Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

advies gevraagd t4 westfalia

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 633
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: advies gevraagd t4 westfalia

Bericht door Lutra »

Multivan Generation schreef:Even iets om na te denken:
Je wilt in Frankrijk gaan wonen.
Dan zou ik daar een auto kopen die reeds voorzien is van een Frans kenteken.
Geen invoer perikelen etc.
Koop een grote bus met een hoogdak, en zoals er reeds geschreven is, ruimte heb je altijd te weinig.
Westfalia is te duur voor wat er aan kastjes kwaliteit geleverd wordt.
En een hoogdak of compact dak, in combinatie met het gewicht, en een 2400 diesel,
en dan ook nog ruim 20 jaar oud, komt niet echt fatsoenlijk meer met het huidige verkeer mee.
Invoegen met warme motor op de snelweg zal met hangen en wurgen en voldoende invoegstrook lengte met 80 km/u net haalbaar zijn.
En zo'n bus rijd nog fatsoenlijk tot 110 km/u, harder moet je er niet mee willen rijden.
Verder staan die motoren er bekend om, dat ze het snel "warm" krijgen.

Ik heb zelf eens met een lege 2400 dieselbus gereden, ik was meteen "genezen" en blij dat ik even later met mijn eigen bus, bij dezelfde invoegstrook met 130 km/u kon invoegen.
Als je veel zelf kunt is de oude techniek nog te overwegen, misschien nog ombouwen om te kunnen rijden op plantaardige olie in Frankrijk, zelf verbouwen en persen :knipoog
De elektronica zal het af gaan laten weten, gewoon omdat het de technische houdbaarheids leeftijd al overschreden heeft.
Tellerunits, ventilatoren, huishoudaccu's, koelbox stuur electronica en omvormer en koelbox zelf, gaan gewoon kapot en moet je dan ook incalculeren.
En die km-stand: 340+ .000 km, dan is bij zo'n motor er gewoon het beste vanaf.

Zelf even een bed in elkaar timmeren, met fatsoenlijke matrassen, in een bredere auto,
Al je spullen in kratjes onder het bed, en een kookkast maken is misschien wel interessanter.
En woon je daar permanent, dan een auto naar je zin kopen die dan weer aan je eisen voldoet..

In die bouwjaren van eind 1990 tot en met 1995 had je gewoon niet zoveel keuze in diesels.
De 1,9 diesel, de 1,9 TD en de 2.4 diesel en dat was het.
Als mensen de 2400 diesel als voldoende vlot bestempelen, dan zie ik dat als rechtvaardiging van hun keuze die gemaakt is omwille van een te krap gesteld aankoop budget.

groeten Peter

PS dan vind ik deze veel meer camper voor je geld, vergelijk ze maar eens:
linkje
Dat wil je ook niet rijden met tegenwind en een 2.4D....
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
jpgvisser
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jan 2016, 16:31

Re: advies gevraagd t4 westfalia

Bericht door jpgvisser »

Inmiddels een camper in the pocket.

2.4d is ht geworden en vandaag tijdens de "storm" terug gereden van texel. Het gaat idd niet vlot maar het is maar wat je gewend bent ;). Geen problemen ondervonden tijdens de terugreis iig.
jpgvisser
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jan 2016, 16:31

Re: advies gevraagd t4 westfalia

Bericht door jpgvisser »

jan2009 schreef:
jpgvisser schreef:
Ik heb al heel wat kunnen leren hier en als er een t4 gekocht wordt zal ik hem zeker posten hier.
Na al die goede adviezen hier zijn goede foto,s van je trotse aanwinst dan toch wel het minste.

Typisch dat velen daar altijd zo mee verzaken.
:nuts[/quote

Als het copy paste was geweest op mn ipadje hadden er al lang fotos gestaan, prioritieiten liggen nu ffkes niet bij fotos bewerken om ze vervolgens te plaatsen :).

Misschien van de week eens achter de laptop kruipen om dit voor mekaar te krijgen.
Plaats reactie