Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Airbag controle lampje brandt

vragen over de T4
Gebruikersavatar
tjeerd w
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jan 2011, 08:58
Locatie: Haarlem

Re: Airbag controle lampje brandt

Bericht door tjeerd w »

Zitten er gordelspanners in die bedrading wordt wel door unit gecontroleerd en kan fout opleveren.....volgens mij
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T4 2.5l benzine syncro 1993
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Airbag controle lampje brandt

Bericht door Multivan Generation »

tjeerd w schreef:Zitten er gordelspanners in die bedrading wordt wel door unit gecontroleerd en kan fout opleveren.....volgens mij
De laatste keer dat ik mijn gordels in mijn handen had, zaten daar geen draden aan :zwaai

Er zijn wel tellerunits van hele luxe versies, die een verklikkerlampje hebben, voor als je de gordel niet vastgeklikt hebt,
dat werkt op het inklik mechanisme. De mensen die deze mogelijkheid hebben, laten dat meestal uit programmeren.
Maar ook dat is niet op fouten uitleesbaar bij de T4.

Groeten Peter
ps ik kan wel even foto's maken van de laatste versie van gordelspanners hoor.. heb ik hier zo liggen :knipoog
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Airbag controle lampje brandt

Bericht door slopelrijder »

mmhh da's jammer peter....bus hoeft pas eind juni voor de apk...dus nog effe tijd, en ik weet hij wordt er NIET op afgekeurd, maar wel een vermelding op het keuringsrapport....
maar.... rond rijden met "nuttig bruikbare" airbags die er wel zijn maar door een storing uitgeschakeld zijn, is OOK weer zo jammer....

rené, had jij tijd en zin voor uitlezen en sleutelklusje? ( tussen kerst en nieuw oid?)
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Airbag controle lampje brandt

Bericht door René »

Geen probleem
Je hebt me nr toch nog?

Grtzzz René
Gebruikersavatar
tjeerd w
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jan 2011, 08:58
Locatie: Haarlem

Re: Airbag controle lampje brandt

Bericht door tjeerd w »

Multivan Generation schreef:
tjeerd w schreef:Zitten er gordelspanners in die bedrading wordt wel door unit gecontroleerd en kan fout opleveren.....volgens mij
De laatste keer dat ik mijn gordels in mijn handen had, zaten daar geen draden aan :zwaai

Er zijn wel tellerunits van hele luxe versies, die een verklikkerlampje hebben, voor als je de gordel niet vastgeklikt hebt,
dat werkt op het inklik mechanisme. De mensen die deze mogelijkheid hebben, laten dat meestal uit programmeren.
Maar ook dat is niet op fouten uitleesbaar bij de T4.

Groeten Peter
ps ik kan wel even foto's maken van de laatste versie van gordelspanners hoor.. heb ik hier zo liggen :knipoog
Met gordelspanners bedoel ik dus de plofdingen die de gordel aanspannen bij aanrijding voordeel is dat bestuurder goed in zijn stoel getrokken word en dat de plofzak uit het stuur beter werkt op de plaats waar het hoofd zich dan bevind.
Het kan natuurlijk zijn dat deze VW niet van deze optie voorzien is, maar dan lezen we de uitkomst later wel :toppie het heeft ook niet te maken met het gordel controlelampje dat is alleen bedoeld om inzittende te attenderen dat ie de gordel niet om heeft mocht ie dat vergeten zijn :lach
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T4 2.5l benzine syncro 1993
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Airbag controle lampje brandt

Bericht door René »

Heeft T4 niet, controle op gordel dragen.
Gordels hebben ok geen controle op de spanners of het blokkeersysteem.

Grtzzz René
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Airbag controle lampje brandt

Bericht door slopelrijder »

goed, ook opgelost; bij rené geweest om een betere diagnose te verkrijgen over de storing...
de laptop gaf aan; storing op bestuurders airbag....
testen met een reserve airbag die rené had liggen loste het probleem op.....

de reserve airbag overgenomen van rené.... en we rijden weer vrolijk en veiliger de km's onder de bandjes door!

Dankje rené ! :proost
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Airbag controle lampje brandt

Bericht door René »

youre welcome!!

Grtzzzz Rene
Plaats reactie