Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Syncro IJsland-proof maken en daarna...
-
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Bus IJsland-proof maken
Mooie luifel Hans. Ziet er goed uit zo in de Brandrup. Heb er ook eentje liggen in de garage. Straks weer monteren als het busje terug is van de schoonheidssalon
mvg
Steven
mvg
Steven
-
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Bus IJsland-proof maken
Dank je Steven. Mocht je nog op zoek zijn naar een Fiamma kit om de luifel op de brandrup te plaatsen...wij hebben een set over (en is momenteel niet in NL te verkrijgen). Hij mag weg voor 75 euro, de prijs die wij ook betaalde. Wilde eigenlijk 3 steunen plaatsen maar dat wil echt niet.
Groetjes, Hans
Groetjes, Hans
Groetjes, Petra
-
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Bus IJsland-proof maken
Vandaag zijn er stickers op de bus gekomen..(voor en achter dezelfde alleen ander formaat)
Groetjes, Petra
Re: Bus IJsland-proof maken
Mooi en leuk gekozen. Vooral het wit van de bus als sneeuw en dan de ijsbeer, erg fraai
-
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Bus IJsland-proof maken
Zo hadden wij het nog niet bekeken. Heeft voor ons een andere betekenis die ik graag voor me hou maar wilde deze fraaie sticker toch echt graag met jullie delen.Snautzer schreef:Mooi en leuk gekozen. Vooral het wit van de bus als sneeuw en dan de ijsbeer, erg fraai
Groetjes, Petra
Re: Bus IJsland-proof maken
Ik weet niet wat de betekenis is voor jullie maar als totemdier staat de ijsbeer onder andere voor "Zelfvoorzienendheid", wat met de uitrusting van jullie bus heel erg aardig uitkomt.
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Bus IJsland-proof maken
JBSnautzer schreef:Ik weet niet wat de betekenis is voor jullie maar als totemdier staat de ijsbeer onder andere voor "Zelfvoorzienendheid", wat met de uitrusting van jullie bus heel erg aardig uitkomt.
Laatst gewijzigd door Beckontheroad op 31 mei 2016, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 01 nov 2015, 20:16
- Locatie: Maasbracht
Re: Bus IJsland-proof maken
Goede uitleg voor de ijsbeer.
Laatst gewijzigd door Hans Syncro op 01 jun 2016, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bus IJsland-proof maken
Je kan wel ijsberen in ijsland
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
-
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Bus IJsland-proof maken
Het zou prettig zijn als de mensen die niks zinnigs te melden hebben ook niet reageren. Dit is mijn topic over onze voorbereidingen naar IJsland en advies en tips zijn altijd welkom.
Groetjes, Petra
-
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Bus IJsland-proof maken
Weer een update!
De voetjes van de dakdragers aan de bijrijderskant hebben we moeten aanpassen zodat de luifel en dakdragers in de Brandrup Toprail zouden passen.
Op de eerste foto (genomen van de bestuurderskant) zie je hoe ver de knoppen uitsteken en die zijn aan de bijrijderskant vervangen door zelfgemaakte steunen (zie foto 2) waar ook al de Fiamma Brandrup Kit voor de T4 al aan bevestigd zijn.
Op foto 3 zie je dan hoe het allemaal past en op foto 4 is het reservewiel en het koffer op het dak.
De beugel voor het extra reservewiel dat onder onze fietsendrager op de achterklep komt, is ook klaar. Verlichting en kentekenplaat is ook klaar. We hebben alleen nog géén extra wiel en dat is ook pas volgend jaar nodig. Ohja, zandladders hebben we ook al gekocht en gaan we later ook mee aan de slag en natuurlijk de snorkel die ook half afgemaakt hier ligt.
We gaan eerst met vakantie en dan weer verder knutselen.
De voetjes van de dakdragers aan de bijrijderskant hebben we moeten aanpassen zodat de luifel en dakdragers in de Brandrup Toprail zouden passen.
Op de eerste foto (genomen van de bestuurderskant) zie je hoe ver de knoppen uitsteken en die zijn aan de bijrijderskant vervangen door zelfgemaakte steunen (zie foto 2) waar ook al de Fiamma Brandrup Kit voor de T4 al aan bevestigd zijn.
Op foto 3 zie je dan hoe het allemaal past en op foto 4 is het reservewiel en het koffer op het dak.
De beugel voor het extra reservewiel dat onder onze fietsendrager op de achterklep komt, is ook klaar. Verlichting en kentekenplaat is ook klaar. We hebben alleen nog géén extra wiel en dat is ook pas volgend jaar nodig. Ohja, zandladders hebben we ook al gekocht en gaan we later ook mee aan de slag en natuurlijk de snorkel die ook half afgemaakt hier ligt.
We gaan eerst met vakantie en dan weer verder knutselen.
Groetjes, Petra
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bus IJsland-proof maken
Hans , ik wil je nog een tip geven ivm het reservewiel op je dak(drager) : in plaats van die riempjes , zou ik tussen de 2 dakdragers 1 of 2 dwarsliggers lassen , en daarop 2 draadstangen lassen die passen door 2 boutgaten vd velg , dan de velg erover leggen , en dan 2 stukjes plat ijzer (bij voorkeur RVS) met een gat erin op de velg leggen ,en dan daar een moer tegendraaien om de velg vast te zetten .
Dat is net wat steviger dan de riempjes , en vooral ook : beter beveiligd tegen diefstal (van je reservewielen) . Een riempje is zo doorgesneden , en dan kun je het wiel zo meenemen . Vaste bevestiging betekend dat ze dan al op het dak moeten klimmen en de moeren gaan losdraaien (is dan veel langer werk)
Dat is net wat steviger dan de riempjes , en vooral ook : beter beveiligd tegen diefstal (van je reservewielen) . Een riempje is zo doorgesneden , en dan kun je het wiel zo meenemen . Vaste bevestiging betekend dat ze dan al op het dak moeten klimmen en de moeren gaan losdraaien (is dan veel langer werk)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Bus IJsland-proof maken
zoiets. http://www.toyota-gib.com/eng/accessori ... unt-G1.jpg maar dan zelf knutselen.
-
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Bus IJsland-proof maken
Klopt helemaal Pascal maar volgende week gaan we al met vakantie. Fiamma heeft de boel flink voor ons opgehouden (adapters voor de luifel op de Brandrup Toprail moesten komen en er kwam maar steeds niks) en wisten we niet of de dakdragers wel samen konden met de Fiamma luifel op de Brandrup Toprail. Ik heb er nu geen tijd meer voor en dat is iets voor na onze vakantie. In ieder geval bedankt voor de tip!Pascal-141 schreef:Hans , ik wil je nog een tip geven ivm het reservewiel op je dak(drager) : in plaats van die riempjes , zou ik tussen de 2 dakdragers 1 of 2 dwarsliggers lassen , en daarop 2 draadstangen lassen die passen door 2 boutgaten vd velg , dan de velg erover leggen , en dan 2 stukjes plat ijzer (bij voorkeur RVS) met een gat erin op de velg leggen ,en dan daar een moer tegendraaien om de velg vast te zetten .
Dat is net wat steviger dan de riempjes , en vooral ook : beter beveiligd tegen diefstal (van je reservewielen) . Een riempje is zo doorgesneden , en dan kun je het wiel zo meenemen . Vaste bevestiging betekend dat ze dan al op het dak moeten klimmen en de moeren gaan losdraaien (is dan veel langer werk)
Groetjes, Petra