Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tips voor Oostenrijk?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lexajax
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 mei 2015, 19:07

Tips voor Oostenrijk?

Bericht door Lexajax »

Beste WJW-ers,

Binnenkort staat er weer een reisje richting Oostenrijk(Tirol) voor de deur met de VW T4.
Van de zomer Oostenrijk al een beetje verkent,maar nu willen we het Oostenrijk in de winter wel eens verkennen.
Aangezien het daar op het moment s'nachts een graadje op -15 a -20 kan vriezen....
Heeft er nog iemand tips/adviezen/suggestie's voor wat we kunnen tegenkomen in deze weer-omstandigheden?
Moeten we bij deze temperaturen voorzorgings-maatregelen treffen bv. motorisch etc.
Bus heeft net grote beurt gehad,maar toch,tips zijn altijd welkom.

Grt. Lex
:T44EVER
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1165
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Tips voor Oostenrijk?

Bericht door brugseb »

Alvast alle deurrubbers flink invetten met vaseline of iets dergelijks (deze week zelf staan :gif %$?#!µ :muur toen alles vastgevroren stond).
Bij die temperaturen ook opletten voor de watertank. Motorisch lijkt me dat de bus er wel zal tegen kunnen.
Zelf bij -7°C geen problemen ondervonden. Wordt wel frisjes om te slapen :jump :jump kacheltje heeft veel gebrand!
greetz
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Lexajax
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 mei 2015, 19:07

Re: Tips voor Oostenrijk?

Bericht door Lexajax »

nou.......we camperen graag, :winter
Maar we hebben toch maar een hotelletje geboekt deze keer :winter
Wel heb ik nog een apart standkacheltje gekocht op 12v,werkt goed (altijd makkelijk)voor als we onderweg een tukkie doen.

grt Lex
:T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tips voor Oostenrijk?

Bericht door Multivan Generation »

Ruitensproeierantivries geconcentreerd kopen en zelf aanmaken.
Rekenen met een temperatuur van - 40 als je het gaat aanmaken.
Neem een extra deken mee, en een paar waxinelichtjes..
En koop vooraf een vignet..

Verder veel plezier gewenst..
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: Tips voor Oostenrijk?

Bericht door Kristienvh »

Ik ben momenteel in Oostenrijk en heb hier echt al abnormaal veel T4's gezien,deze middag nog een Westfalia. Er ligt niet zo heel veel sneeuw dus kettingen is niet echt nodig. Een vignet heb je ook enkel maar nodig als je op de autostrade gaat rijden. Wij zitten in het otztal en daar kom je zonder autostrade dus geen vignet nodig! Veel plezier!
Dick B
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jun 2011, 21:34
Locatie: Heerde

Re: Tips voor Oostenrijk?

Bericht door Dick B »

Ik ben gisteren terug gekomen uit Oostenrijk. Afgelopen week inderdaad temperaturen van -20 graden gehad.
Zorg dus in ieder geval voor een accu in topconditie. Ondanks dat mijn accu nog geen problemen gaf, had ik deze uit voorzorg toch vervangen.
Bij het appartement de auto niet afgesloten gehad. Door de vorst gaf de centrale vergrendeling wat problemen.
Om het appartement, dat in een hoger gelegen gedeelte van het dorp (Nauders) ligt, te kunnen bereiken heb ik vorige week zaterdag wel degelijk sneeuwkettingen moeten gebruiken.
Verder probleemloos gereden met mijn bijna 20 jaar oude t4, (102pk), 260.000 km.
Een goede reis gewenst.
groeten, Dick
Hapee
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 okt 2015, 20:55

Re: Tips voor Oostenrijk?

Bericht door Hapee »

Was begin januari in Oostenrijk, ook koud.

Meeste tips zijn al gegeven, maar handig is om je ruitenwissers 's nachts omhoog te zetten (of een lap op je voorruit te leggen), geldt natuurlijk voor alle auto's, maar goed. Ik had dus een paar keer keihard vastgevroren ruitenwissers. En dan gaan rijden terwijl het sneeuwt is niet handig. :bonk

Sowieso is het slim om te checken of je goede ruitenwissers hebt, die van mij waren eigenlijk al te oud en met al dat strooisel en die sneeuwzooi is het niet fijn rijden met versleten wissers. En langs de weg een setje kopen is mij niet gelukt.

Ik was ook vergeten de schoonwatertank te legen. Paar keer geprobeerd, maar toen zat de aftapkraan al vastgevroren. Op een gegeven moment een tijdje in de zon geparkeerd, en toen ging het wel. Ik hoop geen vorstschade of lekkage, maar echt zeker weet ik dat nog niet.

Ik had thuis wel alle rubbers ingespoten met siliconenspray, geen idee of het heeft geholpen, maar ik kreeg alle deuren zonder problemen open.

Verder ook zeker drie keer de kettingen nodig gehad. Veel plezier, was voor mij de eerste keer een wintervakantie met de :T44EVER en het was heerlijk. Volgende keer ook in de bus slapen. :ikrij
Gebruikersavatar
Lexajax
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 mei 2015, 19:07

Re: Tips voor Oostenrijk?

Bericht door Lexajax »

Alvast bedankt voor de diverse tips allemaal !!

Grt. Lex
:T44EVER :winter
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: Tips voor Oostenrijk?

Bericht door otzie »

weet je ook al naar welke plaats / plaatsen je gaat?

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Tips voor Oostenrijk?

Bericht door arjanzevenaar »

Om nog terug te komen op tips. Een sneeuwschep en een bezem (of stoffer) om je bus sneeuwvrij te maken. Was ik vergeten. Zie topic.

viewtopic.php?f=16&t=55411#p397612

Tevens een goeie lange ijskrabber met klein bezempje eraan vast. Liefst een langere uitvoering en 2 stuks kan je wederhelft meehelpen.

En slapen in de sneeuw met een standkachel is heel erg leuk !!!

Veel plezier !
Gebruikersavatar
Lexajax
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 mei 2015, 19:07

Re: Tips voor Oostenrijk?

Bericht door Lexajax »

Onze trip gaat richting Tirol (Stockach)

Grt. Lex :T44EVER :winter
Plaats reactie