Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verlichting van de ventilatie/verwarmingsschuifjes

vragen over de T4
Plaats reactie
Heinohendrik
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2016, 11:09

Verlichting van de ventilatie/verwarmingsschuifjes

Bericht door Heinohendrik »

De verlichting achter de ventilatie/verwarmingsschuifjes doet het niet. Ik kan er niet achter komen of je dit gedeelte in zijn geheel moet vervangen of dat je enkel een lampje kan vervangen. Ook lees ik nergens hoe dit te doen. Ik ben in het bezit van een T4 uit 1991. Wie heeft goede raad.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Verlichting van de ventilatie/verwarmingsschuifjes

Bericht door J vd Pal »

Het is een los lampje volgens T4Wiki. Hier http://www.t4-wiki.de/wiki/Schalter_E9_ ... l%C3%A4se) staat hoe je hem kunt vervangen.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
RoCaBus
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 okt 2016, 10:15

Re: Verlichting van de ventilatie/verwarmingsschuifjes

Bericht door RoCaBus »

Ik heb dat ook met mijn T4 California 1992. Dit is niet zomaar te vervangen, zoals ook in het artikel staat van de link:
Die Beleuchtung des Schalters bis MJ1995 läßt sich grundsätzlich nicht erneuern.

Ofwel, dit zit geïntegreerd. In het artikel staat een methode om het uit elkaar te halen en weer te maken, maar dat is niet zomaar een kwestie van een eenvoudig lampje vervangen. Ik ben het ook aan het bekijken om zelf te repareren, op een andere site staat een instructie waarbij wordt gewerkt met kleine led-lampjes om dit te vervangen. Ik zal vanavond even een link zoeken, die heb ik nu niet bij de hand.

Als ik het ga doen zal ik gelijk een handleiding maken voor op dit forum, als het me lukt natuurlijk :knipoog .

Groet,
Ro
VW T4 California 1992 Westfalia
"Simply Red"
2.4 AAB 5 cilinder diesel
Handgeschakeld
Gebruikersavatar
RoCaBus
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 okt 2016, 10:15

Re: Verlichting van de ventilatie/verwarmingsschuifjes

Bericht door RoCaBus »

RoCaBus schreef: 30 mar 2017, 12:24 Ik ben het ook aan het bekijken om zelf te repareren, op een andere site staat een instructie waarbij wordt gewerkt met kleine led-lampjes om dit te vervangen. Ik zal vanavond even een link zoeken, die heb ik nu niet bij de hand.
Verdorie, kan de link niet vinden. Het leek op de beschrijving zoals in de genoemde link (voor het demonteren), maar dan werden er 2 ledlampjes (12V, dacht 3mm) terug gezet. Dit zijn er 2 omdat ze dan beide een andere kant op kunnen schijnen (voor een goede verdeling van het licht). Dan deze vastzetten met lijm en de lampjes aansluiten op de originele aansluiting.

ik ben toch nog van plan om het te gaan proberen, ik laat het wel weten hoe het ging. Mocht ik de bewuste site nog vinden geef ik hem nog wel door.
VW T4 California 1992 Westfalia
"Simply Red"
2.4 AAB 5 cilinder diesel
Handgeschakeld
Heinohendrik
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2016, 11:09

Re: Verlichting van de ventilatie/verwarmingsschuifjes

Bericht door Heinohendrik »

Allen bedankt voor de reacties. Mocht er een duidelijke instructie zijn, dan houd ik mij aanbevolen.
Plaats reactie