Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koelvloeistof lekt ergens... 2010 2.0 bitdi 180 pk

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

koelvloeistof lekt ergens... 2010 2.0 bitdi 180 pk

Bericht door Jurjen »

Sinds vanmorgen staat mijn mooie bus weer bij Wittebrug, out of the blue kreeg ik bij het starten de melding dat ik koelvloeistof moest bijvullen. Tankje was leeg, toen ik het opende bruisde het naar binnen tot 'minimaal' - litertje koelvloeistof bijgevuld. Na 1500 km weer dezelfde melding - en meteen maar even afspraak gemaakt om dat te laten fixen.

Zojuist gebeld door Wittebrug - ze konden niet vinden wat t was (joh) of ik maar carte blanche wilde geven zodat ze er nog meer tijd en geld van mij aan konden versnoepen.

Wat nu?? Is dit een bekend probleem? Wat kan het zijn?
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
kars
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2007, 22:39

Re: koelvloeistof lekt ergens... 2010 2.0 bitdi 180 pk

Bericht door kars »

Zelfde probleem WATERPOMP
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: koelvloeistof lekt ergens... 2010 2.0 bitdi 180 pk

Bericht door heemskerk »

Waterpomp is met de revisie destijds vervangen? Hopelijk ben je niet de sigaar met een defecte kop. Hebben ze toen dezelfde kop gebruikt of is deze ook vernieuwd? Garantie op de reparatie nog van toepassing misschien?

De lol is er inmiddels wel af kan ik mij zo voorstellen..
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: koelvloeistof lekt ergens... 2010 2.0 bitdi 180 pk

Bericht door Jurjen »

Bij de olieverbruikcrisis heb ik een nieuw blok gekregen en ook de pomp is toen vervangen - de kop is gevlakt en hergebruikt... en och.. je kent VW toch... de 2 jaar garantie liep tot afgelopen oktober :zwaai :muur
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: koelvloeistof lekt ergens... 2010 2.0 bitdi 180 pk

Bericht door jos_br »

Wanneer er druk in het koelsysteem heerst kun je er (helaas) gevoegelijk van uitgaan dat de koppakking hemelen is........we hebben er hier weer wat gehad en modificeren nu zelfs de kopbouten.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: koelvloeistof lekt ergens... 2010 2.0 bitdi 180 pk

Bericht door Jurjen »

Dank je Jos, ik kom net terug van Wittebrug en... uiteraard hebben ze nog niks kunnen vinden :bonk

"het zit in de motor of in de cilinderkop' was het commentaar.... ze hebben nog tot en met woensdag nodig om er over na te denken :jumpklap

Maar goed... twee jaar terug en drie maanden hebben ze de motor vervangen en de kop gereviseerd... nu proberen ze hun prutwerk weer op de klant te verhalen (is heuuus niet de bedoeling hoor - werd me verzekerd)

Dus noujah - tot zover de update, misschien dat ik na woensdag een deskundige garage nodig hebt om of een second opinion te vragen of om het ding gewoon te fixen... any idea's?
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: koelvloeistof lekt ergens... 2010 2.0 bitdi 180 pk

Bericht door heemskerk »

Contact de poster boven je even: Jos Br. voor een second opinion. Hij schijnt soms te weten hoe het écht moet :knipoog :knipoog
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: koelvloeistof lekt ergens... 2010 2.0 bitdi 180 pk

Bericht door Jurjen »

Dank je Heemskerk, ga ik zeker even mee bellen. Ze gaan nu de cilinderkop trekken om te kijken wat er aan de hand is. De waterpomp leek het in ieder geval niet te zijn.
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: koelvloeistof lekt ergens... 2010 2.0 bitdi 180 pk

Bericht door Jurjen »

Vandaag heb ik mijn bus weer terug gekregen, Wittebrug heeft besloten om onder garantie de koppakking te vervangen- top! - Bij cilinder 1 lekte de koppakking - al met al een prima resultaat!

Hartelijk dank voor alle imput en adviezen, met name Jos_br waardoor ik met kennis van zake op pad kon gaan.
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Plaats reactie