Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Klapperen links voor bij verkeerstempers ed.

vragen over de T5
Plaats reactie
InfoMuis
Berichten: 668
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Klapperen links voor bij verkeerstempers ed.

Bericht door InfoMuis »

Gewaardeerde Dames en Heren,

2004 T5 130 pk 5 cilinder.
De fuse kogels is vervangen, de rubbers in de draagarm zijn vernieuwd.
Maar het klapperen bij verkeersdrempels is er nog. (bovenstaande niet gedaan voor dit klapperen, maar omdat de boel toch los was)

Zelf het sterke idee dat dit het remblok is. Moet morgen nog even een test doen op een verkeersdrempel met de rem ingedrukt.
Heb hier an enige tijd (jaar of 2) 'last' van.

Heeft iemand nog een idee om te testen of een suggestie om het tegen te gaan ?

Groet
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Klapperen links voor bij verkeerstempers ed.

Bericht door Henk250 »

Ik denk je veerschotels.
Heb het met mijn 2007 T5 ook gehad,in Oirschot op
laten lossen,was niet zo duur meen ik.

:toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
InfoMuis
Berichten: 668
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Klapperen links voor bij verkeerstempers ed.

Bericht door InfoMuis »

Het is het remblok links. Bij rijden met de rem een beetje aan hoor je niets. Hij zelfde snelheid zonder remmen is het duidelijk waarneembaar.

Heb iets gevonden over dat het zelfstellende remmen dan niet meer goed zelf stellen. Kan iemand me dat uitleggen ?

Kan het zijn dat de de onderstaande veer niet goed veert ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jefta
Berichten: 361
Lid geworden op: 17 feb 2009, 21:16
Locatie: hellevoetsluis

Re: Klapperen links voor bij verkeerstempers ed.

Bericht door Jefta »

Je remmen lijken me zeer onwaarschijnlijk, als dat zo hoorbaar zou klapperen zou ik me toch echt zorgen gaan maken. Dat 'veertje' zit er om te remblokken op de plaats te houden,maar een remblok kan je echt niet zo hard horen klapperen (ruimte tussen remschijf en blok is 1mm<

Dat het met remmen weg is heeft veel meer te maken met de druk die op een andere manier wordt uitgeoefend op de veerpoot ( door het remmen komt de massa van de auto geheel op de poot te drukken)

Vermoed dat het de ' doggie bone' is, het stangetjes tussen je stabilisatorstang en de veerpoot.
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
jovdt
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:01

Re: Klapperen links voor bij verkeerstempers ed.

Bericht door jovdt »

Heb hetzelfde gehad... veertje op het remblok stuk vandaar klapperen .heb er ook lang naar gezocht.
Grt . JO
InfoMuis
Berichten: 668
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Klapperen links voor bij verkeerstempers ed.

Bericht door InfoMuis »

jovdt schreef:Heb hetzelfde gehad... veertje op het remblok stuk vandaar klapperen .heb er ook lang naar gezocht.
Grt . JO
Ben bij de garage geweest en zei kenden het probleem wel. Was niet gevaarlijk alleen onhandig. Oplossen en nieuwe veer en remblokken.


Joydt was het dit veertje dat stuk was ?

Afbeelding
InfoMuis
Berichten: 668
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Klapperen links voor bij verkeerstempers ed.

Bericht door InfoMuis »

ipdate: Remblokken en veertjes zijn vervangen en het geluid is weg.
Wel blijkt dat ik een waarschuwing had gehad. 1 van mijn windebranden liep een heel klein beetje aan op de remklauw een paar jaar geleden. Slijptol er over en het was weg. Toe had ik al we een beetje last van dit geluid.
InfoMuis
Berichten: 668
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Klapperen links voor bij verkeerstempers ed.

Bericht door InfoMuis »

Van het scheef gaan van de remklauw, waardoor de remblokken gaan klapperen omdat ze scheef afslijten, komt niet door de slappe veren.
Heb daar nog even over gedacht en die veren trekken juist de remklauw in de verkeerde richting. Je zuo dus eigenlijk slapperen veren willen, maar dat is natuurlijk geen goed idee.
De oorzaak ligt in een knutstofcilinder in de remblokken die over de gelijde pennen gaat.
Kunststof heeft toch wel een vervelende eigenschap om slapper te worden in de loop der tijd.
Dus vandaag deze vervangen, en nu all vertrouwen er in dat de komende jaren ik geen klapperen remblokken meer heb.

Ik heb het over onderstaande dingen:
Afbeelding
Plaats reactie