Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bellen met handsfree PARROT >> Cruise Control uit

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
groenling
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 sep 2013, 21:39

Bellen met handsfree PARROT >> Cruise Control uit

Bericht door groenling »

Hallo allemaal,

Als ik gebeld wordt op mijn bleutooth parrot handsfree set (radio gaat over op de telefoon: mute), dan valt de cruise control uit. Dit is zeer hinderlijk.

Nu ben ik geen elektriciteits-expert, maar ik begreep dat het te maken had met een spanningsval of iets dergelijks. In ieder geval reageert de CC op het signaal mute radio.

Parrot is aangesloten met de standaard ISO-stekkers. Het is een vw-t4 1998.

Wie weet hierin een oplossing? Of herkent het probleem?

Oja.... ik vind het wel handig als bij uitzetten van de motor (met de sleutel nog in het contact), de parrot nog verbonden blijft. Dit is nu het geval!! Hoef je niet de motor laten draaien, als je thuis bent en het gesprek nog niet afgelopen is.

Graag hoor ik van jullie,

Jan Groenling
VW T4 2.5 ACV 102pk modeljaar 1998
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Bellen met handsfree PARROT >> Cruise Control uit

Bericht door Snautzer »

Dubbel post
Laatst gewijzigd door Snautzer op 12 feb 2016, 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Bellen met handsfree PARROT >> Cruise Control uit

Bericht door Snautzer »

Die parrot zit niet aangesloten op de continu stroom (waar die hoort) van de radio denk ik .even uitmeten waar de continuestroom op staat met spannings meter. Bij mijn t4 uit 98 zat het net even anders dande standaard iso kwam ik achter toen ik een nieuwe radio plaatste voor de fabrieks geplaatste.
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Bellen met handsfree PARROT >> Cruise Control uit

Bericht door m.c van den berg »

groenling schreef:Hallo allemaal,

Als ik gebeld wordt op mijn bleutooth parrot handsfree set (radio gaat over op de telefoon: mute), dan valt de cruise control uit. Dit is zeer hinderlijk.

Nu ben ik geen elektriciteits-expert, maar ik begreep dat het te maken had met een spanningsval of iets dergelijks. In ieder geval reageert de CC op het signaal mute radio.

Parrot is aangesloten met de standaard ISO-stekkers. Het is een vw-t4 1998.

Wie weet hierin een oplossing? Of herkent het probleem?

Oja.... ik vind het wel handig als bij uitzetten van de motor (met de sleutel nog in het contact), de parrot nog verbonden blijft. Dit is nu het geval!! Hoef je niet de motor laten draaien, als je thuis bent en het gesprek nog niet afgelopen is.

Graag hoor ik van jullie,

Jan Groenling
Heb jij Gamma radio van VW ?

Ik wil ook bleutooth parrot op de radio Gamma met cd wisselaar op aansluiten.

Vraag is kan dat??
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
groenling
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 sep 2013, 21:39

Re: Bellen met handsfree PARROT >> Cruise Control uit

Bericht door groenling »

Ik heb een inbouw van een ander merk (pioneer). Dus niet standaard van VW.

Ik heb ook wat info gevonden op: http://vwbuswelt.de/index.php/Thread/26 ... hanlage/

Ik moet het nog verder uitzoeken.... Maar eerst wat andere prior's.

Wordt vervolgt..
VW T4 2.5 ACV 102pk modeljaar 1998
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: Bellen met handsfree PARROT >> Cruise Control uit

Bericht door nieknaam »

Ik heb het gelezen. De kans bestaat dat er een 'Gala'-signaal naar je Parrot gaat, dat is een signaal van de snelheidsmeter. De Parrot gebruikt dat om automatisch harder te gaan als je harder rijdt. Als je dat signaal van de Parrot afhaalt en verder met de hand het volume instelt, zou alles goed moeten werken. Op de Duitse Wiki vond ik deze beschrijving:
Seit MJ1996 wird der Geber über eine Sicherung (S15) von Kl.15 mit Spannung versorgt (Pin 1). Das Geschwindigkeitssignal wird über die Zentralelektrik zum Kombiinstrument geführt und von dort zum Leitungsverteiler für das Geschwindigkeitssignal HG. Dieser ist allerdings grundsätzlich nur bei T4 ab MJ1999 bzw. bei T4 mit Radio vorhanden. Baujahr- und motorabhängig gibt es leichte Unterschiede bei den Kabelfarben.
Afbeelding
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Plaats reactie