LAYCA schreef:Misschien een goed idee.
Als de voorstoel een draaiplateau heeft draai deze om en plaats een behoorlijk slot (aanpassen draaiplateau)zodat het niet mogelijk is er mee te rijden.
Met startonderbreking samen natuurlijk.
Groeten wim
Ben nieuw op dit forum en ga een T5 1.9 125 pk (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper.
Heb alle tips eens goed doorgelezen, nummer achter raam afgetaped, komt loze OBD op, zit een Defa alarm op en straks een bear lock.
De tip van de stoel kan best wel effectief zijn maar alleen mijn bijrijdersstoel wordt draaibaar.
Maar als ik mijn chauffeursstoel helemaal vooruit zet, en op de slee een slot aanbreng, dan lukt hij mij niet meer om achter het stuur te zitten.
Ook weer een 'vertraging/belemmering'.
Is mij niet bekend of er in noord Ned veel Transporters gestolen worden.
Gr. Sieds
Overal worden autos; en busjes gestolen, maar met alle beveiligingen die je nu hebt aangebracht hoef jij er niet bang meer voor te zijn lijkt me.
Zeker de loze OBD stekker doet de dieven al helemaal in verwarring brengen
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
LAYCA schreef:Misschien een goed idee.
Als de voorstoel een draaiplateau heeft draai deze om en plaats een behoorlijk slot (aanpassen draaiplateau)zodat het niet mogelijk is er mee te rijden.
Met startonderbreking samen natuurlijk.
Groeten wim
Ben nieuw op dit forum en ga een T5 1.9 125 pk (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper.
Heb alle tips eens goed doorgelezen, nummer achter raam afgetaped, komt loze OBD op, zit een Defa alarm op en straks een bear lock.
De tip van de stoel kan best wel effectief zijn maar alleen mijn bijrijdersstoel wordt draaibaar.
Maar als ik mijn chauffeursstoel helemaal vooruit zet, en op de slee een slot aanbreng, dan lukt hij mij niet meer om achter het stuur te zitten.
Ook weer een 'vertraging/belemmering'.
Is mij niet bekend of er in noord Ned veel Transporters gestolen worden.
beste forumleden, ik lees nog zo vaak hier over gestolen vw transporters
haal die OBD stekker weg en plaats een LOZE zoals ik hier al eerder heb gepost.
zie het filmpje wederom hoe autodieven te werk gaan, steken ze echter hun elektronica in die loze OBD stekker
zal de diefstal NOOIT lukken !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Wij zijn allemaal moderators
Meld een bericht en ik kom in actie als ik het nog zelf niet heb gelezen.
Ik heb ook een 12V naar 230V converter, ik denk sterk eraan om 230V op de OBD dummy aan te sluiten.
Als een dief met zijn laptopje op mijn OBD dummy zet....
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Als die laptop in rook opgaat dan kan je bus misschien wel het zelfde lot ondergaan. Ik denk niet dat de meeste dieven even denken "goede grap zeg, doet me verder niks", ik denk dat je meer in de trend van "!#&%!!!" moet denken en dat ze wraak nemen.
dip schreef:Als die laptop in rook opgaat dan kan je bus misschien wel het zelfde lot ondergaan. Ik denk niet dat de meeste dieven even denken "goede grap zeg, doet me verder niks", ik denk dat je meer in de trend van "!#&%!!!" moet denken en dat ze wraak nemen.
Precies. Zoals eerder gezegd: Eerste prioriteit is goed verzekeren tegen diefstal én brand. Het is nog niet zo lang geleden dat een stelletje onverlaten de 'grap' hadden ontdekt om een aangestoken aanmaakblokje op een van de voorbanden neer te leggen. Daar helpt geen beveiliging of wat dan ook tegen.
Ook uit frustratie en/of sporen wissen de boel maar in de fik steken na een mislukte diefstalpoging komt vaker voor...
beste forumleden, ik lees nog zo vaak hier over gestolen vw transporters
haal die OBD stekker weg en plaats een LOZE zoals ik hier al eerder heb gepost.
zie het filmpje wederom hoe autodieven te werk gaan, steken ze echter hun elektronica in die loze OBD stekker
zal de diefstal NOOIT lukken !!
Bijlagen
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Ik laat de sleutel s'nachts nog in de auto en nog willen ze m niet mee, denk dat ik de deur maar eens open laat kijken of ze dan happen... en mocht ik ze zien dan happen ze nog wel ff naar lucht
bluebird schreef:Ook de schuifdeur kan beveiligd worden, ik heb onlangs bij Multivan Generation peter een rvs plaatje gekocht dat achter de B stijl schuifdeur contacten wordt geplaatst.Dit plaatje is haaks omgezet zodat er geen contact gemaakt kan worden tussen de polen langs het deurrubber en zo de centrallock open springt. Was wel voor t4 maar kan volgens mij ook voor t5.En om Peter z'n woorden te gebruiken: Doe er je voordeel mee
Ik heb dit plaatje gezien
Dit is echt een top idee te simpel voor woorden
robertTREBOR schreef:ZIE ONDERSTAAND FILMPJE VAN http://WWW.AUTOSTROPERS.NL BELANGRIJK IS JE OBD STEKKER ONKLAAR MAKEN ! TEVENS ALLE INFO OVER DIEFSTAL AANTALLEN ED
beste forumleden, ik lees nog zo vaak hier over gestolen vw transporters
haal die OBD stekker weg en plaats een LOZE zoals ik hier al eerder heb gepost.
zie het filmpje wederom hoe autodieven te werk gaan, steken ze echter hun elektronica in die loze OBD stekker
zal de diefstal NOOIT lukken !!
Bedenk ook dat als je een VW hebt de kans op diefstal ca 10x zo groot is als wanneer je een FORD hebt
3046 gestolen VW tov 369 gestolen FORD !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
bluebird schreef:Ook de schuifdeur kan beveiligd worden, ik heb onlangs bij Multivan Generation peter een rvs plaatje gekocht dat achter de B stijl schuifdeur contacten wordt geplaatst.Dit plaatje is haaks omgezet zodat er geen contact gemaakt kan worden tussen de polen langs het deurrubber en zo de centrallock open springt. Was wel voor t4 maar kan volgens mij ook voor t5.En om Peter z'n woorden te gebruiken: Doe er je voordeel mee
Ik heb dit plaatje gezien
Dit is echt een top idee te simpel voor woorden