturen ook een taxateur, netto € 85,- en taxatie geldig voor 5 jaar...
Geen binding mee..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Taxatie via NKC

Bericht door J.F.A. »

Beckontheroad schreef:Net contact gehad met Avero, die sturen ook een taxateur, netto € 85,- en taxatie geldig voor 5 jaar...
Geen binding mee..
JB
Blijft de vraag. wie heeft de beste verzekerings voorwaarden.

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Taxatie via NKC

Bericht door eurocook »

Ook bij https://www.camperverzekerd.nl/
Hier zijn de kosten voor een taxatie 87,50 Euro met een geldigheid van 5 jaar.

Groet Eurocook
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Taxatie via NKC

Bericht door Beckontheroad »

J.F.A. schreef:
Beckontheroad schreef:Net contact gehad met Avero, die sturen ook een taxateur, netto € 85,- en taxatie geldig voor 5 jaar...
Geen binding mee..
JB
Blijft de vraag. wie heeft de beste verzekerings voorwaarden.

Fred
Dat ben ik dan ook aan het uitzoeken...prijs/ voorwaarden/ eigen risico/ keuring/ aanvullende eisen scm / eventuele kortingen....
Maar voorlopig nog even tijd.
Iemand adres voor 1-dags dekking voor de keuring?

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: Taxatie via NKC

Bericht door Thé Vier »

Het is bij de NKC al een paar jaar 5 jaar waardevast bij taxatie.
fietsensloper
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
Locatie: Ruinerwold

Re: Taxatie via NKC

Bericht door fietsensloper »

Beckontheroad schreef:
J.F.A. schreef:
Beckontheroad schreef:Net contact gehad met Avero, die sturen ook een taxateur, netto € 85,- en taxatie geldig voor 5 jaar...
Geen binding mee..
JB
Blijft de vraag. wie heeft de beste verzekerings voorwaarden.

Fred
Dat ben ik dan ook aan het uitzoeken...prijs/ voorwaarden/ eigen risico/ keuring/ aanvullende eisen scm / eventuele kortingen....
Maar voorlopig nog even tijd.
Iemand adres voor 1-dags dekking voor de keuring?

JB
Ben ik ook eens achteraan geweest, is verschrikkelijk duur... gewoon een normale polis afsluiten en een paar dagen later weer beindigen is goedkoper... natuurlijk vooraf niet zeggen dat je dat van plan bent :bonk
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Taxatie via NKC

Bericht door Beckontheroad »

fietsensloper schreef:
Beckontheroad schreef:
J.F.A. schreef:
Blijft de vraag. wie heeft de beste verzekerings voorwaarden.

Fred
Dat ben ik dan ook aan het uitzoeken...prijs/ voorwaarden/ eigen risico/ keuring/ aanvullende eisen scm / eventuele kortingen....
Maar voorlopig nog even tijd.
Iemand adres voor 1-dags dekking voor de keuring?

JB
Ben ik ook eens achteraan geweest, is verschrikkelijk duur... gewoon een normale polis afsluiten en een paar dagen later weer beindigen is goedkoper... natuurlijk vooraf niet zeggen dat je dat van plan bent :bonk

Dat lijkt mee te vallen, moet nog door de voorwaarden maar heb er nu een met taxatie €85,- voor 5 jaar, vaste waarde bij totaal verlies, wel inbouw Bearlock en verzekerd vanaf dag van keuring ;-)

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie