Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ergonomische missers T6

vragen over de T6
Plaats reactie
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

ergonomische missers T6

Bericht door mulrivan-edition »

afgelopen week een dagje een T6 meegekregen als leenauto van de dealer.
Wat mij vooral opviel waren een aantal ergonomische missers bij de T6:
- bedieningsknoppen van de elektrische raambediening zijn verder naar voren geplaatst, hierdoor moet je net uit de rugleuning naar voren komen om erbij te kunnen.
- de bekerhouders zijn verplaatst naar voor op het dashboard, hierdoor moet je dus echt helemaal uit de rugleuning komen om er bij te kunnen.
- het sleufje waar je de tankdop in vast kan drukken tijdens het tanken is vervangen door een priegelig haakje om de tankdop aan te hangen.

Verder vind ik dat de 102 pk best een 6-bak kan gebruiken, motor draait 3000 toeren bij 130 km/h.
Hierdoor is deze nauwelijks zuiniger als mijn eigen T5 GP 180pk dsg.
winmultivan
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:02
Locatie: Heede
Contacteer:

Re: ergonomische missers T6

Bericht door winmultivan »

Gedeeltelijk heb je een punt, van de raambediening etc mee eens :proost . Maar de bekerhouders zitten bij mij toch echt binnen handbereik en wel onder de pook, eigenlijk bijna dezelfde plek als bij de T6. Persoonlijk vind ik die in de t6 nog beter omdat je niet meer de kleppen hebt die je beker vast houden. Ik heb zelfs nog een gekoeld vak in het midden waar een ltr fles inpast.

Van de 5 bak of 6 bak, kan ik geen antwoordt opgeven.Winfred
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: ergonomische missers T6

Bericht door mulrivan-edition »

Jij hebt een multivan.
Multivan en de highline dubbele cabine, die hebben het multivan dashboard met de bekerhouders wel op de juiste plaats.
In nl wordt de highline DC voortaan vanuit de Kombi voorzien.
In gesloten bestel uitvoering is dit dus niet te krijgen.
Laatst gewijzigd door mulrivan-edition op 28 feb 2016, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
winmultivan
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:02
Locatie: Heede
Contacteer:

Re: ergonomische missers T6

Bericht door winmultivan »

Hoi,

Ik heb de Multivan 7 zitter comfortline lwb met 3 zone clima wifi etc eigenlijk een Highline maar dan zonder Leer, we wilde een lwb en die is er niet in lwb.
winmultivan
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:02
Locatie: Heede
Contacteer:

Re: ergonomische missers T6

Bericht door winmultivan »

Wel jammer dat vw hier mis slaat, ik gebruik mn MV prive en hen daarbij nog mn t5 lwb.
Zeker voor bedrijfsuitvoering is een bekerhouder van nut. S morgens vroeg weg, dus ff een bakkie mee....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ergonomische missers T6

Bericht door Multivan Generation »

Had je al foto's van het interieur in het passagiersgedeelte gemaakt?
winmultivan
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:02
Locatie: Heede
Contacteer:

Re: ergonomische missers T6

Bericht door winmultivan »

Ja die heb ik zet ze vanavond online :sjaal .

Ben benieuwd wat je vind. In één van de stoelen heb ik een geïntergreerde kinderverhoging. Is echt ideaal. Kost natuurlijk extra, maar perfekt.
winmultivan
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:02
Locatie: Heede
Contacteer:

Re: ergonomische missers T6

Bericht door winmultivan »

Hierbij de Foto's van t Interieur T6 MV LWB 150PK Comfortline.
Bijlagen
DSC_0145~2.jpg
DSC_0142.jpg
DSC_0141.jpg
DSC_0140.jpg
DSC_0138.jpg
winmultivan
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:02
Locatie: Heede
Contacteer:

Re: ergonomische missers T6

Bericht door winmultivan »

En nog een paar
Bijlagen
DSC_0146.jpg
DSC_0144.jpg
DSC_0139.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ergonomische missers T6

Bericht door Multivan Generation »

Leuke foto's en dank daarvoor,
ik heb er alleen niets aan :gekte

Waar ik benieuwd naar ben is als de bank lekker volledig naar achter staat en de middenstoelen naar voren staan,
hoe dat met het tafelpaneel zit en met achterste zijpaneel links en rechts.
Hoe zien die panelen er uit door de schuifdeur een foto gemaakt..?
winmultivan
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:02
Locatie: Heede
Contacteer:

Re: ergonomische missers T6

Bericht door winmultivan »

Een tafel is er (nog) niet in. Is niet standaard ind comfl. Lwb :bonk . Hadden ze niet verteld bijj de bestelling :muur . Heb hem nu los besteld.... De bank staat nu erg ver naar achteren met tussen de stoelen en de bank zo n 1,5 m beenruimte.. De panelen aan de zijkant zijn vlak dus zonder tafel :bonk
Gebruikersavatar
rvanderraad
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 dec 2008, 09:57
Locatie: hoofddorp

Re: ergonomische missers T6

Bericht door rvanderraad »

Mooi hoor, maar
Een multivan met een handbak.....???
Wist niet dat dat kon..
Kan je timmeren, zullen we dan een wip maken?!
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: ergonomische missers T6

Bericht door Jeroen T5 204 »

Dashboard van de Multivan ziet er echt wel mooi uit. Die in de gewone Transporter is niet wat :ie
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: ergonomische missers T6

Bericht door mettesboy »

Gisteren de T6 caravelle LWB highline (eindelijk) afgehaald en ineens naar de inbouwer voor camera en versterker etc gebracht.
Nog maar 15km mee gereden:

Wat ik als missers al wel zie.....
Bekerhouders in dashboard zijn inderdaad supersmal geworden.....dat betekent geen grote tassen helaas....valt bij nader inzien best mee
Handschoenkastje onderaan..... net 2 cm te klein om bv het onderhouds of instructieboekje in te steken.....
aangezien het bovenste handvak gekoeld is, steek ik hier liever iets anders in dan een boekje ;-).
Maar daar vind ik nog wel een andere plaats voor misschien.
De grote stalen bar om de zetels te verschuiven is vervangen door een mini/half plastic handvatje zoals in de golf van m'n vrouw 'ik vond dat het gewoon heel slapjes aanvoelde, maar dat zal wel maar een gedacht zijn.

Niet echt een misser misschien maar m'n vorige caravelle dubbele cabine had een volledig effen laadvloer in tapijt, bij de nieuwe zitten nog bevestigingspunten voor een bank in de laadruimte (wel afgedekt met blindplaten. Maar is wel mooier zonder natuurlijk.)
Lag er dan ook nog een 'voorlopig' toch nutteloze achterbank in leder in, omdat ze de highline blijkbaar enkel met 8 plaatsen kunnen invoeren.

De easy entry-seats.... zal voor mensen zonder dubbele cabine zeker een meerwaarde zijn, en ze kunnen volledig plat nu, bij een dubbele cabine is het nut al heel wat minder (maar zat er standaard in) nadeel is wel dat je door de 3 losse zetels bijna geen opbergruimte onder de bank hebt, bij de 2 buitenste stoelen zit een ijzeren plaat tot op 10cm van de vloer, daar kun je zo goed als niet onder kwijt, enkel onder de middenste stoel is 'ietwat' ruimte (wel handig om iets in de cabine te hebben liggen tijdens lange reizen...) want toegang tot de laadruimte is er bij een dubbele cabine helaas niet...
Ik ga wel eens bekijken of ik de 3-zitsbank bank kan plaatsen op de eerste rij, tijdens vakanties dan toch, want bij de bank heb je veel meer vrije ruimte onderaan ....gelukt! 3 zitsbank erin en terug opbergruimte onder zetel! :jumpklap

Dacht ik in het boekje gezien te hebben dat de usb aansluiting bij het luxe dashboard niet meer in het handschoenkastje zou zitten, maar in het bakje bij de pook.... blijkt dit enkel te zijn wanneer je een verwarmde voorruit neemt en de dan noodzakelijke 'comfort telefonie' omdat je anders geen bereik hebt onder de voorruit.

Maar ik denk dat dit alles wel muggenzifterij is..... want oooeeeeh wat reed ie al goed! en het verbruik is al van dag 1 heel schappelijk.
Heb er nu 300km op zitten en zit op 8,4l/100km (en dat met al 2-3 uur filerijden)
vind ik niet slecht voor een nieuwe bus: correctie: blijkbaar geeft de boordcomputer VEEL MINDER aan als het reële verbruik, zo'n 0,7liter geeft ie te weinig aan
ook erg: chromen sierstrips aan zijkant lossen al na 3000km
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Plaats reactie