Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.
Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.
Zoals al eerder beschreven kampt mijn T4 nu met behoorlijk vermogen verlies. Op het board gezocht naar de most likely failure en dat is m.i. een defecte luchtmassa meter.
Hierop dan ook de stekker losgehaald en gereden, rijd dan wat beter. Contact met Multivan Generation die me aanbood de bus uit te lezen. Na wat heen en weer ge-pb tot de conclusie gekomen dat het inderdaad de LMM zou moeten zijn, hoewel de slangen naar de intercooler en zo ook aan bod zijn gekomen. Deze heb ik met mijn leken oog nagelopen en lijken er goed uit te zien, Een slang ziet er matig uit zie foto
Toevallig kon ik vandaag een uitlees apparaat lenen (een Autodia S101), maar ik zie buiten een N18 klep fout ( die van de egr dacht ik, die bij bij afgedopt is) geen fout melding. Rara politiepet. Ik zou zeggen dat een defecte lmm wel zo'n fout zou geven dat deze zelf op dit relatieve eenvoudige apparaat te zien zou zijn. Ik heb de fout verwijderd, weer een stukje rijden met wat hoog toerental maar de N18 klep fout is de enige die terug komt.
Vermeldenswaardig is dat mijn bus ge remapped is (getuned)
Zie ik wat over het hoofd?
Hierop dan ook de stekker losgehaald en gereden, rijd dan wat beter. Contact met Multivan Generation die me aanbood de bus uit te lezen. Na wat heen en weer ge-pb tot de conclusie gekomen dat het inderdaad de LMM zou moeten zijn, hoewel de slangen naar de intercooler en zo ook aan bod zijn gekomen. Deze heb ik met mijn leken oog nagelopen en lijken er goed uit te zien, Een slang ziet er matig uit zie foto
Toevallig kon ik vandaag een uitlees apparaat lenen (een Autodia S101), maar ik zie buiten een N18 klep fout ( die van de egr dacht ik, die bij bij afgedopt is) geen fout melding. Rara politiepet. Ik zou zeggen dat een defecte lmm wel zo'n fout zou geven dat deze zelf op dit relatieve eenvoudige apparaat te zien zou zijn. Ik heb de fout verwijderd, weer een stukje rijden met wat hoog toerental maar de N18 klep fout is de enige die terug komt.
Vermeldenswaardig is dat mijn bus ge remapped is (getuned)
Zie ik wat over het hoofd?
Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.
Het is zo slecht te zien maar die slang ziet er niet goed uit. Waarvoor is deze?
Uitlezen kan ik ook, waar woon je (indien afstand een probleem is bij een van de andere mannen hier)
Uitlezen kan ik ook, waar woon je (indien afstand een probleem is bij een van de andere mannen hier)
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.
Hallo S(ch)nautzer,
Ik had ook vermogens verlies bij mijn gechipte ACV en dat bleek te komen door een scheurtje in dat harmonica buisje dat aan de EGR vast zit. Die was bij mij afgedopt. Het scheurtje zat in de binnen bocht en was dus pas te zien toen ie er af werd gehaald. Jammer voor mij want mij was gesuggereerd dat de LMM de oorzaak was en die heb ik toen vervangen, zonder verbetering uiteraard want dat was achteraf dus niet het euvel.
Verwijdering van het harmonicabuisje bleek wel de oplossing.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Ik had ook vermogens verlies bij mijn gechipte ACV en dat bleek te komen door een scheurtje in dat harmonica buisje dat aan de EGR vast zit. Die was bij mij afgedopt. Het scheurtje zat in de binnen bocht en was dus pas te zien toen ie er af werd gehaald. Jammer voor mij want mij was gesuggereerd dat de LMM de oorzaak was en die heb ik toen vervangen, zonder verbetering uiteraard want dat was achteraf dus niet het euvel.

Verwijdering van het harmonicabuisje bleek wel de oplossing.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.
Bedankt voor het aanbod. Maar als de lmm het begeven heeft zou het wel in de fout codes moeten staan . Ga dadelijk de stekker ens loshalen en nog een keer metenBurp schreef:Het is zo slecht te zien maar die slang ziet er niet goed uit. Waarvoor is deze?
Uitlezen kan ik ook, waar woon je (indien afstand een probleem is bij een van de andere mannen hier)
Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.
Hoi Charles, ik hen net mijn snufferd boven de motor gehangen maar ik zie geen harmonica buisje?chv schreef:Hallo S(ch)nautzer,
Ik had ook vermogens verlies bij mijn gechipte ACV en dat bleek te komen door een scheurtje in dat harmonica buisje dat aan de EGR vast zit. Die was bij mij afgedopt. Het scheurtje zat in de binnen bocht en was dus pas te zien toen ie er af werd gehaald. Jammer voor mij want mij was gesuggereerd dat de LMM de oorzaak was en die heb ik toen vervangen, zonder verbetering uiteraard want dat was achteraf dus niet het euvel.![]()
Verwijdering van het harmonicabuisje bleek wel de oplossing.![]()
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.
LMM waardes uitlezen tijdens rijden, dan kan je pas beoordelen of deze wel of niet goed is.
Buis bovenaan op de foto

Buis bovenaan op de foto

VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.
En de winnaar van de "Zoek het Vermogen !"quiz 2016 is geworden... tromgeroffel verwachtingvolle blik......
Bluebird!!!
Dank allen voor het meedenken!
Bluebird!!!

De rooster zaten dicht geslibd met meuk. Beetje remmenreiniger in een bakje gespoten oude tandenborstel er in dopen en voorzichtig borstelen. Regelmatig borstel onder kraan schoon spoelen. Laten drogen, uitzuigen met stofzuiger. (voorzichtig hier Lmm element is teer.)bluebird schreef: roostertje in waar troep achter kan blijven hangen
Dank allen voor het meedenken!

Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.
Goed nieuws dus!! Toch fijn zo'n forum. Scheelt weer de aankoop van een nieuwe LMM.
Ik zou wel gaan zoeken naar de oorzaak, die zooi hoort in het luchtfilter thuis en niet op de LMM!!!
Ik zou wel gaan zoeken naar de oorzaak, die zooi hoort in het luchtfilter thuis en niet op de LMM!!!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.
Bij de vorige beurt is de filter niet goed erin gezet. Daar kwam ik achter toen ik voor mijn vakantie de interieur filter en de lucht filter verving.
Ik heb nagelaten de filter behuizing uit te stofzuigen en dan ook de lmm na te zien. Weer wat geleerd. Ga ik de volgende keer zeker en vast wel doen.
Ik heb nagelaten de filter behuizing uit te stofzuigen en dan ook de lmm na te zien. Weer wat geleerd. Ga ik de volgende keer zeker en vast wel doen.
Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies. (opgelost)
Snautzer schreef:Zoals al eerder beschreven kampt mijn T4 nu met behoorlijk vermogen verlies. Op het board gezocht naar de most likely failure en dat is m.i. een defecte luchtmassa meter.
Hierop dan ook de stekker losgehaald en gereden, rijd dan wat beter. Contact met Multivan Generation die me aanbood de bus uit te lezen. Na wat heen en weer ge-pb tot de conclusie gekomen dat het inderdaad de LMM zou moeten zijn, hoewel de slangen naar de intercooler en zo ook aan bod zijn gekomen. Deze heb ik met mijn leken oog nagelopen en lijken er goed uit te zien, Een slang ziet er matig uit zie foto
Toevallig kon ik vandaag een uitlees apparaat lenen (een Autodia S101), maar ik zie buiten een N18 klep fout ( die van de egr dacht ik, die bij bij afgedopt is) geen fout melding. Rara politiepet. Ik zou zeggen dat een defecte lmm wel zo'n fout zou geven dat deze zelf op dit relatieve eenvoudige apparaat te zien zou zijn. Ik heb de fout verwijderd, weer een stukje rijden met wat hoog toerental maar de N18 klep fout is de enige die terug komt.
Vermeldenswaardig is dat mijn bus ge remapped is (getuned)
Zie ik wat over het hoofd?
slang.jpg
Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies. (Opgelost)
Snautzer schreef:Zoals al eerder beschreven kampt mijn T4 nu met behoorlijk vermogen verlies. Op het board gezocht naar de most likely failure en dat is m.i. een defecte luchtmassa meter.
Hierop dan ook de stekker losgehaald en gereden, rijd dan wat beter. Contact met Multivan Generation die me aanbood de bus uit te lezen. Na wat heen en weer ge-pb tot de conclusie gekomen dat het inderdaad de LMM zou moeten zijn, hoewel de slangen naar de intercooler en zo ook aan bod zijn gekomen. Deze heb ik met mijn leken oog nagelopen en lijken er goed uit te zien, Een slang ziet er matig uit zie foto
Toevallig kon ik vandaag een uitlees apparaat lenen (een Autodia S101), maar ik zie buiten een N18 klep fout ( die van de egr dacht ik, die bij bij afgedopt is) geen fout melding. Rara politiepet. Ik zou zeggen dat een defecte lmm wel zo'n fout zou geven dat deze zelf op dit relatieve eenvoudige apparaat te zien zou zijn. Ik heb de fout verwijderd, weer een stukje rijden met wat hoog toerental maar de N18 klep fout is de enige die terug komt.
Vermeldenswaardig is dat mijn bus ge remapped is (getuned)
Zie ik wat over het hoofd?
slang.jpg
Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies. (Opgelost)
Snautzer schreef:Zoals al eerder beschreven kampt mijn T4 nu met behoorlijk vermogen verlies. Op het board gezocht naar de most likely failure en dat is m.i. een defecte luchtmassa meter.
Hierop dan ook de stekker losgehaald en gereden, rijd dan wat beter. Contact met Multivan Generation die me aanbood de bus uit te lezen. Na wat heen en weer ge-pb tot de conclusie gekomen dat het inderdaad de LMM zou moeten zijn, hoewel de slangen naar de intercooler en zo ook aan bod zijn gekomen. Deze heb ik met mijn leken oog nagelopen en lijken er goed uit te zien, Een slang ziet er matig uit zie foto
Toevallig kon ik vandaag een uitlees apparaat lenen (een Autodia S101), maar ik zie buiten een N18 klep fout ( die van de egr dacht ik, die bij bij afgedopt is) geen fout melding. Rara politiepet. Ik zou zeggen dat een defecte lmm wel zo'n fout zou geven dat deze zelf op dit relatieve eenvoudige apparaat te zien zou zijn. Ik heb de fout verwijderd, weer een stukje rijden met wat hoog toerental maar de N18 klep fout is de enige die terug komt.
Vermeldenswaardig is dat mijn bus ge remapped is (getuned)
Zie ik wat over het hoofd?
slang.jpg
Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.

Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.
Briljant plan ! Zouden meer mensen moeten doen 

Re: Vw t4 2.5 TDI vermogen verlies.
Hallo mede T4 eigenaren. 4 weken geleden is de krukas polie van mij 2,5 acv TDI met een kilometerstand van 224.000 losgelopen.
De schade is gelukkig meegevallen maar voor de zekerheid is er een nieuwe nokkenas gemonteerd. Nadat alles opnieuw is afgesteld en gecontroleerd trekt de bus voor geen meter meer. De brandstof pomp is gecontroleerd evenals alle slangen. De computer geeft een foutmelding mbt het vacuüm van de turbo.
De monteur weet het nu even niet meer en ik wil hem graag helpen met suggesties. Wie heeft er iets waar we naar kunnen kijken en hoe we het kunnen controleren?
Alvast bedankt.
De schade is gelukkig meegevallen maar voor de zekerheid is er een nieuwe nokkenas gemonteerd. Nadat alles opnieuw is afgesteld en gecontroleerd trekt de bus voor geen meter meer. De brandstof pomp is gecontroleerd evenals alle slangen. De computer geeft een foutmelding mbt het vacuüm van de turbo.
De monteur weet het nu even niet meer en ik wil hem graag helpen met suggesties. Wie heeft er iets waar we naar kunnen kijken en hoe we het kunnen controleren?
Alvast bedankt.
<<< Amigo >>>