Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

vragen over de T4
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door odorf »

Noem misschien niet bedrijfsauto en personenauto.
Maar noem het Kampeerwagen op N1 en kampeerwagen M1

Of je gaat langs bij een keuringsstation voor advies. Kost even tijd maar face-to-face praat soms zo veel makkelijker.
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Ik ben net bij de rdw in amsterdam geweest en daar konden ze er niets over zeggen,wisten het gewoon niet,morgen en donderdag zit er een mijnheer van de douane en volgens de rdw weet die er alles van.
Ik ben benieuwd!!morgen weer terug
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4825
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door Hanz »

Volgens mij is het ook niet de RDW die bepaalt of je kwarttarief betaalt maar de belastingdienst. Misschien daar eens navragen.
Zie ook http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... to_camper/
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door Hanssyncro »

Een online keurings afspraak maken en dan kiezen voor grijs kenteken voertuig want dat is je bus officieel nu ook nog. Als je dan op de afspraak komt vertellen dat je 'm omgekeurd wilt hebben M1/SA, zoals jan2009 ook al aangaf. Dan moet het goed komen.

In ons geval hoefde de motor en de 4WD niet op kenteken. Dat zou betekenen dat we de afspraak voor niks hadden gemaakt en we konden ook zo zonder iets te betalen weer gaan. Omdat wij het zelf ook op kenteken veranderd wilde hebben heeft de keurmeester uiteindelijk ook gekeurd. Heeft ons € 86,00 euro gekost. (online kregen we een andere prijs en ondanks dat de werkelijke prijs anders was waren we blij dat hij gekeurd was en op de weg mocht blijven zonder extra nare dingen).


Succes Fredje en laat je niet uit het veld slaan door mensen die niet weten waar ze over praten (zoals die mevrouw).

Groet, Hans
Groetjes, Petra
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Hierbij nog even het verloop van het omkeuren van mijn vwbus van n1 naar m1.ik heb vrijdag 28 sept. 8 uur s.morgens de rdw gebeld om een afspraak voor de keuring te maken,je kan 2 dagen vooraf bellen voor een afspraak voor 2 banen die ze hiervoor vrij houden vol is vol en je moet vroeg bellen een afspraak plannen zou januari worden.maandagochtend om 9.10 was ik aan de beurt,heel vriendelijke mensen,na een kwartier klaar,keken alleen naar de remmen,chassisnummer en verlichting en opnieuw gewogen.een formulier voor het opnieuw aanvragen van de wegenbelasting meegekregen en vandaag mijn nieuwe kentekenkaart gekregen.aanvraag kwarttarief met nieuwe nummer op de bus gedaan,verzekering nieuw nummer doorgegeven en morgen nieuwe platen laten maken en ophangen en klaar.l een hele diepe zucht van opluchting maar het viel allemaal erg mee en is de moeite waard al kom ik niet vaak in de stad met de bus.

Groeten,
Fred
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door Hanssyncro »

Gefeliciteerd Fred en top dat je dit hier ook schriift :sjaal
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door Multivan Generation »

Gefeliciteerd.
Was hij veel zwaarder geworden tijdens de weging?
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Hij was 40 kilo zwaarder,ik had per ongeluk getankt maar dat maakte niet uit want hij was nu 1820 dus ik blijf in dezelfde gewichtsklasse.
andor
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2016, 22:35

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door andor »

Waaaaaat gaan ze wegen? Ik sta voor 1950 op kenteken maar op de weegbrug doetie 2350. Wat wordt ik niet goed van die onzin regelingen.

Maar dank voor de info!
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Wat voor bus heb jij dan?ik heb een T4 5cyl.2.5 tdi.Heb je er zoveel ingebouwd?op mijn kenteken staat 1780.als je moet laten keuren moet je echht zoveel mogelijk eruit halen en niet zoals ik met een volle tank gaan,had ik geen erg in.
Gebruikersavatar
DennisJ
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 sep 2016, 09:48
Locatie: Paasloo

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door DennisJ »

Die volle tank zou niet uit moeten maken.
ik ben vorige maand bij rdw geweest voor zitplaatsen omkeuring.
Heb de beste man van het rdw verteld dat ik de tank vol had en hij liet er vervolgens een rekensom op los om gewicht van tankinhoud te berekenen en trok dit af van het gewogen gewicht.
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door Hanssyncro »

andor schreef:Waaaaaat gaan ze wegen? Ik sta voor 1950 op kenteken maar op de weegbrug doetie 2350. Wat wordt ik niet goed van die onzin regelingen.

Maar dank voor de info!
Als je op de weegbrug gaat staan met 2 volwassene personen in je auto ben je al zo 150 kilo kwijt. Dan is het verschil nog maar 150 kilo wat je zo hebt als je wat zwaar spul in je auto hebt liggen (en op de keuring niet in je auto lag)
Groetjes, Petra
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

De mijnheer van de keuring zei tegen mij toen ik de weegbrug opreed,het is wel handig als je eruit gaat .scheelt alweer.
andor
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2016, 22:35

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door andor »

T4 1.9td lange versie met zelfinbouw nogal zwaar uitgevallen. Die 2350 was zonder iemand erin. Dat van die tank is goed om te horen. Ik kan accu en alle spullen eruit trekken maar ben bang dat ik ruim boven de huidge 1950 uitkom. Ik vermoed dat vorig eigenaar hem op een goochem moment heeft laten omkeuren tijdens de ombouw.

Wat een gezeur allemaal dat 'eenduidige beleid' van Amsterdam. En dat terwijl ik Amstedam helmaal niet in wil. Maar soms is het handig cq nodig. Wat zou een boete kosten? Mogelijk is dat goedkoper voor die paar x. Calculerende milieuververvuilende burger dat ik ben. Omkeuren kost me nu 150 p/j extra wb afgezien van de andere fun.

En als je nou een electrisch gebakje zou kunnen kopen maar die tesla's/leafs zijn toch een beetje aan de prijs. En je mag aan die flauwgevallen merwedebrugmedewerkers (3x woordwaarde) vragen hoe schoon de huidge verbrandingsmotoren zijn. VW zelf schijnt er een beetje over te liegen. Maar de grootse giller vond ik nog wel dat ik niet met de bus naar Pernis mocht via het centrum! Wat daar de lucht in gaat...

En nu hou ik op mijn mijn gezeur. Als er iets te melden valt laat ik het horen. Verdere haken en ogen aan het nieuwe schone rijden in Adam verneem ik graag.
andor
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2016, 22:35

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door andor »

Nou ja, nog 1 ding. Ik woon nu buiten de 'milieuzone' (lekker frisse lucht afgezien van de boeings die over ons heen denderen). Het gaat om de betrouwbare overheid. Ik weet zeker als ik de euro's ingeleverd heb (omgekeurd) dat er weer zo'n geinponem is die de milieuzone uitbereid of iets anders verzint waardoor ik mijn trots alsnog de Gaasp in moet rijden. En daar is het nogal druk sinds ik mijn 240 uit 78 na een gevalletje weekers heb moeten inruilen voor een 140. Kon hem moeilijk voor 4 jaar in de tuin begraven tot datie 40 werd. En de volle wb voor het affakkelen van lpg in zo'n ding wil je echt niet betalen.
Plaats reactie