Ik zal me eerst even voorstellen, mn naam is Nico en ik kom uit het noord-oosten van Nederland. Na verschillende VW T3 camperbusjes (Westfalia 3x en Reimo 1x en Wesseling SCA 1x) te hebben opgeknapt heb ik 2 weken geleden een echte T4 gekocht

Het betreft een (originele) Westfalia uit 1992, uitgerust met een 2.4D (AAB)met 430K op de klok.
Misschien hebben sommige deze wel op MP zien staan. Het is opzich een mooie bus die goed is bijgehouden qua roest, onderhoud etc. Complete onderhoudshistorie is aanwezig, een flink boekwerk..
Echter kan deze T4 wel wat TLC gebruiken. De vorige eigenaar had een vrij goede band met zijn hond en dat is goed te zien aan het interieur..
Ook zat er wel wat onderhoud aan te komen. De koppeling zat heel diep weg en de distributieriem was ook aan vervanging toe (100K km)
Ik ben direct maar begonnen met het opfrissen van de bus.
Eerst maar eens een nieuwe distributieriem, Waterpomp, dieselpompriem en koppeling set gemonteerd Direct ook maar een beurt uitgevoerd, dus Olie+Filter, luchtfilter (kun je goed bij trouwens) brandstof filter en Remblokken vervangen.
De bus loop prima, starten en lopen, ondanks de toch wel flinke km stand.
Tevens nog wat kleine probleempjes opgelost, zo deed de brandstofmeter het af en toe wel/niet, na enig speurwerk op dit fantastische forum heb ik de spanningsregelaar in het dashboard maar eens gechecked en doorgesoldeerd. Ook was waarschijnlijk door de extreem snelle gas respons van deze 2.4D de toerenteller naald afgebroken, met een sateprikker en wat witte verf is dit weer mooi opgelost :-)