Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Elektrische problemen T4

vragen over de T4
Plaats reactie
RMdeBoer
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2016, 19:13

Elektrische problemen T4

Bericht door RMdeBoer »

Hey! Ik zal me even kort voorstellen, ik ben Remco, kom uit Drachten en ik rijd nu 2 weken in een Transporter. Ben een half jaar geleden voor me zelf begonnen. Heb even een Caddy TDI gehad, maar die was toch te klein, dus het werd tijd voor een T4.

Dit is m geworden:

Afbeelding
Afbeelding

Nou zijn er een aantal elektrische probleempjes waarbij jullie me misschien zouden kunnen helpen. Meeste kom ik wel uit maar ik zit even met de centrale vergrendeling/alarm.

Ik kreeg 2 van deze klapsleutels bij, maar de bus zou geen centrale vergrendeling hebben. Beetje raar, maar goed, voor de rest zag ie er prima uit.
Afbeelding

Toch ff op onderzoek uit natuurlijk, zie ik zekering 10 er niet in zit.
Afbeelding

Nou, snel zekering er in, begint t te spoken in de bus. Deed ie bij passagierszijden en schuifdeur, achter en bestuurderskant doen niks
https://goo.gl/photos/nnBQ43mnCDHuCm7K8

Zekering er weer uit, vind ik een alarm, aftermarket waarschijnlijk, had de sensor al zien hangen achterin.
Afbeelding
Afbeelding

Alarm maar afgekoppeld en weer een zekering erin. Toen was t spoken afgelopen. CV reageert netjes als ik m slot doe, maar gaat direct weer open. Bestuurderskant en achter doen nog steeds niet mee.

Wat is hier aan de hand? Iemand een idee? En is die klapsleutel origineel, want die reageert dus ook niet.

En dan is er nog de binnenverlichting, het werkt wel maar reageert niet op deur open/dicht. Zoemer voor het laten branden van de lampen dan weer wel. Iemand een idee?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Elektrische problemen T4

Bericht door Snautzer »

Hoi Remco, denk dat die klapsleutels niet orgineel zijn ombouwen gebeurt wel regelmatig, binnen verlichting zal wel een draadbreukje zijn . Komt vaak voor bij de t4, kabelboom tussen bestuurdersportier en carosserie controleren op draadbreuk
Gebruikersavatar
DennisJ
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 sep 2016, 09:48
Locatie: Paasloo

Re: Elektrische problemen T4

Bericht door DennisJ »

Mooie bus remco!

Heb jij met je binnenverlichting ook dat je het met schakelaar op het licht in de cockpit alleen uit of aan kan zetten?
Ik heb dat namelijk wel, gaat niet aan bij deuren openen maar brand continu als de schakelaar op de deuren open stand staat.
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 629
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Elektrische problemen T4

Bericht door Lutra »

Je kunt ook nog even proberen om de sleutels opnieuw " in te leren" . Als de afstandsbediening vaak wordt ingedrukt zonder dat de auto reageert of buiten bereik is werken ze ook niet meer. Even zoeken hier op het forum hoe dat moet.
Succes
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Plaats reactie