Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roestvorming rechterkant

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
ottomobiel
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 sep 2013, 18:51

Roestvorming rechterkant

Bericht door ottomobiel »

Kortgeleden heb ik hier een berichtje geplaatst omdat ik een lekkere deuk in mijn schuifdeur had gereden.
Gelukkig komt dat allemaal goed en is het verzekeringswerk en wordt het dus weer volledig hersteld.
Nu heb ik echter bij de spatbordrand rechtsachter en ook voor bij het vaste deel tussen voorspatbord en dorpel roestvorming ( rechtervoorspatbord is al eens vervangen).
Nu heb ik twee spuitbedrijven gevraagd of ze die roestige delen kunnen vervangen omdat schuren en spuiten slechts enkele weken helpt.
Maar daarbij kijken ze bij allebeide bedrijven nogal moeilijk, ik wilde graag dat het nu meteen bij de huidige schade meegenomen zou worden ( op eigen kosten natuurlijk) maar heb nog geen bericht gehad of het goed mogelijk was, ze deden wel moeilijk.
Mijn vraag is, is dit zo problematisch? En als ze er toch aan willen beginnen wat mag dat kosten.
Dus de rand van het rechter achterspatbord vervangen en de rand van het vaste deel voor.
Het gaat om een T4 california Event van 2002, zilvergrijs.
Ik wil hem graag nog een tijd houden en hem daarom ook een beetje koesteren.
Als dit herstelbedrijf ook nee verkoopt of te duur is ga ik verder zoeken, want het moet toch mogelijk zijn naar mijn mening.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Roestvorming rechterkant

Bericht door Pascal-141 »

Tegenwoordig gebeurt het inderdaad wel vaker dat schadeherstelbedrijven hun neus ophalen voor zo'n werkjes van roestherstel... Ze vervangen liever complete panelen, die ze kunnen vastlijmen enz . En dan nog liefst alleen werken via de verzekeringsmaatschappijen .
Roestherstel op de goede oude wijze is meer tijdrovend , en doen ze niet graag meer .
Je zal toch nog wat verder moeten zoeken naar een bedrijf die het wel nog wil doen denk ik , ze zijn er nog wel.
Bij jou is de roestvorming nog vrij beperkt , dus nog makkelijk te herstellen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4865
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Roestvorming rechterkant

Bericht door Hanz »

IK had op dezelfde plekken roest en heb inderdaad de randen laten vervangen, dus niet het hele paneel. Een nieuwe rand erin lassen is een betere oplossing dan schuren en dichtplamuren want dat valt er met een jaar weer uit. Dat vaste stuk bij het voorspatbord werd door de spuiter het kniestuk genoemd, dus tussen spatbord en instapbak.
Het is wel een arbeidsintensief werkje, daarom hebben sommige bedrijven er misschien geen zin in, dus reken maar gauw op een paar honderd euro.
Een precieze prijs kan ik je niet geven omdat ik tegelijkertijd ook een aantal andere zaken heb laten opknappen.
Ik heb het laten doen bij van Oudenaren in Zaandam. In Zaandam heb je ook nog schadebedrijf van den Heuvel die ook goed aangeschreven staat. Ik weet alleen niet of dat voor jou een beetje in de buurt is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
ottomobiel
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 sep 2013, 18:51

Re: Roestvorming rechterkant

Bericht door ottomobiel »

Dit is heel hoopgevend wat ik van jullie hoor, ik kon mij ook al niet voorstellen dat dit niet te herstellen was.
Maar 3 bedrijven deden er moeilijk over, dan ga je wel met je wenkbrauwen fronsen.
Heeeeeeel vroeger heb ik in een garage gewerkt en heb voor mezelf toen wel eens hele deurstijlen vervangen omdat ik die in elkaar gereden had, dan moet dit toch niet zo moeilijk zijn.
Ik ben nu 67 en kan het zelf fysiek niet meer doen, buiten dat ik er niet voor ingericht ben, maar ik ga zeker op zoek naar een bedrijf wat hier zijn neus niet voor ophaald.
Dank jullie voor de antwoorden.
Gebruikersavatar
De Graveur
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:14

Re: Roestvorming rechterkant

Bericht door De Graveur »

Hallo,

Ook hetzelfde probleem met onze T4 nu 20 jr oud, en we willen deze nog lang niet kwijt. :yes
Na diverse keren o.a de randen laten opknappen bij een schade herstel bedrijf bij ons in de buurt :bonk
Geen vertrouwen meer in.
Hebben wij het deze keer grondig laten doen.
De wielkast randen zijn eruit geslepen en nieuwe ingelast.
Tevens de auto laten behandelen om het roestmonster zoveel mogelijk te weren.
Dit alles hebben wij bij http://www.sjaakvanaalst.nl/ laten doen.
Het carrosserie werk is via hun gedaan.
1ste afspraak een inspectie rondom en met camera in de holle ruimtes om een behadeling op de auto af te stemmen.
Dit staat allemaal op de website van Sjaak.

Weet natuurlijk niet waar je woont, het bedrijf zit in Alphen a/d Rijn.
Wijzelf wonen op Texel, dus voor ons ook niet echt om de hoek. :lach
Wij waren de auto een kleine 3 wkn kwijt (incl las en spuitwerk)

:zwaai Willem
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Roestvorming rechterkant

Bericht door koensch »

ik heb heel lang moeten zoeken naar een bedrijf dat dit aandurf. Er is voor hun eigenlijk geen eer aan te behalen, de roest komt altijd weer terug en dan krijg je zeurende klanten en een slechte naam, en dat voor een paar honderd euro. Dat risico willen ze niet denk ik.

ik heb zoveel tegenwerpingen gehoord dat ik het idee heb dat ze d'r gewoon niet aan willen.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
ottomobiel
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 sep 2013, 18:51

Re: Roestvorming rechterkant

Bericht door ottomobiel »

Dank je Willem voor de link, ik woon in zuidoost Drenthe, maar het maakt mij niet uit als ik de auto wat verder weg moet brengen, wat is nou afstand voor een camperaar...en zeker in Nederland.
Ik heb even op de site van Sjaak van Aalst gekeken en dat ziet er bijzonder goed uit.
Ik ga zeker een dergelijk bedrijf zoeken, na jullie berichten geloof ik er weer helemaal in 👍
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Roestvorming rechterkant

Bericht door Pascal-141 »

koensch schreef: 19 mar 2017, 17:55 ik heb heel lang moeten zoeken naar een bedrijf dat dit aandurf. Er is voor hun eigenlijk geen eer aan te behalen, de roest komt altijd weer terug en dan krijg je zeurende klanten en een slechte naam, en dat voor een paar honderd euro. Dat risico willen ze niet denk ik.

ik heb zoveel tegenwerpingen gehoord dat ik het idee heb dat ze d'r gewoon niet aan willen.
Als het GOED en grondig gerepareerd is , komt de roest niet zomaar terug . :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Roestvorming rechterkant

Bericht door Tinus »

Kijk eens bij dit bedrijf:

H Bloemert Auto-schade Herstelbedrijf
Industrieweg 30, 7951 CX Staphorst

Ik heb hier mijn vorige bus laten repareren en was zeer blij met het eind resultaat.
Ook staan ze hier in de buurt bekent om hun goede zaken.

Geen binding mee..
T4 California Event 2.5TDI 2002
ottomobiel
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 sep 2013, 18:51

Re: Roestvorming rechterkant

Bericht door ottomobiel »

Bedankt voor de adressen die ik krijg, ik woon in zuidoost Drenthe, maar ik heb het er best voor over om hem wat verder weg te brengen, geen probleem, als het maar goed wordt.
Plaats reactie