Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Tips voor las spuitwerk T4 california uit 1992
- Martin Benjamins
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08 okt 2015, 13:04
- Locatie: Åndalsnes,Noorwegen
- Contacteer:
Tips voor las spuitwerk T4 california uit 1992
We denken er over onze T4 een opknapbeurt te geven. Er is roest aan wielkasten, dorpels, bijspuiten, eventueel geheel spuiten en er is een anti roest behandeling nodig.
heeft iemand tips voor een werkplaats met een goede prijs/kwaliteit verhouding?
Zijn er goede adresjes in Nederland, of vertrekken de meeste voor een werkplaats in het buitenland?
Hier in Noorwegen komt het rond de 10000 euro, ietsje boven budget, dat was alleen onderkant bijwerken en wielkasten.
heeft iemand tips voor een werkplaats met een goede prijs/kwaliteit verhouding?
Zijn er goede adresjes in Nederland, of vertrekken de meeste voor een werkplaats in het buitenland?
Hier in Noorwegen komt het rond de 10000 euro, ietsje boven budget, dat was alleen onderkant bijwerken en wielkasten.
Re: Tips voor las spuitwerk T4 california uit 1992
Ik heb laatst wat spuitwerk laten doen in Katwijk, Zuid Holland. Was tevreden met prijs en kwaliteit. De spuiter heeft zelf ook een cali heb ik begrepen en weet dus in ieder geval zijn weg rond een bus. Als het goed is heb ik wat fotos van voor en na. (Wielkasten rond het raam en zijraam ) pm me maar als het je wat lijkt. Oh en ook belangrijk , was verre van het geld kwijt wat je in Noorwegen kwijt zou zijn.
Re: Tips voor las spuitwerk T4 california uit 1992
Arbeidsloon in Noorwegen is bizar hoog. Een adres in Nederland of ander land is daarom altijd interessant.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- Multivan Generation
- Berichten: 33871
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Tips voor las spuitwerk T4 california uit 1992
Die prijs in Noorwegen,
was dat echt in Euro's of in Noorse Kronen?
Lijkt me namelijk bizar veel
En waarop is die prijs gebaseerd en hoe is die opgebouwd?
was dat echt in Euro's of in Noorse Kronen?
Lijkt me namelijk bizar veel
En waarop is die prijs gebaseerd en hoe is die opgebouwd?
- Martin Benjamins
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08 okt 2015, 13:04
- Locatie: Åndalsnes,Noorwegen
- Contacteer:
Re: Tips voor las spuitwerk T4 california uit 1992
Multivan Generation schreef:Die prijs in Noorwegen,
was dat echt in Euro's of in Noorse Kronen?
Lijkt me namelijk bizar veel
En waarop is die prijs gebaseerd en hoe is die opgebouwd?
Het was 80000 noorse kronen, 40000 per kant van de wagen. En dat was niet de duurste zaak...
APK koste al 112 euro gisteren. (zonder dat er iets hoefde te gebeuren..)
Er is een reden dat we hier goed verdienen, maar het weegt niet altijd op tegen de kosten van dingen.
Dus duidelijk dat we een goedkoper adresje nodig hebben... Want de kwaliteit van het bovenstaande adres zijn we ook niet 100% zeker van.
Re: Tips voor las spuitwerk T4 california uit 1992
Wellicht is een trip je naar Hongarije, Roemenië een goede en goedkope optie?
Hoor en lees er regelmatig stukjes over.
Afgelopen zomer heb ik daar prefentief bij een vw dealer mijn distributie laten vervangen.
Groet Cees
Hoor en lees er regelmatig stukjes over.
Afgelopen zomer heb ik daar prefentief bij een vw dealer mijn distributie laten vervangen.
Groet Cees
Herinder je gister, droom over morgen maar leef vandaag
VW T4 2500tdi uit 2003 zelfbouw camper die steeds completer word
Groet Cees
VW T4 2500tdi uit 2003 zelfbouw camper die steeds completer word
Groet Cees
- Martin Benjamins
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08 okt 2015, 13:04
- Locatie: Åndalsnes,Noorwegen
- Contacteer:
Re: Tips voor las spuitwerk T4 california uit 1992
Ons grootste probleem is dat we totaal geen idee hebben, waar we moeten beginnen met contacten zoeken.
Re: Tips voor las spuitwerk T4 california uit 1992
misschien al dat geld uitgeven voor n wat gavere bus....
inruilen misschien n optie?
bleef met mijn bus uit 1993 ook aan het lassen,ieder jaar weer iets.
heb er nu een uit 2002 Puntgaaf!
inruilen misschien n optie?
bleef met mijn bus uit 1993 ook aan het lassen,ieder jaar weer iets.
heb er nu een uit 2002 Puntgaaf!
- Martin Benjamins
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08 okt 2015, 13:04
- Locatie: Åndalsnes,Noorwegen
- Contacteer:
Re: Tips voor las spuitwerk T4 california uit 1992
Dat is geen optie. En hoezo een gavere bus? Deze is fantastisch.motorjan schreef:misschien al dat geld uitgeven voor n wat gavere bus....
inruilen misschien n optie?
bleef met mijn bus uit 1993 ook aan het lassen,ieder jaar weer iets.
heb er nu een uit 2002 Puntgaaf!
Re: Tips voor las spuitwerk T4 california uit 1992
dat hij fantastisch is geloof ik.
maar ik bedoelde met gaver,minder laswerk,niet rot,geen flinstone bus...
het nieuwe plaatwerk is vaak niet v al te beste kwaliteit helaas.
uit Engeland komt redelijk goed plaatwerk.
maar ik bedoelde met gaver,minder laswerk,niet rot,geen flinstone bus...
het nieuwe plaatwerk is vaak niet v al te beste kwaliteit helaas.
uit Engeland komt redelijk goed plaatwerk.
Re: Tips voor las spuitwerk T4 california uit 1992
Er moet afscheid van het busje genomen worden? Nogal radikaal advies in mijn ogen.
@Martin,
Ik heb geen direkte adressen helaas, lijkt me wel dat buiten Scandinavie het alweer goedkoper kan worden. Maar zulk soort reparatieklussen is niet iets 'kant en klaar' waar de kwaliteit van vaststaat.
Ik heb zelf jaren geleden op dit vlak besloten het zelf te leren en aan te pakken. Maar dat is om diverse redenen niet voor iedereen weggelegd.
Wat ik wel als belangrijke tip mee wil geven is deze:
Probeer met dit soort reparaties vantevoren in detail door te spreken wat er allemaal gaat gebeuren. En probeer het zelf ook zoveel mogelijk te snappen/volgen en je verwachtingen ook uit te spreken.
Helaas komt het heel vaak voor dat er dit soort reparaties worden uitgevoerd waar de gebruiker uiteindelijk niet tevreden is over het geleverde en degene die het heeft uitgevoerd het idee heeft dat hij er -bij wijze van spreken- al veel teveel tijd in heeft gestoken.
Tevens krijg je in dit stadium ook -als het goed is- een beter beeld bij de gedegenheid en kundigheid van de uitvoerder.
Mocht je in Noorwegen blijven kijken, overleg ook over wat je zelf kunt doen. Wellicht is er qua uren nog wel wat 'winst' te halen als je een deel van het voorwerk zelf kunt/mag doen.
In Duitsland zou je ook nog eens bij http://www.Van360.de je licht op kunnen steken. Ze hebben onder Buschecker.de ook een uitgebreid blog. Vooral aankoopadvies, maar ook werkwijzes. Even doorklikken, ze doen niet alleen aankoopadvies maar ook reparaties/deelrestauraties etc. Ze zitten in Rostock.
(Geen binding of ervaring mee, alleen een tip)
Succes,
Odorf
@Martin,
Ik heb geen direkte adressen helaas, lijkt me wel dat buiten Scandinavie het alweer goedkoper kan worden. Maar zulk soort reparatieklussen is niet iets 'kant en klaar' waar de kwaliteit van vaststaat.
Ik heb zelf jaren geleden op dit vlak besloten het zelf te leren en aan te pakken. Maar dat is om diverse redenen niet voor iedereen weggelegd.
Wat ik wel als belangrijke tip mee wil geven is deze:
Probeer met dit soort reparaties vantevoren in detail door te spreken wat er allemaal gaat gebeuren. En probeer het zelf ook zoveel mogelijk te snappen/volgen en je verwachtingen ook uit te spreken.
Helaas komt het heel vaak voor dat er dit soort reparaties worden uitgevoerd waar de gebruiker uiteindelijk niet tevreden is over het geleverde en degene die het heeft uitgevoerd het idee heeft dat hij er -bij wijze van spreken- al veel teveel tijd in heeft gestoken.
Tevens krijg je in dit stadium ook -als het goed is- een beter beeld bij de gedegenheid en kundigheid van de uitvoerder.
Mocht je in Noorwegen blijven kijken, overleg ook over wat je zelf kunt doen. Wellicht is er qua uren nog wel wat 'winst' te halen als je een deel van het voorwerk zelf kunt/mag doen.
In Duitsland zou je ook nog eens bij http://www.Van360.de je licht op kunnen steken. Ze hebben onder Buschecker.de ook een uitgebreid blog. Vooral aankoopadvies, maar ook werkwijzes. Even doorklikken, ze doen niet alleen aankoopadvies maar ook reparaties/deelrestauraties etc. Ze zitten in Rostock.
(Geen binding of ervaring mee, alleen een tip)
Succes,
Odorf