Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door Snautzer »

viewtopic.php?f=5&t=55562

De bluestar bulli staat te koop. Weliswaar boven je budget maar het is van een weetjeweller en een betere history ( zie maar eens hier op het board) zal je niet vinden. Goed uitgeruste, zeer goed onderhouden camper waar je nog jaren plezier van zult hebben. Mocht ik voor de beslissing staan zou ik deze toch bovenaan mijn lijstje zetten ipv de bussen in de handel.
Gebruikersavatar
eaglebear
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 dec 2016, 23:13
Locatie: Marknesse

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door eaglebear »

Snautzer schreef:viewtopic.php?f=5&t=55562

De bluestar bulli staat te koop. Weliswaar boven je budget maar het is van een weetjeweller en een betere history ( zie maar eens hier op het board) zal je niet vinden. Goed uitgeruste, zeer goed onderhouden camper waar je nog jaren plezier van zult hebben. Mocht ik voor de beslissing staan zou ik deze toch bovenaan mijn lijstje zetten ipv de bussen in de handel.
Heel goede optie, goed gezien van Snautzer... :knipoog

Dit is ook ook een optie, biedt 12000 en dan maar zien...

http://kamperen.tweedehands.net/campers ... klaar.html#

:toppie
:T44EVER Afbeelding :T44EVER
heelhoog

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door heelhoog »

Jullie allemaal bedankt voor het meedenken en mee zoeken. Als ik van te voren had geweten dat er zo snel reactie zou komen op mijn oproep, had ik ermee gewacht totdat ik weer terug ben uit het buitenland. Ik heb in jullie reacties 2 campers gezien die mij wel aan staan. De knal gele die Eagle bear tipt en de licht blauwe dit Hanz tipt. Bedankt daar voor....
Even voor de duidelijkheid, ik zoek niet specifiek naar bv een California. Het gaat mij om T4 2.5TDI 75KW.
Ik ben nu helaas druk met voorbereiden van mijn vertrek en zie geen mogelijkheid om naar deze campers te gaan kijken. Ik vertrouw er maar op dat er tegen de tijd dat ik terug ben (26 februari) ook weer zulke bussen te koop staan.
Wel blijf ik nu nog met wat vragen zitten. Ik ben een leek en misschien snap ik er wel helemaal niets van, maar de camper (model Dipa T4 2.5TDI 75KW, '97 ca. 300.000km) waar ik in heb gekampeerd is aangeschaft voor € 6000,00. Er was wel laswerk te doen en het tentdoek was aan vervanging toe. Ik vond het een top campertje. Als ik jullie reacties lees op mijn bestedingsbedrag van € 12.000,-, ben ik dan ook verbaasd. Daarbij zie ik regelmatig bussen te koop staan van rond de € 8.000,-. Zijn dat dan slechte bussen of zijn jullie "Freaks"(sorry, ik bedoel het niet negatief, maar vind even geen andere omschrijving) op 't gebied van T4.....?
Ik zelf stel niet van die hele hoge eisen. Boven genoemd model vond ik prima. Ik hoef geen elektrische ramen, airco, cruise controle etc..... zijn voor mij dingen die ook weer stuk kunnen gaan. Mijn portemonnee is niet zo groot......
Ik ben heel blij met jullie tips en info en hoop dat jullie mij bij terugkomst weer willen bijstaan in mijn zoektocht.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door J vd Pal »

Als alles in jouw lijstje ( 4 slaapplaatsen, 4 zitplaatsen (draaibare pilootstoelen met armleuning) met gordel, 2 pits gasstel, koelkast, standkachel, schoon en vuil watertank, zonnepaneeltje, mogelijkheid tot wildkamperen, huishoudaccu) dan kom je in Nederland snel bij een California uit. Zeker de standkachel, 4 slaapplaatsen en twee pits gasfornuis wordt door veel zelfbouwers niet gedaan.

DiPa is een duitse firma die T4 camper ombouw deed maar niet erg bekend is buiten Duitsland. Het klinkt alsof degenen van wie je de bus hebt mogen lenen erg mazzel hebben gehad. Ik houd al ca. 3 jaar Marktplaats in de gaten voor spullen voor mijn T4 en heb eigenlijk nooit een TDI camper met alles wat jij wenst voor die prijs gezien. Wellicht dat de eigenaren van de DiPa je een tip kunnen geven waar zij hem gekocht hebben?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
heelhoog

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door heelhoog »

J vd Pal schreef:Als alles in jouw lijstje ( 4 slaapplaatsen, 4 zitplaatsen (draaibare pilootstoelen met armleuning) met gordel, 2 pits gasstel, koelkast, standkachel, schoon en vuil watertank, zonnepaneeltje, mogelijkheid tot wildkamperen, huishoudaccu) dan kom je in Nederland snel bij een California uit. Zeker de standkachel, 4 slaapplaatsen en twee pits gasfornuis wordt door veel zelfbouwers niet gedaan.

DiPa is een duitse firma die T4 camper ombouw deed maar niet erg bekend is buiten Duitsland. Het klinkt alsof degenen van wie je de bus hebt mogen lenen erg mazzel hebben gehad. Ik houd al ca. 3 jaar Marktplaats in de gaten voor spullen voor mijn T4 en heb eigenlijk nooit een TDI camper met alles wat jij wenst voor die prijs gezien. Wellicht dat de eigenaren van de DiPa je een tip kunnen geven waar zij hem gekocht hebben?
Hallo Jasper,
Ik denk inderdaad dat die persoon geluk heeft gehad. Misschien omdat er las werk te doen was, welke zij door een bekende kon laten uitvoeren.
Ergens hoop ik ook op zo' n mazzeltje. Wie weet.
Jullie weten in ieder geval wat ik zo'n beetje zoek. Ik ga nu voor een poosje off line en vanaf de 26e ben ik weer bereikbaar.
Voor nu alvast hartelijk bedankt allemaal......
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door Tinus »

En deze....

>> BLUE STAR BULLI + XXL TEKOOP <<

Staat bij T4 of onderdelen te koop / gevraagd..
102 TDI
Richting jou prijs.. onderhoud er bij geschreven.. en een prachtige aanhangwagen er bij..
T4 California Event 2.5TDI 2002
heelhoog

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door heelhoog »

Hallo Allen,
Inmiddels weer terug uit het buitenland en naarstig op zoek naar "mijn" aankomend T4 campertje.
Nu zag ik onderstaande camper te koop staan.
Mijn reactie (van een leek) was:"zo, dat is veel comfort voor een lage(?) prijs.
Wat denken jullie? Is hier iets mee loos, of is het de moeite waard om op af te gaan?

VW Buscamper T4 Westfalia: vraagprijs € 16.950,-
Volkswagen T4 WESTFALIA California, met hefdak
Uitvoering: Freestyle
Motor: 2,5 TDI 103 pk, handgeschakeld
Bouwjaar: 2002
Leeggewicht: 2107 kg
Km stand: 250.000
APK: tot maart 2018
Uitvoering: achterdeuren ipv achterklep
Met Twinny-load fietsendrager.
Mooie en sterke auto, ook goed te gebruiken voor dagelijks verkeer door zijn afmetingen en goedkope wegenbelasting tarief. Dit is +/- € 50,00 per maand. De auto rijdt 1 op 14.

Uitrusting auto gedeelte:
- stuurbekrachtiging
- airbag's
- ABS
- airco
- elektrische ramen
- elektrische spiegels
- centrale vergrendeling
- cruisecontrole
- getint glas
- diesel standkachel
- radio/cd-speler (extra boxen achter)
- zitbank met 2 3-puntsgordels
- 2 draaistoelen (pilotenstoelen) met armsteunen
- extra 12V contactdoos tbv navigatie bij de spiegel
- trekhaak

Uitrusting camper gedeelte:
- Koelkast
- 2 pits kooktoestel op campinggaz, fles 907
- schoonwatertank met buitenaansluiting
- vuil water tank, met 'bijna-vol' indicatie
- wasbakje met stromend water
- standkachel, diesel, met thermostaat
- 140 Ah camperaccu
- 4 slaapplaatsen
- brandrup zijrail rechts tbv bevestiging luifel
- eventueel met Fiamma F45 cassetteluifel
- bedieningspaneel tbv:
• instellen standkachel met temperatuurregeling,
• instellen koelkast,
• aflezen binnen- en buitentemperatuur,
• aflezen conditie van de camper-accu
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door rradd »

Westfalia heeft altijd een achterklep. Als er achterdeuren zijn is het dus een verbouwde bus. Graag een linkje naar de advertentie dan kunnen we meekijken.
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Gebruikersavatar
eaglebear
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 dec 2016, 23:13
Locatie: Marknesse

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door eaglebear »

Inderdaad, voor een freestyle zou er een achterklep in moeten zitten. Het reguliere leeggewicht is standaard 2800 kg. Het is een omgebouwde, maar wel erg complete bus.
Wellicht doorvragen en wat van de prijs afsnoepen... :toppie

Edit: sorry leeggewicht moet rond 2100 zijn... :knipoog
Laatst gewijzigd door eaglebear op 01 mar 2017, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
:T44EVER Afbeelding :T44EVER
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 679
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door Olaf »

Dubbel post
Laatst gewijzigd door Olaf op 01 mar 2017, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 679
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door Olaf »

2800 kg leeggewicht ? Dat klopt volgens mij niet.
En een westfalia heeft idd altijd een achterklep.
1op14 is wel onder ideale omstandigheden.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
heelhoog

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door heelhoog »

Ik vind die achterdeuren juist wel fijn. Maar wat vinden jullie van de prijs en hetgeen er voor geboden wordt? Klopt dit wel?
Is het ernstig als het een omgebouwde bus is? Kan toch ook goed zijn?
Als jullie het niet erg vinden, houd ik de link even voor mijzelf, want misschien zijn er meer kapers op de kust. Sorry....
De foto's zien er erg goed uit.
Stel dat ik ga kijken, is een ANWB keuringsrapport dan afdoende om op af te gaan? Of is er iemand onder jullie die met mij mee zou willen gaan? Het is in Noord-Holland op zo'n 25KM vanaf Amsterdam
Gebruikersavatar
eaglebear
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 dec 2016, 23:13
Locatie: Marknesse

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door eaglebear »

heelhoog schreef:Ik vind die achterdeuren juist wel fijn. Maar wat vinden jullie van de prijs en hetgeen er voor geboden wordt? Klopt dit wel?
Is het ernstig als het een omgebouwde bus is? Kan toch ook goed zijn?
Als jullie het niet erg vinden, houd ik de link even voor mijzelf, want misschien zijn er meer kapers op de kust. Sorry....
De foto's zien er erg goed uit.
Stel dat ik ga kijken, is een ANWB keuringsrapport dan afdoende om op af te gaan? Of is er iemand onder jullie die met mij mee zou willen gaan? Het is in Noord-Holland op zo'n 25KM vanaf Amsterdam
Bij de aanschaf heb ik mijn garageman meegenomen :toppie
:T44EVER Afbeelding :T44EVER
heelhoog

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door heelhoog »

Heb ook even gekeken op de website van RDW en daar zag ik onderstaande melding bij de de kilometerstand staan.
Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat hij is geïmporteerd vanuit Duitsland? Zag op deze site ook dat de huidige eigenaar er 6 jaar in heeft gereden.

De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. De RDW mag het oordeel 'onlogisch' alleen geven bij metingen na 1 januari 2014 en geeft daarom 'geen oordeel' over de betrouwbaarheid van de gehele reeks tellerstanden van dit voertuig.
heelhoog

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door heelhoog »

eaglebear schreef:
heelhoog schreef:Ik vind die achterdeuren juist wel fijn. Maar wat vinden jullie van de prijs en hetgeen er voor geboden wordt? Klopt dit wel?
Is het ernstig als het een omgebouwde bus is? Kan toch ook goed zijn?
Als jullie het niet erg vinden, houd ik de link even voor mijzelf, want misschien zijn er meer kapers op de kust. Sorry....
De foto's zien er erg goed uit.
Stel dat ik ga kijken, is een ANWB keuringsrapport dan afdoende om op af te gaan? Of is er iemand onder jullie die met mij mee zou willen gaan? Het is in Noord-Holland op zo'n 25KM vanaf Amsterdam
Bij de aanschaf heb ik mijn garageman meegenomen :toppie

Helaas wil mijn garage man niet met me mee...... te druk.....
Plaats reactie