Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 California spuiten of T5 kopen?
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Wel eerlijk vergelijken, Pascal.
De T4's hebben maar tussen 54.000 en 167.000 gelopen en
de T5's tussen 199.000 en 269.000 !!
De T4's hebben maar tussen 54.000 en 167.000 gelopen en
de T5's tussen 199.000 en 269.000 !!
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Op km standen heb ik nu niet gelet bij de advertenties .Scandibus schreef:Wel eerlijk vergelijken, Pascal.
De T4's hebben maar tussen 54.000 en 167.000 gelopen en
de T5's tussen 199.000 en 269.000 !!
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Ik zal nog even terug melden: de kogel is door de kerk, onze T4 wordt gespoten. Lang getwijfeld en gekeken naar T5's en overwogen om deels te spuiten en de rest te laten poetsen, maar hij wordt gewoon helemaal rondom ontroest en gespoten.
Voor een knappe T5 moet er toch al gauw €10.000,- bij, dat hebben we er niet voor over. Wat mij daarnaast opvalt aan de T5 Cali is dat het meubilair veel lichter is uitgevoerd; het doet minder degelijk aan. Het ziet er wel prachtig uit en veel dingen zijn weer handiger geworden.
Ik zal we een plaatje posten als het klaar is, half februari gaat het gebeuren en ben ik hem 2 weken kwijt.
Voor een knappe T5 moet er toch al gauw €10.000,- bij, dat hebben we er niet voor over. Wat mij daarnaast opvalt aan de T5 Cali is dat het meubilair veel lichter is uitgevoerd; het doet minder degelijk aan. Het ziet er wel prachtig uit en veel dingen zijn weer handiger geworden.
Ik zal we een plaatje posten als het klaar is, half februari gaat het gebeuren en ben ik hem 2 weken kwijt.
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Joris
blijft altijd voor een stukje ook een emo-beslissing, denk dat er velen op dit forum met oudere T4's regelmatig geconfronteerd worden met de vraag of je nu moet doorgaan met het "ouwe" spul dan wel moet uitkijken voor iets nieuwers.
Alleen, van dat ouwe spul ken je intussen wel alle grillen en kleine of grote mankementen, en als je iets anders koopt is het wat dat betreft toch ook weer gewoon herbeginnen denk ik.
Dus: leuk om te horen dat er nog een oudje een stuk "nieuw leven" krijgt - keep on
groeten
Bart
blijft altijd voor een stukje ook een emo-beslissing, denk dat er velen op dit forum met oudere T4's regelmatig geconfronteerd worden met de vraag of je nu moet doorgaan met het "ouwe" spul dan wel moet uitkijken voor iets nieuwers.
Alleen, van dat ouwe spul ken je intussen wel alle grillen en kleine of grote mankementen, en als je iets anders koopt is het wat dat betreft toch ook weer gewoon herbeginnen denk ik.
Dus: leuk om te horen dat er nog een oudje een stuk "nieuw leven" krijgt - keep on
groeten
Bart
- Globetrotter
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 21 mar 2016, 18:33
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Hallo Joris,
Begrijpelijke keuze. Onze T4 uit 92 is enkele jaren geleden ook gespoten en ziet er nog steeds goed uit. Een kwestie van weer goed bijhouden en je heb nog lang plezier van je huidige bus. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor het eerste model T4 , zeker nu deze top in de lak zit. Tip; Ga als het kan eens langs de spuiter zodra ze beginnen dan krijg je een beeld van de staat en hoe grondig het aangepakt wordt. Proberen kan altijd.
Deel ons tzt de foto's van het resultaat. Succes!
Begrijpelijke keuze. Onze T4 uit 92 is enkele jaren geleden ook gespoten en ziet er nog steeds goed uit. Een kwestie van weer goed bijhouden en je heb nog lang plezier van je huidige bus. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor het eerste model T4 , zeker nu deze top in de lak zit. Tip; Ga als het kan eens langs de spuiter zodra ze beginnen dan krijg je een beeld van de staat en hoe grondig het aangepakt wordt. Proberen kan altijd.
Deel ons tzt de foto's van het resultaat. Succes!
Elke daag een bitje vieren
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Ik ben inderdaad van plan af en toe langs te gaan, gewoon uit interesse, maar ook om te zien hoe grondig het wordt gedaan. Ik heb bij deze spuiter wel het gevoel dat hij doet wat hij zegt. Hij zit in het dorp waar ik woon en wil natuurlijk de reputatie hoog houden.
Hij gaf ook aan dat het nadien verstandig is 2 maal per jaar goed in de wax te zetten. Dat beschermd de lak tegen UV straling.
Hij gaf ook aan dat het nadien verstandig is 2 maal per jaar goed in de wax te zetten. Dat beschermd de lak tegen UV straling.
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Dat doe ik ook, minimaal, en vaak het dak een keer extra per jaar, want dat heeft het meeste te lijden.Joris 407 schreef:Hij gaf ook aan dat het nadien verstandig is 2 maal per jaar goed in de wax te zetten. Dat beschermd de lak tegen UV straling.
Laat je hem ook meteen in de blanke lak spuiten?
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Wij hebben de knoop doorgehakt en de bus vorige maand laten overspuiten (alles behalve het dak). Gelijk alle roest en deukjes weg laten werken.
Ondanks zorgvuldige voorbespreking met de spuiter om uit te leggen wat ik gedaan wilde hebben is het toch niet in één keer goed gegaan helaas. Uiteindelijk heeft hij alles netjes opgelost en ziet het er weer superstrak uit maar heeft wel een paar extra dagen gekost.
Ik heb zelf wel veel voorwerk gedaan om de kosten wat te drukken maar desondanks was het toch nog een aardig bedrag.
Had het goedkoper gekund? vast wel maar ik ben ervan overtuigd dat wat hij gedaan heeft grondig en netjes is gedaan en dat is me ook wat waard want ik ben niet van plan om het nog een keer te doen.
Ik zal binnenkort nog wel een topic aanmaken in projecten met wat foto's.
Ondanks zorgvuldige voorbespreking met de spuiter om uit te leggen wat ik gedaan wilde hebben is het toch niet in één keer goed gegaan helaas. Uiteindelijk heeft hij alles netjes opgelost en ziet het er weer superstrak uit maar heeft wel een paar extra dagen gekost.
Ik heb zelf wel veel voorwerk gedaan om de kosten wat te drukken maar desondanks was het toch nog een aardig bedrag.
Had het goedkoper gekund? vast wel maar ik ben ervan overtuigd dat wat hij gedaan heeft grondig en netjes is gedaan en dat is me ook wat waard want ik ben niet van plan om het nog een keer te doen.
Ik zal binnenkort nog wel een topic aanmaken in projecten met wat foto's.
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Niet over gehad. Doe je dat over de gekleurde lak heen als extra bescherming?Multivan Generation schreef:Dat doe ik ook, minimaal, en vaak het dak een keer extra per jaar, want dat heeft het meeste te lijden.Joris 407 schreef:Hij gaf ook aan dat het nadien verstandig is 2 maal per jaar goed in de wax te zetten. Dat beschermd de lak tegen UV straling.
Laat je hem ook meteen in de blanke lak spuiten?
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
ja inderdaad,
geeft extra diepe glans en je hebt een sterkere en dikkere laag.
Ook als je ooit eens krasjes mocht hebben,
dan polijst je niet meteen op je kleurlaklaag maar eerst in je blanke lak.
Als er dan toch gespoten wordt, dan kan het misschien wel nat in nat gespoten worden.
Alles is dan toch al afgeplakt etc..
Kost wel meer, maar op de lange duur, zul je er meer van kunnen genieten.
Ook vogelpoep bijvoorbeeld zit dan niet meteen op je kleurlaag, maar dan eerst op je blanke lak.
geeft extra diepe glans en je hebt een sterkere en dikkere laag.
Ook als je ooit eens krasjes mocht hebben,
dan polijst je niet meteen op je kleurlaklaag maar eerst in je blanke lak.
Als er dan toch gespoten wordt, dan kan het misschien wel nat in nat gespoten worden.
Alles is dan toch al afgeplakt etc..
Kost wel meer, maar op de lange duur, zul je er meer van kunnen genieten.
Ook vogelpoep bijvoorbeeld zit dan niet meteen op je kleurlaag, maar dan eerst op je blanke lak.
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Even een update: de camper is de afgelopen anderhalve week bij de spuiter geweest en ik kan wat fotootjes posten, situatie voor, tijdens en na alvast een sneak-preview. Het gaat te ver om alle probleemgebieden te belichten, maar in het algemeen begon de bus op veel plaatsen te roesten op de bekende plekken, rond het raam, wielkastranden, dorpel, tankdopklepje. Daarnaast vele kleine krasjes en deukjes. Tijdens het werk bleken er al een aantal gaten in de wielkastranden te zitten, die vooraf niet te zien waren geweest. Laat dat een waarschuwing zijn voor anderen hier.
De bus is volledig onderhanden genomen, waar nodig kaal geschuurd, in de brunox gezet, uitgedeukt, geplamuurd, in de primer gezet en hij heeft 3 lagen lak gekregen. Niet gekozen voor blanke lak. De voorbewerker en spuiter gaven me vooraf en tijdens het proces veel vertrouwen over de grondigheid van de aanpak en voor zover ik het kan beoordelen (regelmatig langs geweest en gesproken) is het wel goed gekomen :)
De bus is volledig onderhanden genomen, waar nodig kaal geschuurd, in de brunox gezet, uitgedeukt, geplamuurd, in de primer gezet en hij heeft 3 lagen lak gekregen. Niet gekozen voor blanke lak. De voorbewerker en spuiter gaven me vooraf en tijdens het proces veel vertrouwen over de grondigheid van de aanpak en voor zover ik het kan beoordelen (regelmatig langs geweest en gesproken) is het wel goed gekomen :)
Laatst gewijzigd door Joris 407 op 22 feb 2017, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
die kan er weer effe tegen
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Ik denk nog na over een dinitrolbehandeling.. Geen idee wat zoiets kost. Als we dat ook nog doen dan kan hij er zeker weer even tegen.
Waarmee zetten jullie je bus in de was?
Waarmee zetten jullie je bus in de was?
- Zwartbusje
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
- Locatie: Oudewater
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Super netjes geworden, gefeliciteerd! Ik sta hier helemaal achter
Marco
Marco
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Re: T4 California spuiten of T5 kopen?
Een paar plaatjes van het eindresultaat in daglicht, ik ben er blij mee!
De bus moet alleen nog even terug, omdat het chassisnummer niet meer voldoende leesbaar is..
Daarnaast heb ik gisteren een afspraak gemaakt voor een complete Dinitrol behandeling, dus zowel de onderkant maar ook de binnenzijde van alle holle delen. Er zit nu al zoveel geld in, laten we het dan maar afmaken..
De bus moet alleen nog even terug, omdat het chassisnummer niet meer voldoende leesbaar is..
Daarnaast heb ik gisteren een afspraak gemaakt voor een complete Dinitrol behandeling, dus zowel de onderkant maar ook de binnenzijde van alle holle delen. Er zit nu al zoveel geld in, laten we het dan maar afmaken..