Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Knipperen van binnenverlichting rijdens rijden

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DennisJ
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 sep 2016, 09:48
Locatie: Paasloo

Knipperen van binnenverlichting rijdens rijden

Bericht door DennisJ »

Hallo weetjewellers,

Ik heb sinds enige tijd last van knipperende binnenverlichting tijdens het rijden.
Als ik door een kuil of op een klinkerweg rijd begint mijn binnenverlichting te knipperen.
Ik heb de deurschakelaars al vervangen, en heb het idee dat het probleem bij de bestuurdersdeur zit.
Als ik die schakelaar induw gaat het licht uit, maar als ik dan doorduw gaat ie weer aan.
Weet iemand hoe dit te verhelpen is?
Zat zelf al te denken om een stukje van het pennetje van de schakelaar af te schuren, maar voordat ik dat doe wou ik eerst hier eens informeren of iemand een andere/betere oplossing heeft.

Groeten Dennis
Gebruikersavatar
de smederij
Berichten: 256
Lid geworden op: 25 dec 2011, 16:02
Locatie: lopik/drenthe

Re: Knipperen van binnenverlichting rijdens rijden

Bericht door de smederij »

heb het zelfde gehad bleek de schakelaar bij mn achterdeuren te zijn anders afgesteld toen was het over.
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: Knipperen van binnenverlichting rijdens rijden

Bericht door kikker »

Heb je een grote naad bij de schuifdeur?
Mijn schuifdeur was niet goed afgesteld eigenlijk teveel naar achter als je ervoor staat. Dus het contact je raakte niet altijd goed . Na afstellen deur en schoonmaken van de contacten was ik er vanaf.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Emissieloos
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50

Re: Knipperen van binnenverlichting rijdens rijden

Bericht door Emissieloos »

Ik heb bij mij de schakelaartjes bij de deur ff eruit gehaald en gereinigd en toen weer terug.
bij mij was het toen okay.
Gebruikersavatar
DennisJ
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 sep 2016, 09:48
Locatie: Paasloo

Re: Knipperen van binnenverlichting rijdens rijden

Bericht door DennisJ »

Ik had alle schakelaars al eens vernieuwd, dit lost het probleem niet op. Was er wel achter dat het bij de bestuurdersdeur zat. Plafondschakelaars zijn allemaal nog goed. Heb net een stukje van het pennetje van de schakelaar aan de bestuurderszijde afgeschuurd, nu afwachten of het probleem opgelost is
Gebruikersavatar
DennisJ
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 sep 2016, 09:48
Locatie: Paasloo

Re: Knipperen van binnenverlichting rijdens rijden

Bericht door DennisJ »

Ja indd, had namelijk ook als ik tijdens het rijden wanneer het licht knipperde eens geprobeerd de bestuurdersdeur te openen. Als ik hem dan een stukje open deed bleef het licht uit, verder open ging het aan en bij deur dicht knipperde het weer.
Gebruikersavatar
DennisJ
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 sep 2016, 09:48
Locatie: Paasloo

Re: Knipperen van binnenverlichting rijdens rijden

Bericht door DennisJ »

Klopt inderdaad dat hij alleen contact maakt op dat kleine puntje normaal gesproken. En bij mij zal hij heel waarschijnlijk achter in de stijl ter plaatse van de schakelaar ergens contact maken.
Buzzer ( ik neem aan dat je de lichtverklikker bedoelt) werkt wel goed. Die begint ook niet te buzzen bij rijden met lichten aan, het is puur dat de binnenverlichting knippert. Of knipperde, beter gezegd. Heb namelijk vandaag na het afschuren van het pennetje van de schakelaar geen last meer gehad van knipperen van de binnenverlichting :jumpklap
Plaats reactie