Binnenkort wil ik mijn gloeipluggen vervangen, van onze bus (2.0 common-rail bj 2011, 250dkm)
nu heb ik al 4 bosch gloeipluggen gekocht.
![Afbeelding](http://www.arabamaboschservisi.com/upload/0250403009.jpg)
eerder heb ik dit gedaan bij mijn golf4 tdi welke ik jaren geleden reed, alleen ging het hier fout.
na het losdraaien draaide ik mijn tapdraad dol.. en daar was ik toen goed ziek van
![verdriet :huilen](./images/smilies/huilen.gif)
nu ik voor hetzelfde sta met onze bus, maar even op het internet gedoken naar een instructiefilm:
kom ik een instructiefilm tegen van NGK met stappenplan.
1. een slag losdraaien met momentsleutel
2. olie bij tapdraad/ gloeiplug
3. week lang rijden
4. losdraaien
5. nieuwe erin en op moment vastzetten
link van het youtube filmpje:
https://youtu.be/W9lzWWGj8LM
ook zie ik dat er een soort van reinigingsset (glow-plug-reamers) verkrijgbaar is o.a. van ks-tools om eventueel residu te verwijderen
link van film youtube film:
https://youtu.be/hgjAutTXnxg
wat is jullie oordeel hierover?
-otzie-