Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

BTW Roetfilter

vragen over de T5
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

Geachte H Lente,

Uw auto is voorzien van een dieselmotor, deze stoot bij gebruik roetdeeltjes uit die schadelijk zijn voor mens en milieu. De uitstoot van deze schadelijke roetdeeltjes kan aanzienlijk worden verminderd door de inbouw van een roetfilter. Naast een bijdrage aan een beter milieu levert een auto met roetfilter u waarschijnlijk een hogere inruilprijs op. Daarnaast bent u in positieve zin voorbereid op mogelijke veranderingen in wetgeving op het gebied van parkeren en belastingen. De overheid stimuleert momenteel de inbouw van zo'n roetfilter en biedt u hiervoor een subsidie. Uit de gegevens van de aanvraag blijkt dat wij helaas nog geen filter beschikbaar hebben voor uw type auto. Wij houden uw aanvraag in ons bestand en op het moment dat er voor uw auto wel een filter beschikbaar is, zullen wij u zo spoedig mogelijk telefonisch benaderen om een afspraak met u in te plannen voor het plaatsen van een gratis roetfilter.

Als u nog extra informatie wenst, kijk dan op http://www.gratisroetfilter.nl.

Het milieu dankt u alvast voor uw medewerking!




Met vriendelijke groet,
Het GratisRoetFilter Team
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Roet Filter Uitnodiging

Bericht door De Bloemenman 211 »

Halle allemaal,

Ook ik ben al geruime tijd (vanaf februari 2006) in het bezit van een leuke T5, maar tot op de dag van vandaag heb ook ik geen enkele vorm van uitnodiging gekregen voor het te laten plaatsen van een Roetfilter.

Dus ik weet het ook niet wat daaraan te doen.

Met Vriendelijke Groenten

De Bloemenman 211
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Roet Filter Uitnodiging

Bericht door De Bloemenman 211 »

Halle allemaal,

Ook ik ben al geruime tijd (vanaf februari 2006) in het bezit van een leuke T5, maar tot op de dag van vandaag heb ook ik geen enkele vorm van uitnodiging gekregen voor het te laten plaatsen van een Roetfilter.

Dus ik weet het ook niet wat daaraan te doen.

Met Vriendelijke Groenten

De Bloemenman 211
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Stap naar je dealer toe en vraag hoe het zit met de roetfilteraktie van VW.
Mijn gratis roerfilter is geplaatst door de VW-personenwagendealer.
Bij de MAN-Truckservice verwees men mij weer naar de VW-dealer.
Dus, op naar de dealer :gekte :gekte :gekte
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

vandaag de rekening voor mijn gratis roetfilter binnengekregen. Beetje schimmig met een hoop getallen, maar onder de dikke streep staat: te betalen: 0,00

ik wil je wel ene kopietje sturen, dan kan je je dealer vertellen hoe het wel moet.
wetman
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:28
Locatie: Amsterdam

Re: BTW Roetfilter

Bericht door wetman »

wetman schreef:Avé forum - ik heb een beetje ranzigheid met mijn garage over dat roetfilter....ik vond het al zo aardig gesteld in de uitnodiging...ik citeer: 'Wij als *** Bedrijfswagen centrum gaan samen met oa de overheid een stapje verder in de zorg voor het milieu. U krijgt het roetfilter twv € 729,- inclusief BTW namelijk van ons cadeau!....met een uitroepteken...wat vriendelijk, zo is alle gedoe uit de wereld nietwaar?...

..het filter is bij mij gemonteerd en of ik even voor € 94 nog wat BTW wilde tekenen....ehhh...ik werd giftig en drukte ze het foldertje - op naam en adres gestuurd - onder de neus....niks mee te maken, de BTW moest worden betaald...ik weiger dit dus en ga een brief naar Pon sturen...pinnen met pon??...no way - wetman
ja ja - het is nu een tijdje later en de dealer heeft de moed verzameld om mij een herinnering te sturen van dat BTW bedrag....ik vind dat ontmoedigend en erg teleurstellend ook....ik het een brief gestuurd gecombineerd naar dealer en pon met de volgende inhoud:

Bij deze wil ik herhalen wat ik aan de receptie van **** al heb opgemerkt. Nadat ik de hierbij ingesloten folder over de roetfilter had gelezen en een afspraak met **** had gemaakt, kon ik toch moeilijk geloven dat mij gevraagd werd om de BTW van de filter af te rekenen bij het halen van de auto.

Ik herhaal dan ook wat ik gezegd heb bij de receptie van de garage: ik betaal de BTW over de montage van de filter niet. Gezien de formulering op de folder is dit ook niet meer dan normaal. Ik wens hier verder ook niet meer over lastiggevallen te worden.


en dan nu: basta!! wetman
T5 DC van januari 2004 - zwart metallic - nieuw gekocht - 130pk met bijna alle opties.
roni T5
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:15
Locatie: Den Haag

Bericht door roni T5 »

hallo,
mijn bus kreeg 3 weken geleden een apk keuring en een grote beurt bij inleveren van de sleutels vroeg ik om het roetfilter die zit er nu onder geen rekening gezien overigens ook nooit iets van een folder gezien of zo
met vriendelijke groet,
Rob
Plaats reactie